Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 000 130
  • 47 191
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Varmaa tietoa minulla ei ole, mutta kyllä ilmeisesti pitää. Kuuntelin vaan duunipaikassani kun eräät henkilöt taivastelivat kun jollekin oli tullut vastaava tilanne eteen. Toisaalta taas jos homma ei nappaa niin senhän voi helposti järjestää. Asiakkaan halutessa varastosta jotain nippeliä voit toimittaa letkan tiiliä tiskille ja trukilla pitkin seiniä useasti päivässä varmistaa aika nopeasti sen, että työ ei yksinkertaisesti sovi sinulle ja koulutuksellesi tällä kertaa.

Ok. Kävin joku aika sitten ilmoittautumassa työttömäksi työnhakijaksi ja silloin en tätä tullut kysyneeksi. Tuli vaan mieleen, kun siellä kirjattiin ylös, mistä töistä olisin kiinnostunut. Hieman ihmettelin, kun se neuvoja olisi raakannut pois sieltä periaatteessa kaikki muut ammatit paitsi minun koulutusta vastaavat. Hän oikein sanoi joidenkin hanttihommien kohdalla, että "ei varmaan tuolla koulutuksella näitä töitä jätetä tänne kiinnostaviin".

Eli jos minulla olisi ainoana vaihtoehtona siellä tuo edellisen viestin oletettu luokanopettaja, niin eikö minulle sitten tarjottaisikaan muita töitä? Miten noin muuten yleensä, onko kellään kokemusta, miten usein sieltä työkkäristä tarjotaan töitä ilman että on itse sen kummemmin aktiivinen hakija? Eli on vain kortistossa ja odottaa yhteydenottoa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Miten on, jos on työttömänä työnhakijana ja työkkäristä tarjotaan työtä, niin pitääkö se ottaa vastaan, vaikkei se vastaisi alkuunkaan koulutusta?

Esim. Oletetaan, että minulla olisi luokanopettajan koulutus ja olisin työtön työnhakija ja minulle tarjottaisiin varastomiehen töitä.

Pitäisikö minun tällaisessa tilanteessa ottaa työ vastaan, vai voisinko kieltäytyä työstä menettämättä työttömyyspäivärahaa? Perusteena kieltäytymiselle olisi siis, ettei tarjottu työ vastaa koulutustani.
Oletan, että kuulut johonkin liittoon tai työttömyyskassaan. Pystyisitkö tarkistamaan tilanteen sieltä? Äkkiseltään tulee fiilis, että työntekoa priorisoidaan ennen työttömyysrahan maksamista. Ei työkkäri pysty läheskään aina tarjoamaan koulutusta vastaavaa työpaikkaa ja he tarjoavat samoja paikkoja useammalle. Todennäköistä on, että tämänkin työn saa joku, jolla on alasta jo kokemusta. Kieltäytyä ei kannata selvittämättä asiaa, voivat päivärahat lähteä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miten noin muuten yleensä, onko kellään kokemusta, miten usein sieltä työkkäristä tarjotaan töitä ilman että on itse sen kummemmin aktiivinen hakija? Eli on vain kortistossa ja odottaa yhteydenottoa.
Olet vain ja odottelet. Sekä kaiketi haet oma-aloitteisesti duunia. Ei kai ne huvikseen karsi kiinnostuksen kohteita pois, vaan ihan tosissaan haluavat kohdentaa hakusi johonkin ammattiryhmään, jonka paikoista sitten ilmoittelevat.

Mulle ei tullut yhtään soittoa kahden kk aikana, vaikka olin valmis hyväksymään myös koulutuksen ulkopuolisia töitä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Oletan, että kuulut johonkin liittoon tai työttömyyskassaan. Pystyisitkö tarkistamaan tilanteen sieltä? Äkkiseltään tulee fiilis, että työntekoa priorisoidaan ennen työttömyysrahan maksamista. Ei työkkäri pysty läheskään aina tarjoamaan koulutusta vastaavaa työpaikkaa ja he tarjoavat samoja paikkoja useammalle. Todennäköistä on, että tämänkin työn saa joku, jolla on alasta jo kokemusta. Kieltäytyä ei kannata selvittämättä asiaa, voivat päivärahat lähteä.

Liittoon kyllä, työttömyyskassaan en, kun ei ole riittävästi työkokemusta alalta.

Tässä vaan olen harkinnut jatko-opintoja, jotka tulisivat nykyisen tutkinnon osaksi. Nämä opinnot, joita olen ajatellut, kestävät yhden vuoden mutta opintotukea en saisi kuin ehkä viidelle kuukaudelle, koska opintopisteitä ei tule riittävästi "täydelle" yhdeksän kuukauden tuelle. Mutta käsittääkseni on mahdollista saada työttömyyspäivärahaa myös opintojen ajalta, jos opintoja ei katsota päätoimisiksi, vaan ikään kuin sivutoimisiksi. Sivutoimisuuteen on mm. perusteina, että opintopisteitä kertyy alle 5/kk (opintoni täyttävät tämän kriteerin). Toisaalta yksi ehto on, että täytyisi olla valmis ottamaan työkkärin mahdollisesti tarjoama kokopäivätyö vastaan, koska sivutoiminen opiskelu työkkärin mukaan mahdollistaa kokopäivätyön. Opintoni olisivat kuitenkin ns. päiväopintoja, joskaan viikkotunteja ei tulisi paljon. Kuitenkaan en mitään 40 h/vko työtä voisi tehdä.

Eli opintojen rahoitusta tässä mietin.
 

Luz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Red Wings, Manchester United, Nettan
Tekeekö eräs ruostsalais neitokainen vuodestani täydellisen?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tekeekö eräs ruostsalais neitokainen vuodestani täydellisen?

Kerron vastauksen, kunhan kerrot missä on mun pleikkarin toinen ohjain.

Pitääkö mun vikitellä nyt kaikkea liikkuvaa, kun erokin on ihan ovella? Aloitanko työkavereista? Tai no aloitin jo.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä ihmeessä Unibetin sivuilla on EM-kisojen maalikuningasveikkaus? En ole sitä onnistunut löytämään vaikka olen kuinka etsinyt.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Tarvitsisin korvatulpat, kun ei meinaa pää kestää enää rokkikeikkoja. Eli millaiset olisi hyvät musiikin kuunteluun. Perus-earit on aivan perseestä, joten jotain vähän laadukkaampaa kaipailisin. Löytääkö apteekista? Musiikki/soitinliikkeistä? Maksaako ihan helvetisti?
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Paljonko jääkaappipakastimen sähkönkulutus voi nousta normaaliin verrattuna, jos pakastinosa on ns. umpijäätynyt?
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Nyt haetaan kyllä aika kaukaa, mutta sattuukohan kukaan tietämään mikä on kyseinen marssilaulu, joka alkaa videon kohdassa 1:40? Soitettiin juuri lippujuhlapäivässä ja silloin joskus kun Haminasta päästiin pois

http://www.youtube.com/watch?v=V7gNOEfERzg&feature=related

Jaa-a.. paha mennä sanomaan kun tuon tyyppisiä rumpuintroja on aika monessa marssissa. (niin videoahan katkeaa 2.01 kohdalla??)
Ensimmäinen on kuitenkin "Muistoja pohjolasta", ja jos jos marssilauluja haluaa enemmänkin kuunnella niin "Jääkärin marssi" on aika sykähdyttävä kappale.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Tarvitsisin korvatulpat, kun ei meinaa pää kestää enää rokkikeikkoja. Eli millaiset olisi hyvät musiikin kuunteluun. Perus-earit on aivan perseestä, joten jotain vähän laadukkaampaa kaipailisin. Löytääkö apteekista? Musiikki/soitinliikkeistä? Maksaako ihan helvetisti?

http://www.temrex.fi/verkkokauppa/product_catalog.php?c=6

Tuossa ihan ensimmäisenä ovat "joulukuuset" päästävät taajuuksia hieman tasaisemmin läpi eli toimivat musiikkitouhuissa hieman paremmin, ja mukana tulee vielä kätevä kotelo jossa tulpat kulkevat aina mukana. Kaikista parhaat lienevät kuiten korvaa valettavat tulpat joidenka suodatus tehon voi itse määrätä vaihdettavan filtterin avulla. Nämä sitten maksavatkin tosiaan pari sataa.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Tarvitsisin korvatulpat, kun ei meinaa pää kestää enää rokkikeikkoja. Eli millaiset olisi hyvät musiikin kuunteluun. Perus-earit on aivan perseestä, joten jotain vähän laadukkaampaa kaipailisin. Löytääkö apteekista? Musiikki/soitinliikkeistä? Maksaako ihan helvetisti?
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=185

Viime vuonna tuli tuollaiset hankittua ja voin suositella. Vaikka en voi väittää olevani mikään kultakorva, niin ko. tulpat ovat kyllä valovuoden edellä perus eareita.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Nyt oli loistava linkki. Tilaukseen lähti heti. Toivottavasti ehtii ProvinssiRockiksi perille...
Omien kokemuksien mukaan voisin sanoa että ehtii varmasti. Muutaman tilauksen olen Beatmanista tehnyt ja ovat tuotteet olleet 2 arkipäivän päästä kotona tai postissa odottamassa.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Oliko kukaan palstalainen eilen Lenny Kravitzin keikalla Turussa? Onko mitään havaintoa lämppärin ja pääesiintyjän soittoajoista?

EDIT: Kiitos, Apina. Tämä oli tärkeämpi tieto.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikähän olisi sellainen kannettava tietokone, mikä täyttäisi seuraavat kriteerit:

- Tehokas ja luotettava
- Sopii hyvin kirjoittamiseen sun muuhun yleishyödylliseen toimintaan
- Pystyy pelaamaan myös uusiakin tietokonepelejä
- Hintahaitari 500-800 euroa?

Tossa varmaan ne tärkeimmät kriteerit? Mitä konetta jatkoaikalaiset suosittelisivat?

Kieltämättä tuli kyllä laitettua liian alhainen hintakriteeristö. Mutta miltä vaikuttaisivat tällä hetkellä kiikaroimani 999 euron hintaiset kannettavat. Toinen on merkiltään Lg ja siinä on intel core 2 duo t5550 prosessori. Keskusmuistia löytyy 4096 mb ja kovalevy on iso, 320 gb kokoinen. Kaiken kukkuraksi pakettia täydentää ati radeonin x2600hd näytönohjain. Toinen läppäri on taas merkiltään Hp. Siinä on t5750 tuplaydinprosessori ja 2048 mb keskusmuistia. Kovalevyn koko on 160 gb. Ja näytönohjain on geforce 8400M. Olisiko jompi kumpi näistä koneista jo sentasoinen että olisi järkevä ostos? Pelata ei ehkä pysty uudempia pelejä mutta sen ei välttämättä ole niin väliä, kunhan saisi paremman koneen opinnäytetyön kirjoitusprosessia varten... Itse kyllä tykkään muuten ihan läppärillä kirjoittaa eikä se minun mielestäni tarvitse erillistä näppäimistöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös