Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 035 981
  • 47 229

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Arvon palstatoverit. Olen nyt vajaan vuoden asunut tässä kämpässä, ja posti roudasi minulle ensimmäistä kertaa entisen asukkaan posteja. Mitä teen tuolle?

Mä olen kirjoittanut kuoreen, että "Ei asu tässä osoitteessa" ja tonässyt postilaatikkoon.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mistä tulee ISKTR (Itsenäisen Suomen Kansallinen TaisteluRintama tms.)? Onko se jostain sketsisarjasta vai mistä on kyse? Parikin kaveria tuota hoke hyvänäkin vitsinä mutta kumpikaan ei osaa sanoa mistä juttu on lähtöisin.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Mistä tulee ISKTR (Itsenäisen Suomen Kansallinen TaisteluRintama tms.)? Onko se jostain sketsisarjasta vai mistä on kyse? Parikin kaveria tuota hoke hyvänäkin vitsinä mutta kumpikaan ei osaa sanoa mistä juttu on lähtöisin.

Vastaus on Kanad... ei kun Kummeli.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mistä tulee ISKTR (Itsenäisen Suomen Kansallinen TaisteluRintama tms.)? Onko se jostain sketsisarjasta vai mistä on kyse? Parikin kaveria tuota hoke hyvänäkin vitsinä mutta kumpikaan ei osaa sanoa mistä juttu on lähtöisin.

Onko totta, että vuodet ovat vierähtäneet niin, että jo löytyy ikäryhmä, jotka eivät tunne Kummelin sketsejä?! Hitto mähän olen vanha..
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onko totta, että vuodet ovat vierähtäneet niin, että jo löytyy ikäryhmä, jotka eivät tunne Kummelin sketsejä?! Hitto mähän olen vanha..

Sama tunne täällä. Kummeli oli parhaan teini-iän ilmiö, josta ammennettiin puheenparteen runsaasti vaikutteita. Ensimmäinen jakso tuli pihalle 7.6.1991 eli siitä on aikaa vajaat 17 vuotta!

Kuumimmillaan sarja taisi olla Lillehammerin kisojen aikoihin vuonna 1994. On lähes absurdia, että 90-luvulla syntyneitä täysi-ikäisiä on jo olemassa.

Ehkäpä tunnetuin Kummelin "lanseeraama" hokema on "pidä tunkkis", jonka savolainen mökkinaapuri Martti Mielikäinen poltti suuren yleisön kognitioon.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Kysytäänpäs nyt faksinkäyttäjiltä kysymys. Jos lähettää Ruotsiin faksia Suomesta, pitääkö sen normaalin faksinumeron eteen laittaa jokin maatunnus, vai riittääkö tosiaan se pelkkä faksinumero?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Sivun lataamisvirhe? Olisit nyt voinut vastauksenkin antaa jos tiedät...

Noin kahdesti vuodessa muuttavana olen aina tehnyt niin, että raapustaan kanteen tussilla "VANHA OSOITE" ja nuolen kohti osoitetta ja tiputan postilaatikkoon. Eipä ole ikinä takaisin tulleet ja ajan myötä myös aina väärät postit loppuneet.
Näin itsekin neuvoin uutta asukasta vanhassa kämpässäni kun soitteli, ja eipä ole vieläkään näkynyt niitä posteja. Eli ei mikään täysin varma keino vaikka luulin, enkä kyllä itse välttämättä enää suosittelisi jos jotain tärkeää on mukana.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Onko totta, että vuodet ovat vierähtäneet niin, että jo löytyy ikäryhmä, jotka eivät tunne Kummelin sketsejä?! Hitto mähän olen vanha..

Varmasti sellainenkin löytyy, mutta itse en siihen kuulu. Kyllä ala-asteella Kummelit tuli hyvinkin tarkkaan katsottua, en vain tuota ISKTR:iä muistanut. Toki palautui mieleen kun tämän löysin.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näin itsekin neuvoin uutta asukasta vanhassa kämpässäni kun soitteli, ja eipä ole vieläkään näkynyt niitä posteja. Eli ei mikään täysin varma keino vaikka luulin, enkä kyllä itse välttämättä enää suosittelisi jos jotain tärkeää on mukana.
En ikinä ole vastaanottajan mieltymyksiä sen enempää ajatellut, tavoitteena vain oman postiluukun rauhoittaminen. Jos vanha asukas ei ole osoitteenmuutoksiaan hoitanut kuntoon (tai maksanut lisämaksua pitkitetystä siirrosta) saa itse kantaa vastuun loppuun asti.
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Onkohan se sitten Ruotsiin mahdollisesti 90 se alkutunnus, vai joku muu? Mahtaako joku tietää?

Ruotsin maatunnus on 46. Olisiko niin, että tarvitaan Suomesta ulkomaille ensin eteen 00 sitten minne eli 46 ja sitten vasta numero.

Pyydä ihmeessa kuittaus takaisin päin niin tiedät menikö perille ;)
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Kiitos nimimerkeille tt, Silvio ja finnjewel opastamisesta. Täytyy loppuviikosta kuulostella, josko faksit olisivat menneet perille.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Näin itsekin neuvoin uutta asukasta vanhassa kämpässäni kun soitteli, ja eipä ole vieläkään näkynyt niitä posteja. Eli ei mikään täysin varma keino vaikka luulin, enkä kyllä itse välttämättä enää suosittelisi jos jotain tärkeää on mukana.

Ilmeisesti sinun posti on siinä tapauksessa palautettu lähettäjälle, joskin luulisi että sieltä olisi sitten edelleenlähetetty nämä kirjeet uuteen osoitteeseesi. Ruutiveijarin tapa toimia on kyllä ihan oikea, joskin oikeita tapoja on monia. Tälläiset "YvesRocherin roskatuotekuoret" voi kyllä melko hyvällä omalla tunnolla heittää suoraan lehtiroskikseen. Kirjeposti on sitten asia erikseen.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjeposti on sitten asia erikseen.

Minulle itseasiassa tuli tänään Osuuspankista edellisen asukkaan nimellä postia. Posteljooni oli laittanut tuon kirjeen ympärille toisen kirjekuoren, jossa luki osoitteena "palautus" ja sitten tämän alueen postinumero. Siinä Osuuspankin kirjeessä oli vielä tarra, jossa luki että Posti jakaa kirjeet niihin osoitteisiin, jotka kirjekuoreen on merkitty.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Minulle itseasiassa tuli tänään Osuuspankista edellisen asukkaan nimellä postia. Posteljooni oli laittanut tuon kirjeen ympärille toisen kirjekuoren, jossa luki osoitteena "palautus" ja sitten tämän alueen postinumero. Siinä Osuuspankin kirjeessä oli vielä tarra, jossa luki että Posti jakaa kirjeet niihin osoitteisiin, jotka kirjekuoreen on merkitty.

Erikoista, tuollaisesta tapauksesta en ole koskaan kuullut. Posti kyllä jaetaan pääpiirteittäin osoitteen, ei nimen perusteella. Tietenkin jos on voimassaoleva osoitteenmuutos, niin silloin lähetykset lähetetään ihan normaalisti uuteen osoitteeseen. Jos taas ei ole voimassaolevaa muutosta, haetaan uutta osoitetta listosta ym. jos sieltäkään ei apuja saada, niin kirje palautetaan lähettäjälle.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ilmeisesti sinun posti on siinä tapauksessa palautettu lähettäjälle, joskin luulisi että sieltä olisi sitten edelleenlähetetty nämä kirjeet uuteen osoitteeseesi.
Niin, enpä tiedä mutta Saunalahdelta ainakin tuli muistutuskirje laskusta jota en ollut koskaan nähnytkään. Onneksi Saunalahti ymmärsi tilanteen ja en joutunut maksamaan lisäkustannuksia, siitä pisteet. Mitään muuta haittaa ei itselleni koitunut. Ja toivottavasti tämän kämpän vanha asukas myös sai joskus vanhat postinsa jonka kanssa toimin samoin.
Näissä muutoissa tuppaa aina se "viimeinen posti" tulemaan vanhaan osoitteeseen vaikka kuinka olisi kaikkia osoitteenmuutoksia väsännyt.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näissä muutoissa tuppaa aina se "viimeinen posti" tulemaan vanhaan osoitteeseen vaikka kuinka olisi kaikkia osoitteenmuutoksia väsännyt.
Jos ei aidosti löydy taitoa ilmoitella muuttotietojaan palveluntarjoajilleen tarjoaa posti 6 kk uudelleenlähetyspalvelua. Hinta taisi olla 15 euroa koko ajalta. Tämän myötä vanhaan osoitteeseen menneet postit tulevat normaalia nopeutta uuteen osoitteeseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ei aidosti löydy taitoa ilmoitella muuttotietojaan palveluntarjoajilleen tarjoaa posti 6 kk uudelleenlähetyspalvelua.

Ongelma taitaa olla se, ettei noita kaikkia palveluntarjoajiaan edes tiedä/muista. Toki tuo 6kk uudelleenlähetyspalvelu auttaa, eli siinä ajassa jo todennäköisesti lähes kaikilta tärkeiltä tahoilta tulee postia ja uuden osoitteen voi sitten ilmoittaa.
Toisaalta itselläni kävi niin, että vaikka kuinka olin tehnyt asiaan kuuluvat muuttoilmoitukset, tuli esimerkiksi pankin postit vanhaan osoitteeseen. No, ilmoitin tietty konttoriin uuden osoitteeni ja homma oli kunnossa, kunnes tuli aika lähettää minulle uusi pankkikortti ja tunnukset, menivät vanhaan osoitteeseen! Kuulemma kortti lähetetään jostain muualta ja sinne ei ne tiedot päivittyneet perkeleelläkään. Onneksi vanhan asunnon asukas oli ilmeisen rehellinen, kun noita edelleen lähetteli (avaamattomina), uudet sain silti.
Eli ei se aina ole taidosta kiinni.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos ei aidosti löydy taitoa ilmoitella muuttotietojaan palveluntarjoajilleen tarjoaa posti 6 kk uudelleenlähetyspalvelua. Hinta taisi olla 15 euroa koko ajalta. Tämän myötä vanhaan osoitteeseen menneet postit tulevat normaalia nopeutta uuteen osoitteeseen.

Vuosi ja hintaa on 16.30€.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös