Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 359
  • 47 213

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Onko muilla ongelmia jatkoajan foorumin graafisen ulkoasun kanssa? Minulla tämä näkyy päin honkia firefoxin versiolla 3.0.6. Ärsyttävää, kertokaapa miten saisi toimimaan normaalisti? Ja esimerkiksi Operalla toimii aivan normaalisti.

Tässäpä vielä printscreen miltä tuo minulla näyttää.

Katso ylävalikosta "näytä/sivun tyylit."

Siellä pitäisi olla valittuna oletustyyli.
 

HemmoP

Jäsen
Olisi hakusessa 37 tuumainen 1080 plasma-tv, tietääkö joku josko jollakin liikkeellä pääkaupunkiseudulla olisi tarjolla ? Löysin vain noita alemmalla resolla olevia. Merkillä ei ole suoranaisesti väliä ja hintakin saisi olla alle 1k€.

Tänks
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Olisi hakusessa 37 tuumainen 1080 plasma-tv,
Edellisen kysyjän innoittamana saan jonkinlaisena aasinsiltana täräytettyä oman hölmöhkön kysymykseni. Elikkä mikä mahtaa olla merkittävin ero plasma-tv:llä ja näillä tavallisella LCD-näyttöisillä taulutelkkareilla. Hintaa noilla plasmaisilla tuntuu olevan rutkasti enemmän, mutta mikä niistä tekee sitten nestekiteisiä töllöjä parempia?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Edellisen kysyjän innoittamana saan jonkinlaisena aasinsiltana täräytettyä oman hölmöhkön kysymykseni. Elikkä mikä mahtaa olla merkittävin ero plasma-tv:llä ja näillä tavallisella LCD-näyttöisillä taulutelkkareilla. Hintaa noilla plasmaisilla tuntuu olevan rutkasti enemmän, mutta mikä niistä tekee sitten nestekiteisiä töllöjä parempia?


Täältä saa vähän osviitta tekniikoiden vertailua

Huom. sivuston "tukijoista" Pana valmistaa molempia tekniikoita ja Pioneer plasmaa.

Itsellä on molempia käytössä ja vaikka plasma on isompi, on siinä silmälle mukavampi kuva. En tiedä johtuuko lcd:n taustavalosta vai mistä, mutta mulle tulee siitä lievää päänsärkyä. Lisäksi liiketoisto on sulavampaa plasmassa ja se musta on mustaa, eikä harmaata.

Virrankulutuksaan, ei tornihuhuista huolimatta ole kova. Normaalisti televisiota katsoessa pääosassa kun ovat tummat sävyt ja musta ei kuluta virtaa lainkaan koska pikseli on silloin "pois päältä".
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Missä päin porukka pukeutuu abihaalareihin (pk-seutu?) ja missä päin on käytössä nämä abiasut?

Ensimmäistä kertaa minäkin kuulen mistään abihaalareista. Mutta jos tarkemmin muistelen niin ehkäpä jossain uutiskuvissa olen joillakin sellaisia nähnyt. Mutta olen pitänyt niitä vain hieman mielikuvituksettomina naamiaisasuina. Ainakin 90-luvun lopulla savossa pukeuduttiin erilaisiin naamiaisasuihin ja härppäkkeisiin. Ei mihinkään haalareihin. Haalarit tulevat kuvaan mukaan vasta yliopistossa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jos puhutaan nelisakaraisesta kielikorusta, niin minkähänlaista tuotetta mahdetaan tarkoittaa?
Muotohan voi olla jotain näistä, 1, 2, tai 3, mutta epäilen jotain tämäntyylistä, mutta vain siis neljällä sakaralla.
Tosin se voi myös olla jotain aivan muutakin, esim tällainen (vaikka ei olekaan kielikoru), joten suosittelisin kysymään tarkempia ohjeita -jos jotain lahjaa esim. olet ostamassa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olen sen verran uusi, että täytyy kysyä. Onko koskaan Jatkoajan historiassa laitettu otteluketjua lukkoon jo edellisen vuorokauden puolella? Niin kävi huomisen Ässät-JYP ottelun kohdalla ja kohtuullisen suuri osuus taitaa olla perjantai-illalla.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ei tule mieleen noin nopeaa lukotusta ketjun sisällön takia.

Lukotusennätystä taitaa pitää eräs HPK-TPS keskustelu, joka avattiin ja lukotettiin tuollaiset pari kuukautta ennen peliä :)
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Telkku.com on saamansa suosion myötä muuttunut vähän kerrallaan yhä ärsyttävämmäksi. Samaan ikkunaan aukeavat lisätiedot erillisen mainoksen ympäröimänä eivät nappaa. Onko muita vastaavia palveluja?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kun auto hyytyy ja se pitää saada uudelleen käyntiin työntämällä, niin miksi vaihdelaatikossa tulee olla juuri kolmonen silmässä?

Miksi kuorma-autolla ajettaessa pitää käyttää ns. välikaasua vaihdetta vaihdettaessa?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Miksi kuorma-autolla ajettaessa pitää käyttää ns. välikaasua vaihdetta vaihdettaessa?

Ei uusilla autoilla tarvi. Välikaasua käytetään jos kysessä on synkronisoimaton vaihdelaatikko ja niitä ei moderneissa autoissa ole. Intissä opetetaan välikaasun käyttö, koska esim. Zileissä sitä tarvitsee.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Välikaasua käytetään jos kysessä on synkronisoimaton vaihdelaatikko ja niitä ei moderneissa autoissa ole. Intissä opetetaan välikaasun käyttö, koska esim. Zileissä sitä tarvitsee.

No mikäs sen välikaasun funktio sitten on synkronisoimattomassa vaihdelaatikossa? Mina ei ummarta uhtan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
No mikäs sen välikaasun funktio sitten on synkronisoimattomassa vaihdelaatikossa? Mina ei ummarta uhtan.

Wikipedia auttaa tässäkin asiassa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Välikaasu

Suomen armeijassahan on useita neuvostoajoneuvoja, joissa vaihdelaatikko ei ole ihan sitä viimeisintä tekniikkaa. Gaz 66, jollaista tuli useampi tuhat kilometriä ajettua, ainakin tarvitsi välikaasua vaihdettaessa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Seuraavaa olen miettinyt niin maan perusteellisesti ja tasaseen. Nykyään kun on vain naisille suunnattuja kuntosaleja, kuinka kävisi jos perustaisi vain miehille sallitun kuntosalin. Nousisiko siitä joku tasa-arvotantta barrikadeille ettei näin sovi tehdä? Sortoa!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun auto hyytyy ja se pitää saada uudelleen käyntiin työntämällä, niin miksi vaihdelaatikossa tulee olla juuri kolmonen silmässä?

Enpäs tiedä. Kakkoselle mä olen ainakin heittänyt, kun on joskus tarttenut saada menopeli hyrräämään lihasvoimilla. Mutta ehkä kolmonen olisi sitten välityksiltään vielä sopivampi vaihde? Ykkösellä ei kuitenkaan lähde, nimimerkillä "turhaan työnnetty".
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Seuraavaa olen miettinyt niin maan perusteellisesti ja tasaseen. Nykyään kun on vain naisille suunnattuja kuntosaleja, kuinka kävisi jos perustaisi vain miehille sallitun kuntosalin. Nousisiko siitä joku tasa-arvotantta barrikadeille ettei näin sovi tehdä? Sortoa!

En tiiä, mutta voit kysyä täältä tai täältä.

Olisihan se heterolle kova paikka hikoilla, kun vieressä ähkisi joku tiukkaan jumpperiin pukeutunut neito.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kun auto hyytyy ja se pitää saada uudelleen käyntiin työntämällä, niin miksi vaihdelaatikossa tulee olla juuri kolmonen silmässä?
Tämä nyt on ihan voimakysymys. Mitä pienempi vaihde sitä enemmän vauhtia pitää käyntiin työnnettäessä olla. Usein tuota auton työntämistä ei tehdä maksimaalisen harjoitusvastuksen takia, vaan jotta auto saataisiin käyntiin jolloin koitetaan käytetään vaihdetta jolla vauhtia tarvitaan mahdollisimman vähän, mutta jolla auto kuitenkin lähtee käyntiin. Nelossa vauhtia tarvittaisiin vähemmän, mutta usean auton vääntö ei riitä sen käynnissä pysymiseen viiden kilsan nopeudessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös