Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 663
  • 47 167

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
mitä tulee kun lyö normi saunapalvin pannulle ja yrittää tehä ruokaa?

EDIT: aha, näköjään puoli-ilmasta pekonia...
No, periaatteessahan se on rasvatonta pekonia. Pekoni on possun kylkeä ja saunapalvi vähärasvasta kinkkua...
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
No, periaatteessahan se on rasvatonta pekonia. Pekoni on possun kylkeä ja saunapalvi vähärasvasta kinkkua...

Jeps. Tyvärr, HK:n lihahelvetissä työskenneellenä tiedän toki mitä se "liha" noin konkreettisesti ON mutten oikein ymmärtänyt sen reaktiota kuumuuteen. Tai sitä, että se vitun rasvanen pekoninpazka myydään melko kovalla voitolla...

Jos ette ymmärrä, lukekaa edellinen lause.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi on olemassa semmoinen sanonta kuin velipoika tahi siskotyttö? Miksei velimies? velityttö? siskonainen?

Kyllä minä ainakin olen kuullut puhuttavan myös velimiehestä. Sellainen kaksiosainen etunimi olisi muuten mahdollinen, kuin Veli-Mies. Lieneeköhän monella käytössä...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä löytyis valioluokan grillauspaikkoja Helsingissä?

Tarkoituksena siis jätkäporukalla ostaa kyrsää ja keppanaa evääksi, kaapata pallogrilli kainaloon ja lähteä nauttimaan Suomen suvesta jonnekin sopivaan mestaan. Hyviä vinkkejä kaivataan. Vinkkien ohella ei ole tarvis muistuttaa jostain metsä-/maastopalovaarasta tai grillauskielloista, vastuullisina sälleinä semmoset otetaan toki huomioon.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Mistä löytyis valioluokan grillauspaikkoja Helsingissä?

Tarkoituksena siis jätkäporukalla ostaa kyrsää ja keppanaa evääksi, kaapata pallogrilli kainaloon ja lähteä nauttimaan Suomen suvesta jonnekin sopivaan mestaan. Hyviä vinkkejä kaivataan. Vinkkien ohella ei ole tarvis muistuttaa jostain metsä-/maastopalovaarasta tai grillauskielloista, vastuullisina sälleinä semmoset otetaan toki huomioon.

Humallahden kallio on oiva paikka grillaukselle.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huomenna olisi lapsuuden kaverin (hyvä kaveri vieläkin, vaikka aika harvoin nähdään) häät johon osallistun tyylillä lapset ja puoliso jäävät kotiin. Kysymykseni ei koske nautittavaa alkoholin määrää, vaan lähinnä häälahjaa.

Onnekseni kutsussa oli mainittu tilinumero, johon morsiuspari kerää häämatkakassaa. Kysymykseni koskee siis summaa. Mikä olisi "hyvä ja sopiva" rahamäärä?

Jotenkin on sellainen perstuntuma, että viisikymppiä on liian vähän ja satanen ehkä taas liian paljon. Kuitenkin osallistun ihan vain yksin ko. tapahtumaan, enkä ole edes kovin isoruokainen, tosin isojuomainen.

Vinkkejä siis tähän pyytäisin palstalaisilta.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Huomenna olisi lapsuuden kaverin (hyvä kaveri vieläkin, vaikka aika harvoin nähdään) häät johon osallistun tyylillä lapset ja puoliso jäävät kotiin. Kysymykseni ei koske nautittavaa alkoholin määrää, vaan lähinnä häälahjaa.

Onnekseni kutsussa oli mainittu tilinumero, johon morsiuspari kerää häämatkakassaa. Kysymykseni koskee siis summaa. Mikä olisi "hyvä ja sopiva" rahamäärä?

Jotenkin on sellainen perstuntuma, että viisikymppiä on liian vähän ja satanen ehkä taas liian paljon. Kuitenkin osallistun ihan vain yksin ko. tapahtumaan, enkä ole edes kovin isoruokainen, tosin isojuomainen.

Vinkkejä siis tähän pyytäisin palstalaisilta.
no mites ois vanha viissatanen siitä välistä? Ei tuo viiskymppinenkään älyttömän pieneltä tunnu jos yksin olet liikenteessä. Yllättävänkin hankala, rahan arvo kun ihmisillä tuntuu olevan hyvinkin erilainen.
 

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Huomenna olisi lapsuuden kaverin (hyvä kaveri vieläkin, vaikka aika harvoin nähdään) häät johon osallistun tyylillä lapset ja puoliso jäävät kotiin. Kysymykseni ei koske nautittavaa alkoholin määrää, vaan lähinnä häälahjaa.

Onnekseni kutsussa oli mainittu tilinumero, johon morsiuspari kerää häämatkakassaa. Kysymykseni koskee siis summaa. Mikä olisi "hyvä ja sopiva" rahamäärä?

Jotenkin on sellainen perstuntuma, että viisikymppiä on liian vähän ja satanen ehkä taas liian paljon. Kuitenkin osallistun ihan vain yksin ko. tapahtumaan, enkä ole edes kovin isoruokainen, tosin isojuomainen.

Vinkkejä siis tähän pyytäisin palstalaisilta.


Minun mielestäni viiskymppiä on ihan ok summa, kun yksin menee. Itse olen myös menossa yksin häihin parin vkon päästä ja aattelin laittaa sen viiskymppiä hääparille.

Jos viiskymppiä tuntuu liian vähäiselät ja satanen liian paljolta niin laita 75 juroo:)
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Miten on, jos on työttömänä työnhakijana ja työkkäristä tarjotaan työtä, niin pitääkö se ottaa vastaan, vaikkei se vastaisi alkuunkaan koulutusta?

Esim. Oletetaan, että minulla olisi luokanopettajan koulutus ja olisin työtön työnhakija ja minulle tarjottaisiin varastomiehen töitä.

Pitäisikö minun tällaisessa tilanteessa ottaa työ vastaan, vai voisinko kieltäytyä työstä menettämättä työttömyyspäivärahaa? Perusteena kieltäytymiselle olisi siis, ettei tarjottu työ vastaa koulutustani.
 

Koke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Philadelphia Flyers
Höpö höpö. Sen sijaan työmatkoilla sitä matkustamista ei lasketa työajaksi, toisin kuin alemmilla.
Varmaan suurimmalla osalla ylemmmistä toimihenkilöistä työajalla matkustaminen korvataan. Sen sijaan vapaa-ajalla matkustamista ei korvata kovinkaan monelle. YTN:n sivuilta varmaan löytyy lisätietoja.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos viiskymppiä tuntuu liian vähäiselät ja satanen liian paljolta niin laita 75 juroo:)

Tai sitten laittaa tilille viiskybää ja vie mukanaan juhliin jonkun hauskan pikkulahjan. Siis kasaa vaikka jonkun valokuvakansion, jos kerran laspuudenkaveri on kyseessä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Pitäisikö minun tällaisessa tilanteessa ottaa työ vastaan, vai voisinko kieltäytyä työstä menettämättä työttömyyspäivärahaa? Perusteena kieltäytymiselle olisi siis, ettei tarjottu työ vastaa koulutustani.

Varmaa tietoa minulla ei ole, mutta kyllä ilmeisesti pitää. Kuuntelin vaan duunipaikassani kun eräät henkilöt taivastelivat kun jollekin oli tullut vastaava tilanne eteen. Toisaalta taas jos homma ei nappaa niin senhän voi helposti järjestää. Asiakkaan halutessa varastosta jotain nippeliä voit toimittaa letkan tiiliä tiskille ja trukilla pitkin seiniä useasti päivässä varmistaa aika nopeasti sen, että työ ei yksinkertaisesti sovi sinulle ja koulutuksellesi tällä kertaa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Samaa mieltä Le Bannerin kanssa. Aivan sata en ole, mutta käsittääkseni se on pakko hyväksyä.

Sen verran kuulin juuri asiasta, kun eräs mies jäi "eläkkeelle". Todellisuudessa hän jäikin ansiosidonnaiselle siksi aikaa, kunnes virallinen eläkeikä koittaa. Kyseiseen asiaan viitaten eräs työvoimaviranomainen sanoi, että ole vaan varuillasi, koska työtä saatetaan tarjota. Paikkoja kun tänä päivänä löytyy aika paljon, vaikka toisin voisi kuvitella.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Jotenkin on sellainen perstuntuma, että viisikymppiä on liian vähän ja satanen ehkä taas liian paljon. Kuitenkin osallistun ihan vain yksin ko. tapahtumaan, enkä ole edes kovin isoruokainen, tosin isojuomainen.

Vinkkejä siis tähän pyytäisin palstalaisilta.

Jostain joskus olen kuullut että sopiva summa lahjalle on abaut "illalliskortin" verran, eli paljonko per pää hääpari köyhtyy aterioinneista ja juomingeista. Ja tuommoinen perus ruoka- ja juomatarjoilu on yleensä abauttiarallaa sen viiskymppiä per pää.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Kysytään nyt vielä täällä: Onko jollain kanavapaketilla tällä hetkellä kampanjaa jossa saisi tallentavan digiboksin kun tekee vuoden sopparin? Ja muistaako joku linkkiä, jossa pystyi vertailemaan eli kanavapaketteja. Joskus jostain täältä sen muistaakseni bongasin..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös