Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 017 959
  • 47 213

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Bluesbrother kirjoitti:
Muuri ja scanneri ovat kunnossa mutta pystyykö tämä ZyXELin omistaja ohittamaan muurini koska olemme samassa verkossa?

Ei pysty ellet jostain syystä sitä salli. Mitään erityisoikeuksia samassa aliverkossa olemisesta ei tietokoneille seuraa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Koskas ne Euroviisut on?
 

Tobias

Jäsen
Hans Niskatuki kirjoitti:
Mitä on avaruuden jälkeen?

Ei mitään. Avaruus on määrittelemätön tila. Niin siis tuohon ei voi oikeastaan vastata. "Ei mitään" on omalla tavallaan väärä vastaus, ilmeisesti tulisi nykykäsityksen mukaan vastata "tuntematon".
Tässä yhteydessä haluan painottaa, että vastauksellani ei ole akateemista eikä muuta professionaalista pohjaa, vaan vahva maalaisjärki toimii vastauksen perusteluna. Ja tietysti yleissivistys, jota minulla löytyy luonnollisesti runsaasti tai ainakin kohtalaisen paljon ja tietysti keskimääräistä enemmän.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mulli kirjoitti:
Missä lajissa/lajeissa ei saa olla partaa?


Entä missä laj(e)issa kielletään genitaalialueen karvoitus?
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Hans Niskatuki kirjoitti:
Mitä on avaruuden jälkeen?

Jos Huonosti Käyttäytyviä Miehiä uskoisi, niin Tonyn sanoin "Milk, the final frontier". Eli maitoa.

Jos taas uskoo omia silmiään liikkuessaan PK-seudulla, niin voisi väittää, että oikea vastaus on Sipoo. Sen verran tyhjää siellä on, tulee sinne sitten mistä suunnasta tahansa. Kaikenlainen asutus tuntuu loppuvan Sipoon rajalle.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Olympiastadionilla eilen la 13.5. suruliputus pohjoispään lipputangossa vielä klo 22 jälkeen. Syystä mitään tietoa, oliko puolimaratoni liikaa jollekin?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulli kirjoitti:
Missä lajissa/lajeissa ei saa olla partaa?

Naisten telinevoimistelussa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Sistis kirjoitti:
Naisten telinevoimistelussa.
Aikanaan itäblokin naisten yhdistetyllä painonnosto/kuulantyöntöjoukkueella vähintään kohtalainen naamakarvoitus oli pääsyvaatimus joukkueeseen. "Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville" oli Itä-Saksan yleisurheiluliiton tunnuslause.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mistäköhän saisi nähtyä jonkun arvolistan näille jääkiekkokorteille?

Nyt olisi kyseessä SM-liigakortit vuosilta 93-97
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Verotus(ka)

Paljonko oli Helsingin sisäinen bussi(kuu)kausilippu viime vuonna? Se oli jo täällä aiemmin muistaakseni mainittukin mutta en nyt millään sitä löydä täältä enkä muualtakaan. Suuret kiitokset jo etukäteen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mitkä ovat Suomessa tunnettuja "headhunter"-yrityksiä? Lsaketaanko siihen rekrytointiin erikoistuneet yritykset kuten Mercuri, Adecco, Manpower jne vai onko niitä muita?
 

Phol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masa
Mites tuo UV-säteily tulee ikkunan läpi? Kaveri väitti, ettei yhtään, eli et voi ruskettua ikkunan läpi. Itse olen käsittänyt että jonkin verran UV:ta tulee ikkunan läpi. Miten on? ps. Allekirjoittanut ei liity konkreettisesti ongelmaan.
 

jerry

Jäsen
Phol kirjoitti:
Mites tuo UV-säteily tulee ikkunan läpi? Kaveri väitti, ettei yhtään, eli et voi ruskettua ikkunan läpi. Itse olen käsittänyt että jonkin verran UV:ta tulee ikkunan läpi. Miten on? ps. Allekirjoittanut ei liity konkreettisesti ongelmaan.

Riippuu minkälainen lasi ikkunassa on. Tavallisesta 4 millin kirkkaasta lasista tulee läpi 61% UV-säteistä joiden aallonpituus on 280-380nm. Sitten taas auton tuulilasista ei tule läpi juuri ollenkaan johtuen PVB-kalvosta joka on siellä lasien välissä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
mikkoz kirjoitti:
Paljonko oli Helsingin sisäinen bussi(kuu)kausilippu viime vuonna? Se oli jo täällä aiemmin muistaakseni mainittukin mutta en nyt millään sitä löydä täältä enkä muualtakaan. Suuret kiitokset jo etukäteen.

www.hkl.fi => liput => helsingin sisäiset liput, sieltä näyttäs löytyvän myös viime vuoden hinnat.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Miksi Marian Hossalla on M. HOSSA selässä kun Marcel Hossalla on pelkkä HOSSA? Odotan "hyviä" vastauksia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
fastasashark kirjoitti:
Miksi Marian Hossalla on M. HOSSA selässä kun Marcel Hossalla on pelkkä HOSSA? Odotan "hyviä" vastauksia.

Minäpäs arvelisin ja päättelisin niin, että kun miesten nimet ovat samat aina Mar- alkuun asti, niin luulen, että neljä kirjainta olisi liian pitkä lyhenne etunimestä pelipaitaan, eli esimerkiksi jos Marian Hossalla lukisi sitten: Mari Hossa ja Marcel Hossalla Marc. Hossa.

On varmaan helpompaa, että on päätetty, että Marian Hossalla on ennen sukunimeä M. kirjain ja Marcel Hossalla ei mitään. Luulen, että näin on helpompi tapa.

Tämä oli vain minun päättelyäni... jollain voi olla toisenlainenkin versio, ken tietää.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
vilperi kirjoitti:
On varmaan helpompaa, että on päätetty, että Marian Hossalla on ennen sukunimeä M. kirjain ja Marcel Hossalla ei mitään. Luulen, että näin on helpompi tapa.
Nimet selässähän on tarkoitettu "tyhmille" (sellaiset jotka katsovat lajia vain satunnaisesti), ei tuo ainakaan helpota heitä lajin seuraamisessa. Ehkä parasta olisi MARIAN H ja MARCEL H?
 

Rocco

Jäsen
fastasashark kirjoitti:
Nimet selässähän on tarkoitettu "tyhmille" (sellaiset jotka katsovat lajia vain satunnaisesti), ei tuo ainakaan helpota heitä lajin seuraamisessa. Ehkä parasta olisi MARIAN H ja MARCEL H?

Molemmille Hossa selkään vaan. Sitä varten pelaajilla on numero että heidät siitä eroittaa.

NFL:ssä muuten pelasi Clevelandissa André Davis ja Andra Davis. Molemmilla oli selässä koko nimi... Onneksi oli lyhyet nimet molemmilla! :)
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Rocco kirjoitti:
Onneksi oli lyhyet nimet molemmilla! :)
Onneksi leijonissa ei pelaa Antti-Jussi Haemaelaeinen ja Antti-Juuso Haemaelaeinen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
fastasashark kirjoitti:
Miksi Marian Hossalla on M. HOSSA selässä kun Marcel Hossalla on pelkkä HOSSA? Odotan "hyviä" vastauksia.

Samasta syystä kuin Tapparan Janne Ojasella, 38 v., lukee selässä Ojanen ja Marko Ojasella, 33 v., M. Ojanen

Janne #8 on legenda jo eläessään, Marko tuskin koskaan.
 
Suosikkijoukkue
TPS
fastasashark kirjoitti:
Miksi Marian Hossalla on M. HOSSA selässä kun Marcel Hossalla on pelkkä HOSSA? Odotan "hyviä" vastauksia.
Voisiko olla niin, että Marcel-nimi on aakkosjärjestyksessä ennen Mariania, jolloin Marcel saa pelkän sukunimen ja Marian on ikään kuin "seuraava" Hossa aakkosjärjestyksessä. Pelkkä arvaus.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös