Huomenna olisi lapsuuden kaverin (hyvä kaveri vieläkin, vaikka aika harvoin nähdään) häät johon osallistun tyylillä lapset ja puoliso jäävät kotiin. Kysymykseni ei koske nautittavaa alkoholin määrää, vaan lähinnä häälahjaa.
Onnekseni kutsussa oli mainittu tilinumero, johon morsiuspari kerää häämatkakassaa. Kysymykseni koskee siis summaa. Mikä olisi "hyvä ja sopiva" rahamäärä?
Jotenkin on sellainen perstuntuma, että viisikymppiä on liian vähän ja satanen ehkä taas liian paljon. Kuitenkin osallistun ihan vain yksin ko. tapahtumaan, enkä ole edes kovin isoruokainen, tosin isojuomainen.
Vinkkejä siis tähän pyytäisin palstalaisilta.
Varmaan suurimmalla osalla ylemmmistä toimihenkilöistä työajalla matkustaminen korvataan. Sen sijaan vapaa-ajalla matkustamista ei korvata kovinkaan monelle. YTN:n sivuilta varmaan löytyy lisätietoja.Höpö höpö. Sen sijaan työmatkoilla sitä matkustamista ei lasketa työajaksi, toisin kuin alemmilla.
Jos viiskymppiä tuntuu liian vähäiselät ja satanen liian paljolta niin laita 75 juroo:)
Pitäisikö minun tällaisessa tilanteessa ottaa työ vastaan, vai voisinko kieltäytyä työstä menettämättä työttömyyspäivärahaa? Perusteena kieltäytymiselle olisi siis, ettei tarjottu työ vastaa koulutustani.
Jotenkin on sellainen perstuntuma, että viisikymppiä on liian vähän ja satanen ehkä taas liian paljon. Kuitenkin osallistun ihan vain yksin ko. tapahtumaan, enkä ole edes kovin isoruokainen, tosin isojuomainen.
Vinkkejä siis tähän pyytäisin palstalaisilta.
Varmaa tietoa minulla ei ole, mutta kyllä ilmeisesti pitää. Kuuntelin vaan duunipaikassani kun eräät henkilöt taivastelivat kun jollekin oli tullut vastaava tilanne eteen. Toisaalta taas jos homma ei nappaa niin senhän voi helposti järjestää. Asiakkaan halutessa varastosta jotain nippeliä voit toimittaa letkan tiiliä tiskille ja trukilla pitkin seiniä useasti päivässä varmistaa aika nopeasti sen, että työ ei yksinkertaisesti sovi sinulle ja koulutuksellesi tällä kertaa.
Oletan, että kuulut johonkin liittoon tai työttömyyskassaan. Pystyisitkö tarkistamaan tilanteen sieltä? Äkkiseltään tulee fiilis, että työntekoa priorisoidaan ennen työttömyysrahan maksamista. Ei työkkäri pysty läheskään aina tarjoamaan koulutusta vastaavaa työpaikkaa ja he tarjoavat samoja paikkoja useammalle. Todennäköistä on, että tämänkin työn saa joku, jolla on alasta jo kokemusta. Kieltäytyä ei kannata selvittämättä asiaa, voivat päivärahat lähteä.Miten on, jos on työttömänä työnhakijana ja työkkäristä tarjotaan työtä, niin pitääkö se ottaa vastaan, vaikkei se vastaisi alkuunkaan koulutusta?
Esim. Oletetaan, että minulla olisi luokanopettajan koulutus ja olisin työtön työnhakija ja minulle tarjottaisiin varastomiehen töitä.
Pitäisikö minun tällaisessa tilanteessa ottaa työ vastaan, vai voisinko kieltäytyä työstä menettämättä työttömyyspäivärahaa? Perusteena kieltäytymiselle olisi siis, ettei tarjottu työ vastaa koulutustani.
Olet vain ja odottelet. Sekä kaiketi haet oma-aloitteisesti duunia. Ei kai ne huvikseen karsi kiinnostuksen kohteita pois, vaan ihan tosissaan haluavat kohdentaa hakusi johonkin ammattiryhmään, jonka paikoista sitten ilmoittelevat.Miten noin muuten yleensä, onko kellään kokemusta, miten usein sieltä työkkäristä tarjotaan töitä ilman että on itse sen kummemmin aktiivinen hakija? Eli on vain kortistossa ja odottaa yhteydenottoa.
Oletan, että kuulut johonkin liittoon tai työttömyyskassaan. Pystyisitkö tarkistamaan tilanteen sieltä? Äkkiseltään tulee fiilis, että työntekoa priorisoidaan ennen työttömyysrahan maksamista. Ei työkkäri pysty läheskään aina tarjoamaan koulutusta vastaavaa työpaikkaa ja he tarjoavat samoja paikkoja useammalle. Todennäköistä on, että tämänkin työn saa joku, jolla on alasta jo kokemusta. Kieltäytyä ei kannata selvittämättä asiaa, voivat päivärahat lähteä.
Tekeekö eräs ruostsalais neitokainen vuodestani täydellisen?
EM-kisat 2008 -> Paras maalintekijäMissä ihmeessä Unibetin sivuilla on EM-kisojen maalikuningasveikkaus? En ole sitä onnistunut löytämään vaikka olen kuinka etsinyt.
Nyt haetaan kyllä aika kaukaa, mutta sattuukohan kukaan tietämään mikä on kyseinen marssilaulu, joka alkaa videon kohdassa 1:40? Soitettiin juuri lippujuhlapäivässä ja silloin joskus kun Haminasta päästiin pois
http://www.youtube.com/watch?v=V7gNOEfERzg&feature=related
Tarvitsisin korvatulpat, kun ei meinaa pää kestää enää rokkikeikkoja. Eli millaiset olisi hyvät musiikin kuunteluun. Perus-earit on aivan perseestä, joten jotain vähän laadukkaampaa kaipailisin. Löytääkö apteekista? Musiikki/soitinliikkeistä? Maksaako ihan helvetisti?
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=185Tarvitsisin korvatulpat, kun ei meinaa pää kestää enää rokkikeikkoja. Eli millaiset olisi hyvät musiikin kuunteluun. Perus-earit on aivan perseestä, joten jotain vähän laadukkaampaa kaipailisin. Löytääkö apteekista? Musiikki/soitinliikkeistä? Maksaako ihan helvetisti?
Paljonko jääkaappipakastimen sähkönkulutus voi nousta normaaliin verrattuna, jos pakastinosa on ns. umpijäätynyt?
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=185
Viime vuonna tuli tuollaiset hankittua ja voin suositella. Vaikka en voi väittää olevani mikään kultakorva, niin ko. tulpat ovat kyllä valovuoden edellä perus eareita.