Lisäksi ainakin minä saan postia sellaisilta lähettäjiltä, joita en koskaan ole (ainakaan tietoisesti) pyytänyt lähettämään minulle yhtään mitään. Eli toisinsanoen mainospostia ja lehtiä firmoilta, jotka kaivelevat osoitetietoja jostain rekistereistä, kilpailuunosallistumisista tai ties mistä. En minä ole tämmöislle firmoille koskaan muuttaessani uutta osoitettani ilmoittanut, koska en ole pyytänyt mitään lähettämäänkään (jossen tosin erikseen kieltänytkään).
Tällaista postiahan menee varmasti vanhoihin osoitteisiin, mutta se on ihan sama mitä sille tapahtuu, meneekö suoraan roskiin vai takaisin postiin/lähettäjälle. Postinhan ei tarvitse tietyn ajan jälkeen mainospostia edelleenlähettää, toisin kuin esim ykkösluokan kirjepostia, joka käsittääkseni pyritään toimittamaan vastaanottajalle aina riippumatta siitä kuinka kauan sitten on muuttanut. Mainospostin, lehtien yms lähettäjillähän on postin kanssa eritasoisia palvelusopimuksia siitä, miten käsitellään lähetykset joihin merkitty vastaanottaja ei enää asu kyseisessä osoitteessa.