Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 000 580
  • 47 191

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
tilliliha kirjoitti:
Ostin tuossa käytettynä rullaluistimet, jotka on muuten tosi hyvät mutta jarrupala on ihan onneton. En haluaisi aiheuttaa vaaratilannetta liikenteessä, joten osaisiko kukaan sanoa mistä jarrupaloja voi ostaa? Ja minkä hintaisia nuo ovat?

Eikös näitä myydä ihan urheilukaupoissa ja hyvin varustetuista kaupoista. Esim Prisma.. yms.

Itse eilen ostin uudet pyörät Prismasta ja täälläpäin ainakin myytiin myös jarrupaloja. Hintaa en huomannut katsoa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulli kirjoitti:
Itse eilen ostin uudet pyörät Prismasta ja täälläpäin ainakin myytiin myös jarrupaloja. Hintaa en huomannut katsoa.
Tiedä sitten, että vastedes kuljet pelkkänä tutkana kauppareissuillasi, nilkki. Sun takia tilliliha ei saanut kunnollista vastausta sekalaiseen kysymykseensä.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
sampio kirjoitti:
Tiedä sitten, että vastedes kuljet pelkkänä tutkana kauppareissuillasi, nilkki. Sun takia tilliliha ei saanut kunnollista vastausta sekalaiseen kysymykseensä.

Mutta veikkaisin näin, että ei jarrupalat voi paljoa maksaa.

Noni vastasinpa edes jotenkin. ;)
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
tilliliha kirjoitti:
Ostin tuossa käytettynä rullaluistimet, jotka on muuten tosi hyvät mutta jarrupala on ihan onneton. En haluaisi aiheuttaa vaaratilannetta liikenteessä, joten osaisiko kukaan sanoa mistä jarrupaloja voi ostaa? Ja minkä hintaisia nuo ovat?

Jarrupalojen muoto ja kiinnitys vaihtelee merkeittäin joten joudut ostamaan juuri sinun luistimelle tehdyn ja todennäköisesti se on sitten samalainen kuin mukana tullut. En sitten tiedä voisiko jostain ostaa koko systeemin "kiinnityspaikkoineen".
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miksi ihmiset juovat kivennäisvesiä, vaikka kraanasta tulee hyvää ja puhdasta suomalaista vettä?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
vilperi kirjoitti:
Miksi ihmiset juovat kivennäisvesiä, vaikka kraanasta tulee hyvää ja puhdasta suomalaista vettä?

Itse ainakin pidän matalahiilihappoisesta kivennäisvedestä ihan maunkin vuoksi.

Ja se veden hyvänmakuisuuskin riippuu kaupungista ja joissain kaupungeissa jopa kaupunginosissta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Minulla on seuraavanlainen excel-ongelma.

Minun pitäisi saada verrattua kahta saraketta ja jos sarakeet ovat samanlaiset niin tulokseen lisättäisiin piste. Tällä tyylillä saisin yhden rivin lisättyä =0+IF(A1=B2;++1). Mutta sarakkeessa on 48 kohtaa jotka pitäisi verrata.

Esimerkki
Koodi:
Tulos | Vastaus 1 | Vastaus 2
 1           1             1
 X           1             2
 2           2             1
-----------------------------
pisteet    2               1
- tinke-80
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
dude kirjoitti:
Itse ainakin pidän matalahiilihappoisesta kivennäisvedestä ihan maunkin vuoksi.

Maun? Jos vesi "maistuu" joltakin, sitten se ei ole enää puhdasta vettä.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Kuka maalivahti on pitänyt maalinsa pisimpään puhtaana jalkapallon UEFA-cupissa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Txjokeri kirjoitti:
Maun? Jos vesi "maistuu" joltakin, sitten se ei ole enää puhdasta vettä.

Silti yllättävästä syystä, aidon veden maku vaihtelee eri paikkakunnilla. Miten tämän selität? Kyllähän vesikin joltain maistuu?

Ehkä se miksen ymmärrä näitten kivennäisvesien juontia johtuu siitä, että esimerkiksi täällä missä tällä hetkellä asun, niin vesijohtovesi tulee läheisestä lähteestä. Oman kotikunnankin vesi on ollut kyllä parhaimmasta päästä, mitä olen tällä Suomen mantereella maistanut.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vilperi kirjoitti:
Ehkä se miksen ymmärrä näitten kivennäisvesien juontia johtuu siitä, että esimerkiksi täällä missä tällä hetkellä asun, niin vesijohtovesi tulee läheisestä lähteestä. Oman kotikunnankin vesi on ollut kyllä parhaimmasta päästä, mitä olen tällä Suomen mantereella maistanut.

Puhutko nyt nimenomaan kivennäisvesistä vai pullotetusta lähdevedestä? Hiilihapon takia ainakin minä tykkään kivennäisvesistä enemmän kuin kraanavedestä, vaikka toki kumpaakin tulee juotua. Sen sijaan pullotettua ei ei-kivennäisvettä en juo koskaan. Se kun on ihan sama kuin joisi kraanasta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Olisiko mahdollista ampua kiväärillä jossa on piippu väännetty 30 asteen mutkalle ? Niin että osuisikin johonkin, vai pamahtaisiko se silmille ?

Kiitoksia muuten edellisen pyssy aiheisen kysymyksen vastaajille, varjolle ja kumppaneille !

veini
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Designer kirjoitti:
Parola on helppo löytää, se on Hattulan kunnan keskustaajama ja sijaitsee tosiaan Hämeenlinnan vieressä. Jos tulet Helsingistä autolla niin aja moottoritietä Hämeenlinnan ohi. Parolaan pääsee seuraavasta rampista Hämeenlinnan jälkeen, samasta rampista mennään myös Parolannummelle.

Seuraava ramppi Hämeenlinnan (kaupunkialueen) jälkeen on kylläkin Pälkäneentien ramppi. Siitäkin toki pääsee Parolaan (ja nummellekin). Itse ajan kuitenkin Parolaan mennessäni siitä ohi, ja poistun motarilta sitä seuraavasta rampista, jonka päässä on kyltti Parolaan (oikealle) ja Parolannummelle (vasempaan).

Onko tuo kenttä Parolan koulun kenttä, vai joku muu?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
seeyou@jäähalli kirjoitti:
Onko tuo kenttä Parolan koulun kenttä, vai joku muu?

Uskoisin, että kyseessä on tämä paljon haukkumista kerännyt, vastikään rakennettu jalkapallokenttä, ihan siinä lähellä Parolan kauppoja.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sv veinikretski kirjoitti:
Olisiko mahdollista ampua kiväärillä jossa on piippu väännetty 30 asteen mutkalle ? Niin että osuisikin johonkin, vai pamahtaisiko se silmille ?

Kiitoksia muuten edellisen pyssy aiheisen kysymyksen vastaajille, varjolle ja kumppaneille !

veini
Kyllä se taitaa olla mahdollista. Luin joskus että sakut olisivat toisen maailmansodan lopulla tehneet kivääreitä joiden piippu muodosti 45 asteen kulman. Saivat jonkin verran näitä käyttöönkin ja olivat kuulemma tehokkaita kaupunkitaisteluissa. Paljon noissa vissiin oli häiriöitä kuitenkin. Lähdettä en muista, netistä tämän kuitenkin luin. Kauan mietin että olenko nyt jollain vitsisivuilla, mutta tulin kuitenkin siihen tulokseen että lähde on uskottava.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
United DVH6065

Ostin tämän kyseisen laitteen veljeltäni noin vuosi sitten. Jannu oli hävittänyt käyttöohjeet jonnekin, eikä sillä silloin ollut niin väliä. Nyt olen kuitenkin avun tarpeessa. Tässä laitteessa on nimittäin karaoke-mahdollisuus, mutta en saa mikkiä toimimaan laisinkaan (mikki on kuitenkin kunnossa). Osaako joku teistä neuvoa, mistä löytäisin käyttöohjeet tähän toosaan -tai- mikäli jollain teistä on kyseinen laite, niin neuvokaa nyt tyhmää, että mitä tässä pitää oikein tehdä. Karaoke-asetuksista on laitettu mikrofoni on-asentoon.

Minä haluan olla Elvis illalla, mutta laite vittuilee.

Hjelp!!!
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Vastatkaa nyt joku. Tuli muuten mieleeni, että vaatiiko tuo vahvistimen siihen väliin? DVD-laitteessa itsessään on kuitenkin mikrofoniliitännät.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kertokaas Jenkkien koulujärjestelmästä. Mitä nämä nyt on? Junior high school, high school, gollege, university jne.. Lähinnä kiinnostaa että minkä ikäistä porukkaa kussakin näissä opiskelee jne.. Onko osavaltiokohtaisia eroja?
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Missä lajissa/lajeissa ei saa olla partaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös