Aika lähelle tuota 8€ on hinta, joissain keskustan paikoissa reippaasti enemmän. Ns. klassinen Long Island Tea ei pidä sisällään sokerilientä, ja sitruunamehua laittaisin vain sentin. Sitruunanviipaleenkin jätän pois. Reilusti tosiaan jäämurskaa ja colaa vain sen verran että juomasta tulee teen väristä.Nikke kirjoitti:Jos se tehdään ao reseptillä veikkaan että noin 8 euroa joutuisi maksamaan.
1 cl vodkaa
1 cl giniä
1 cl tequilaa
1 cl vaaleaa rommia
1 cl Cointreauta / Triple Sec -likööriä
2 cl sitruunamehua
1 cl sokerilientä
colajuomaa
sitruunanviipale
Lexa kirjoitti:Muistaakseni Suomessa olen havainnut kyseisestä driksusta kahta eri versiota, eli 5x2cl ja 5x4cl. Tuo ensimmäinen lienee suoranainen loukkaus drinkin keksijää kohtaan. Tosin "Hyssälä versiossa" olisi tod. korkeintaan 5x1cl.
Olen joskus nähnyt tuota 10cl versiota myytävän hillittömään hintaan. Joten kannattanee kysyä tiskillä, kuinka jyrkkä versio on luvassa.
Suomessa todennäköisesti olet havainnut juurikin tuota 5x1cl versiota, sen hinta on siinä 8€ hujakoilla. Aika harva mesta uskaltaa tuollaista 10cl juomaa pistää myyntiin, rikotaan meinaan siinä vaiheessa niin törkeästi alkoholilainsäädäntöä, 20cl versiosta puhumattakaan.
Mun mielestä surkea juoma jossa on hinta-alkoholi suhde pahasti pielessä. Kalliit alkoholit (tequila, cointreau, gini) ja työ tuovat lisähintaa niin paljon. 8 eurolla saat jo kaksi 4 cl:n Jaloviina paukkua, kolisee paljon paremmin.