Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 020 565
  • 47 213

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
What about these:
Cheers! Elisa on nyt voittaja. Ampparit näköjään myös muutoin hyvä, mutta sielläkin tietoikkuna aukeaa samaan ruutuun jonain ihme flash- tai minä lie -kikkailuna. Hidastaa ihan törkeästi surffausta hosua jotain sulkunappeja, normaalin ikkunan kun saa kiinni sekunnin murto-osassa.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Seuraa varoitus porilaisille..

Palstalaiset kertokaas minulle raumasta, millainen kaupunki? Kannattaako sinne muuttaa? Onko siellä muuta harraste jääkiekkoa kuin vermutilan tempo?
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Seuraa varoitus porilaisille..

Palstalaiset kertokaas minulle raumasta, millainen kaupunki? Kannattaako sinne muuttaa? Onko siellä muuta harraste jääkiekkoa kuin vermutilan tempo?

Onhan täällä kiva asua, yöelämä tosin on jokseenkin hiljentynyt mitä se on pari vuotta sitten ollut. Niin ja vähintään kerran viikossa kaupungissa haisee paska tehtaiden takia.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kertokaapa miten tehdä "musiikkivideo", johon tulee pelkästään yksi still-kuva ja tietysti musiikit.
Windows movie makerillä varmaan on helppo tehdä, mutta ohjelma kaatuu, enkä jaksa enää taistella sen kanssa. Haussa siis freeware-ohjelma.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pystyykö poliisi tai muun viranomainen "salakuuntelemaan" messengerillä tapahtuvaa keskustelua kaverin kanssa kummankaan tietämättä asiasta? Siis lennossa eikä esim. tutkimalla jälkikäteen toiselta koneelta keskusteluhistoriaa.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Eikös tuon uuden LIV-kanavan pitäisi olla maksuton ja näkyä kaikille? Digiboksi kyllä löytää kyseisen kanavan, mutta ohjelmaa sieltä ei näy. Näkyykö muilla?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Eikös tuon uuden LIV-kanavan pitäisi olla maksuton ja näkyä kaikille? Digiboksi kyllä löytää kyseisen kanavan, mutta ohjelmaa sieltä ei näy. Näkyykö muilla?

Ei näy mitään, ei sillä että surettaisi. Samaa kuraa taitaa tulla kuin Subilta ja JIMiltä.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällaisen kaivoin ketjun syövereistä:
TheBlade 26.11.2007 kirjoitti:
Itse kävin juuri hommaamassa uuden passin ja mulla riitti vanhaksi mennyt passi ja ajokortti..mutta jos ei ole vanhaa passia niin en tiedä sitten riittääkö ajokortti, sukulaisillani on riittänyt mutta tiedän kyllä tapauksen jossa on pitänyt ensin hommata henkilökortti.. jos kuulut tiettyyn ikäryhmään niin muista ottaa todistus asevelvollisuuden suorittamisesta mukaan, nopeuttaa prosessia..
Eli, kuinka tärkeä tuo sotilaspassi on passin anomisessa?
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Ansiosidonnainen ja sairasloma.

Olisi tälläinen ongelma: Olen paperiliiton työttömyyspäivärahoilla, käväisin tuossa umpilisäkkeenpoistossa ja lekuri kirjoitti minulle kolme viikkoa saikkua. Kannattaako minun laittaa tuo saikkulappu menemään työttömyyskassaan ja mekata olleeni sairaana?

Kavereilta kyselin asiasta niin yksi sanoi ettei missään nimessä, ja toiset sanoivat että kannattaa, sillä säästäisin sillä liitonpäiviä ja saisin sairaslomapäivistä suurin piirtein saman korvauksen kuin normaali päivärahani on.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tällaisen kaivoin ketjun syövereistä:Eli, kuinka tärkeä tuo sotilaspassi on passin anomisessa?

Kaksi passia intin jälkeen hommannut, enkä kummallakaan kerralla ko läpyskää ole tarvinnut.

Eli tuskin kovin tärkeä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tällaisen kaivoin ketjun syövereistä:Eli, kuinka tärkeä tuo sotilaspassi on passin anomisessa?
Jos sitä ei ole, soittavat esikuntaan ja varmistavat että on armeijat käyty. Voi kylläkin käydä kylmästi ja esikunnasta ei saada ketään kiinni (kuten minulla kävi) ja joudut tekemään kokonaan uuden reissun passin kanssa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pari passia olen minäkin hommannut ja kertaakaan ei ole ollut minkäänlaista kysettä sotilaspassista.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset tiedosta! Pitää toivoa että onnistuu minultakin ilman, kun sotilaspassiin ei nyt pääse käsiksi.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Onneksi nuo uudet sotilaspassit on luottokorttien kokoisia, niin ei tarvitse huolehtia sen mukaan tulemisesta missään tilanteessa.. Toki jossain ulkomailla tuo saattaa joitakin provosoida, kun luulevat armeijan edustajaksi tjsp. :)
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Onneksi nuo uudet sotilaspassit on luottokorttien kokoisia, niin ei tarvitse huolehtia sen mukaan tulemisesta missään tilanteessa.. Toki jossain ulkomailla tuo saattaa joitakin provosoida, kun luulevat armeijan edustajaksi tjsp. :)

Jos ymmärsin oikein niin mieleen tulee kysymys, miksi ihmeessä sotilaspassia pitäisi kantaa mukana?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Palstalaiset kertokaas minulle raumasta, millainen kaupunki?

Nimimerkki irggu on tainnut kirjoittaa humalassa tuon kehupostauksensa.

Suhtautumisesi Raumaan riippuu ihan siitä minkälaisesta kaupungista olet muuttamassa. Rauma on pieni kylä. Toki 50 kilometrin päässä tapahtuu kaikenlaista, ja kaikkea on tarjolla. Mutta itse Raumalla on sellaista maakuntameininkiä. Lisäksi Raumalla on melko kova selkäänpuukottamisen kulttuuri. Sinulla ei saa mennä kovinkaan paljon paremmin kuin naapurillasi tai työkavereillasi. Tai jos menee, älä näytä sitä.

Rauman murre on melko käsittämätöntä niille jotka tulevat länsirannikon ulkopuolelta, mutta varsinainen rauman kieli alkaa olemaan jo historiaa. Sitä eivät edes kaikki Nortamoa nuorena lukeneet osaa kunnolla enää.

Raumalla on toki jotain hyvääkin. Se koko tuo mukanaan myös pienen koon hyvät puolet. Miinuksena on sitten se että jos olet kiinnostunut (tai jopa tottunut) esimerkiksi elävästä musiikista, etnoruoasta tai leffoista niin valinnanvarat on melko kehnot.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Tuosta passi/sotilaspassi-keskustelusta sen verran, että minkä ikäisenä olette niitä passejanne hankkineet? 30 vuotta on tietääkseni ikäraja, jonka jälkeen sotilaspassin esittämistä ei edellytetä. Minulta syynäsivät sen, kun 29-vuotiaana hain passin.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikähän mahtaa olla vikana, kun yritän tehdä tuommoisella OBH:n Big Popper koneella popkorneja, mutta ei meinaa millään onnistua?

Käyttöohjeet ovat hukassa, ja en muista, pitikö laitta öljyä ennen jyviä. Nyt on kuitenkin kokeiltu ilman ja kanssa, mutta eivät ala millään poksahdella. Sen muistin, ettei kovin paljon voi laittaa noita jyviä, tai ei toimi, mutta nyt ei tunnu toimivan pienelläkään määrällä. Kuinkahan kauan niitä pitäisi tuossa pyöritellä, että valmistuisivat?

Eli jos jotain vinkkiä jollakin olisi..
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mikähän mahtaa olla vikana, kun yritän tehdä tuommoisella OBH:n Big Popper koneella popkorneja, mutta ei meinaa millään onnistua?

Käyttöohjeet ovat hukassa, ja en muista, pitikö laitta öljyä ennen jyviä. Nyt on kuitenkin kokeiltu ilman ja kanssa, mutta eivät ala millään poksahdella. Sen muistin, ettei kovin paljon voi laittaa noita jyviä, tai ei toimi, mutta nyt ei tunnu toimivan pienelläkään määrällä. Kuinkahan kauan niitä pitäisi tuossa pyöritellä, että valmistuisivat?

Eli jos jotain vinkkiä jollakin olisi..
Käyttöhje

Kannattaa lukea.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Seuraa varoitus porilaisille..

Palstalaiset kertokaas minulle raumasta, millainen kaupunki? Kannattaako sinne muuttaa? Onko siellä muuta harraste jääkiekkoa kuin vermutilan tempo?

Riippuu kai, minkä laskee harrastejääkiekoksi. Vermuntilan Tempo pyörittää joukkueita Suomi-sarjassa ja kolmosdivisioonassa, Rauma Tigers pelaa myös kolmosta ja Eurajoen Lätkä pelaa kakkosdivaria.

Lisäksi Eurajoella pyörii jääkiekon harrastesarja: http://www.jaahalli.eurajoki.fi/Harrastesarja.htm
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Hei Jyväskylän vahvistukset!

Mikä ravintola/baari se oli missä oli baarimikko kännissä tiskin takana ja paikka jouduttiin laittamaan kiinni tms.? Oli alkuviikosta juttua ihan iltapäivälehdissäkin. Kuulema...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös