Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 998 410
  • 47 190

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaisiko kukaan palstaveljistä/-siskoista suositella hyvää perus MP3- soitinta.
Oma suositukseni on, kuten aiemminkin tällä palstalla, tämä.

Itsellä on käytössä tuollainen. Pieni ja kevyt, saatavilla myös pinkkinä, jos vaikka sisko mahdollisesti siitä väristä antaa lisäpisteitä. Uudessa versiossa on myös kaiutin. Lataa akun suoraan tietokoneesta, verkkolaturikin on toki saatavilla. Löytyy taajuuskorjain, bassovahvistus, radio, sekuntikello, äänitys ja vaikka mitä. Miinuksena akun paska kesto radiota kuunnellessa, mutta niin se ilmeisesti on kaikissa vastaavissa vehkeissä. Mukana tulevat kuulokkeetkin ovat mukana tuleviksi kuulokkeiksi ihan laadukkaat.

Vaikket tuollaista hankkisikaan, niin suosittelen silti, että pysyt tutussa merkissä. Philipsilläkin on nykyään suhteellisen hyviä soittimia ja Creativellakin toki MuVoa tuon Zen Stonen lisäksi. Tuosta on saatavilla myös näytötön 1 gigan versio, karvalakkimalli josta uupuu sitten kaikki radiosta lähtien.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Oma suositukseni on, kuten aiemminkin tällä palstalla, tämä.

Itsellä on käytössä tuollainen.

Tuota itseasiassa tuossa äsken itsekin katselin..

Eli siis laadukas peli on kyseessä?!? Miten on radion laita, onko kuuluvuus ihan siedettävällä tasolla? Itsellä on Creativen Zen 4gb ja siinä oli nuo kuulokkeet aika heikot, mitenhän tässä?

Tuo malli oli itselläkin kiikarissa ja todennäköisesti se pitää käydä huomenna ostamassa. Kiitokset Trenchtownille!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli siis laadukas peli on kyseessä?!? Miten on radion laita, onko kuuluvuus ihan siedettävällä tasolla? Itsellä on Creativen Zen 4gb ja siinä oli nuo kuulokkeet aika heikot, mitenhän tässä?
Njooh, ainakin täällä entisessä pääkaupungissa kuuluu YleX ja myös Rock jotenkuten, eli kyllä se mulle riittää, silloin harvoin kun radiota kuuntelen. Toki kuuluu Novakin, kirkkaasti ja kovaa, mutta sitähän ei terve ihminen vapaaehtoisesti kuuntele. Enempiä en ole tuon radion toimintaan tutustunut, mitä nyt uutiset joskus kuuntelen.

Luultavasti samanlaiset kuulokkeet siinä messissä tulee kuin isommassa Zenissäkin. Mutta saahan niitä kuulokkeita ostettua parempia, niin Creativelta kuin muiltakin merkeiltä. Sennheiser, Koss, Skullcandy... onhan noita. Tästä löytyy muuten lisää juttua ja omakohtaisia kokemuksia sieltä mp3-soittimia käsittelevästä ketjusta.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins

Juu, en jaksanut kaivaa MP3-ketjua esille joten ajattelin tänne äkkiä heittää kyssärin, kun täältä yleensä nopeammin saa vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen.

Sama homma tosiaan tuntuu tuon radion kanssa olevan myös omassa soittimessa, eli ei tosiaan löydy kuin ne pari "isoa" kanavaa. Kuulokkeet on sinällään ihan laadukkaat omassakin, mutta eivät vain meinaa sopia meikäläisen korvamalliin, toivottavasti siskolla on pienemmät korvat..
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuulokkeet on sinällään ihan laadukkaat omassakin
No eihän ole. Saattavat tuntua laadukkailta, mutta pienellä sijoituksella musiikki alkaa kuulostamaan todella paljon paremmalta. Parilla kympillä irtoaa esimerkiksi Creativelta EP-635 tai Kossilta Plugit, eikä niiden sointia voi edes verrata mukana tuleviin kuulokkeisiin muuta kuin vitsinä. Itsekin joskus luulin, että ei sen nyt niin väliä ole, että mistä se musiikki tulee, mutta on sillä. Olen oppinut sen nopeasti, kun nykyisen duunin kautta noita kaikkia leluja ja oheislaitteita pääsee testailemaan ja halvalla hankkimaan.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
No eihän ole. Saattavat tuntua laadukkailta, mutta pienellä sijoituksella musiikki alkaa kuulostamaan todella paljon paremmalta.

Meinasin että siis "laadukkaat" siinä mielessä että ääni kuitenkin kuuluu ja pysyvät korvissa. Ehkä väärä sana, mutta siis kuitenkin ääni kuuluu.

Itse ostin myös nuo Kossin Plugit viime viikolla ja tottakai ääni on kuin eri maailmasta, mutta siis ihan peruskäytössä nuo orkkiskuulokkeet ovat ihan välttävät, eivät ehkä "laadukkaat".
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
mutta siis ihan peruskäytössä nuo orkkiskuulokkeet ovat ihan välttävät, eivät ehkä "laadukkaat".
Joo, kyllähän niillä toimeen tulee. Ja Creativen orkkikset ovat vielä noista haistapaska-napeista sieltä laadukkaimmasta päästä. En vaan käsitä ihmisiä, jotka eivät sitä paria kymppiä raaski sijoittaa siihen, että musiikki kuulostaa moninkertaisesti paremmalta. Ja sitten vielä väitetään, että ei näissä ny mitää eroa ole. Jepjep.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Olen aikaisemminkin antanut tänne saman linkin. Frank-monihaulla pystyy käymään läpi kaikkien Suomen kirjastojen tietokannat. Siitä vaan käymään läpi lähikuntien kirjastot.

Kiitos tuosta. Varsin kätevä peli. Nimimerkki Konnamuori kuitenkin auttoi miestä hädässä ja Poliisin poika on tulossa. Hyvä Muori!! :)
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Olen tässä ajatellut virkistää lapsenmielisyyttäni ja tilasin pleikkari kolmosen sellaista puulaakista kun elektroni.fi. Nyt sieltä tuli ilmoitus, notta pleikkarit on loppu, lisää tulee parin viikon päästä. Rahaa kuitenkin haluaisivat jo ny, että voivat heti lähettää mulle päin kun tavaraa tulee.

Onko jollain palstalaisella kokemuksia ko. firmasta, että onko luotettava toimija, vai jääkö rahat ja pleikkari sinne jos tässä ny alkaa jotain maksamaan. Kun sitten taas jos ei maksa ny, niin onhan se molemmat pleikkarit taas myyty heti ennen kun minä kerkiäisin mitään maksamaan muuten.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Olen tässä ajatellut virkistää lapsenmielisyyttäni ja tilasin pleikkari kolmosen sellaista puulaakista kun elektroni.fi. Nyt sieltä tuli ilmoitus, notta pleikkarit on loppu, lisää tulee parin viikon päästä. Rahaa kuitenkin haluaisivat jo ny, että voivat heti lähettää mulle päin kun tavaraa tulee.

Onko jollain palstalaisella kokemuksia ko. firmasta, että onko luotettava toimija, vai jääkö rahat ja pleikkari sinne jos tässä ny alkaa jotain maksamaan. Kun sitten taas jos ei maksa ny, niin onhan se molemmat pleikkarit taas myyty heti ennen kun minä kerkiäisin mitään maksamaan muuten.

Täältä näyttäisi löytyvän joitain kokemuksia tuosta puljusta: http://www.kaupat.com/k/arvostelut.php?selected_shop_id=1873
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Kiitoksia tiedoista. Olishan vissiin se kvg toiminut, mutta täältähän sitä saa parempaa tietoa.

Taidan perruuttaa tilauksen ja käydä hakemassa muutaman kympin kalliimmalla jostain luotettavammasta paikasta. Rahaa kun on niin vitusti !
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Miksi taloyhtiömme pesutuvassa on pesukoneella matojen pesu kielletty? Jotkut monien neliöiden itämaiset matot saattaa varmaan jotain aiheuttaa, mutta teinkö nyt jotain tuhoja kun pesin puolen neliön kynnysmattoni?
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Olen lähettämässä kirjettä eteenpäin, ja mulla olisi tuossa vielä muutama joulupostimerkki jäljellä. Kysymys kuuluukin, meneekö kirje perille jos liimaan kaksi joulumerkkiä kuoreen?
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Miksi taloyhtiömme pesutuvassa on pesukoneella matojen pesu kielletty? Jotkut monien neliöiden itämaiset matot saattaa varmaan jotain aiheuttaa, mutta teinkö nyt jotain tuhoja kun pesin puolen neliön kynnysmattoni?

Koneet saattavat mennä rikki koska märät matot painavat niin paljon. Puolen neliön kynnysmatolla et saane tuhoja aikaiseksi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olen lähettämässä kirjettä eteenpäin, ja mulla olisi tuossa vielä muutama joulupostimerkki jäljellä. Kysymys kuuluukin, meneekö kirje perille jos liimaan kaksi joulumerkkiä kuoreen?
Enintään 50 g kirjeen postimaksu on 0,70€. Jos joulupostimerkeistä tulee tuon verran, niin mikä ettei. Ei niiden käyttöä ole määritelty johonkin ajanjaksoon.

Kirjeen postimaksu
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Enintään 50 g kirjeen postimaksu on 0,70€. Jos joulupostimerkeistä tulee tuon verran, niin mikä ettei. Ei niiden käyttöä ole määritelty johonkin ajanjaksoon

Entäpä jos kirjeessä on postimaksua liikaa, meneekö kirje liian pitkälle eli ohi osoitteen?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Entäpä jos kirjeessä on postimaksua liikaa, meneekö kirje liian pitkälle eli ohi osoitteen?

Tekee vain hieman pidemmän lenkin. Eli, jos lähetät kirjeen Helsingistä Kuopioon, niin se ei menekään sinne suoraan, vaan koukkaan nyt vähintään Rovaniemen kautta.
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Tekee vain hieman pidemmän lenkin. Eli, jos lähetät kirjeen Helsingistä Kuopioon, niin se ei menekään sinne suoraan, vaan koukkaan nyt vähintään Rovaniemen kautta.

Mielenkiintoinen scenaario. Jos laitan kirjeen Helsingistä vaikkapa Inariin ja postimerkkejä 4 € niin kuinka monta kertaa kirje kiertää Suomen?
Eipä silti, taitaa joskus Itellan kirjeet muutenkin kiertää ympäri Suomea.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tietokone haussa...

Mikähän olisi sellainen kannettava tietokone, mikä täyttäisi seuraavat kriteerit:

- Tehokas ja luotettava
- Sopii hyvin kirjoittamiseen sun muuhun yleishyödylliseen toimintaan
- Pystyy pelaamaan myös uusiakin tietokonepelejä
- Hintahaitari 500-800 euroa?

Tossa varmaan ne tärkeimmät kriteerit? Mitä konetta jatkoaikalaiset suosittelisivat?
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Mikähän olisi sellainen kannettava tietokone, mikä täyttäisi seuraavat kriteerit:

- Tehokas ja luotettava
- Sopii hyvin kirjoittamiseen sun muuhun yleishyödylliseen toimintaan
- Pystyy pelaamaan myös uusiakin tietokonepelejä
- Hintahaitari 500-800 euroa?

Tossa varmaan ne tärkeimmät kriteerit? Mitä konetta jatkoaikalaiset suosittelisivat?

No noihin kriteereihin ehdottomasti VIC20 30 tuuman näytöllä. 3D Virtual Tennis näyttää upealta, 2 väriä ja kaikki.

Vakavasti puhuttuna, niin jos haluat pelata niin voi joutua satsaamaan enemmän. Tai sitten osta joku konsoli kylkeen.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Heitän tämän tänne, koska tuolla Ihmettelyketjussa ei kukaan tarttunut/osannut auttaa eli mikä on yksityisten pysäköinninvalvontafirmojen toiminnan logiikka? Usein näissä valvonnasta ilmoittavissa kylteissä todetaan, että ehtojen vastainen pysäköinti kielletty ja jatketaan, että pysäköimällä hyväksyt ehdot. Luulisi, että nämä ehdot olisi esitettävä jossakin autoilijalle mikäli ne hyväksyy ainoastaan ajamalla parkkipaikalle vai ovat ne yksinkertaisesti yhtä kuin pysäköintiajoista ja mahdollisista paikkavarauksista ilmoittavat merkit sekä maalilla merkityt paikat asfaltissa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Tuosta ei suoraan selvinnyt kysyitkö pitääkö noita maksaa. Tällä hetkellä ei kannata, koska asia on byrokratian kiemuroissa. Kuluttajavirasto ei myöskään halunnut ottaa kantaa siihen kannattaako maksaa, mutta julkaisivat ohjeet kuinka noista voi valittaa.

Jos pohdit jotain muuta logiikkaa, niin sitten ainakin minun osalta jatkamme sitä.
 

Särki

Jäsen
Mikähän olisi sellainen kannettava tietokone, mikä täyttäisi seuraavat kriteerit:

- Tehokas ja luotettava
- Sopii hyvin kirjoittamiseen sun muuhun yleishyödylliseen toimintaan
- Pystyy pelaamaan myös uusiakin tietokonepelejä
- Hintahaitari 500-800 euroa?

Tossa varmaan ne tärkeimmät kriteerit? Mitä konetta jatkoaikalaiset suosittelisivat?

Ei mikään. Tuolla hinnalla ei saa tehokasta ja luotettavaa. Kannettavat pääsääntöisesti soveltuvat huonosti kirjoittamiseen omalla näppäimistöllään. Jouhevasti pelaamiseen tarvitaan tehokasta konetta jota ei tuolla hinnalla saa. Havittelet kuuta taivaalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös