Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 005 336
  • 47 196
Onko Jatkoajassa Saunalahden kännykkäliittymien käyttäjiä?

Tässä on ihmetelty, että missäs heinäkuun lasku oikein viipyy. Yleensä olen laskut saanut aina kuun puolivälin tienoilla suoraan sähköpostiini. Tuoreinta avointa laskua ei näy myöskään oma.saunalahti.fi-sivujen kautta. Edellisen laskun päiväys on 16.6. Kyseessä on pakettiliittymä, joten syy ei voi olla liian pienissä laskuissakaan.

Hyvä tuttavani vaihtoi Saunalahdelle noin kaksi viikkoa sitten ja hän sai vain muutama päivä liittymänsä aukeamisesta tekstiviestin, jossa kerrottiin että Saunalahden reskontran mukaan hänen laskunsa ovat maksamatta.

Vaikuttaisi siis siltä, että Saunalahdella sekoillaan. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Operaatio -Iso nalle

Nettisivuja olisin siis vailla. Mistä saa ison nallen ostettua?

Googlettanu olen jo, mutta ei ole tullut vastaan hyviä kappaleita. Oulun kaupoista vois jostakin löytää, mutta shoppaamisfobisena joku voisi varmaan heitellä hyviä vihjeitä, mistä ISOn nallen löytäisi.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vaikuttaisi siis siltä, että Saunalahdella sekoillaan. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Kyllä itsellä ainakin näkyy lasku oma.saunalahdessa. Laskun päiväys 16.7. ja eräpäivä 2.8.

Itse vaihdoin liittymän + liittymäksi, jolloin saavat lähettää mainosviestejä kännykkään, ja minä saan joka neljännen kuukauden ilmaiseksi. Voiko tästä olla kysymys sinun kohdalla? Samalla kun vaihdoin liittymää, oli pakko valita maksanko vajaan euron paperilaskusta vai otanko ilmaisen sähköisen laskun. Valitsin ilmaisen.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nettisivuja olisin siis vailla. Mistä saa ison nallen ostettua?

Googlettanu olen jo, mutta ei ole tullut vastaan hyviä kappaleita. Oulun kaupoista vois jostakin löytää, mutta shoppaamisfobisena joku voisi varmaan heitellä hyviä vihjeitä, mistä ISOn nallen löytäisi.

Käytä Jomppa_koon menetelmiä ja lähetä sille naiselle vain runo ja rahaa. Unohda nalle.

Ei mutta vaikka shoppaamisfobian omaat niin käy silti ihmeessä pyörähtämässä kaikissa isoissa paikallisissa tavarataloissa. Varmasti löytyy.
 
Kyllä itsellä ainakin näkyy lasku oma.saunalahdessa. Laskun päiväys 16.7. ja eräpäivä 2.8.

Itse vaihdoin liittymän + liittymäksi, jolloin saavat lähettää mainosviestejä kännykkään, ja minä saan joka neljännen kuukauden ilmaiseksi. Voiko tästä olla kysymys sinun kohdalla? Samalla kun vaihdoin liittymää, oli pakko valita maksanko vajaan euron paperilaskusta vai otanko ilmaisen sähköisen laskun. Valitsin ilmaisen.

Okei, mystiikkaa.

Mulla on tuo tuommoinen "joka 4. kk ilmaiseksi"-liittymä ollut alusta saakka, eli jostain tammikuusta lähtien kai. Tähän asti on homma toiminut niinkuin sovittukin, mutta nyt tilanne vaikuttaa kummalliselta. Mainosviestejä ei ole näkynyt koskaan.

Aluksi tuli paperilasku tännekin, mutta joskus talvella kävin netin kautta vaihtamassa laskutusvaihtoehdoksi sähköpostiin saapuvan laskun. Ihan hyvin sekin on toiminut ennen tätä.

No kaipa nuo ottavat yhteyttä sitten joskus.

Kassellaan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Emäntä möi pesukoneensa ja sitä tullaan huomenna hakemaan. Ongelmaksi muodostui semmoinen asia, että yksi pesukoneen semmoinen säädettävä jalka on edellisen muuton yhteydessä hukkunut. Eli mistä tuommoisen saisi mahdollisimman nopeasti ja käykö kaikkien pesukoneiden jalat keskenään yhteen? Eli jos riipaisen omasta koneesta jalan sen koneeseen ja etsin ajan kanssa omaan koneeseen uuden jalan.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
...käykö kaikkien pesukoneiden jalat keskenään yhteen?

Luulen bansku, että kukaan täällä ei ole selvännäkijä ja tiedä teitin perheen pesukoneista merkkejä, malleja ja muutenkaan yhtään mitään, joten kokeile ihan itse. Jos kierteet sopii, niin mikäs siinä?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Luulen bansku, että kukaan täällä ei ole selvännäkijä ja tiedä teitin perheen pesukoneista merkkejä, malleja ja muutenkaan yhtään mitään, joten kokeile ihan itse. Jos kierteet sopii, niin mikäs siinä?

Onkelma on nyt siinä, että mun pesukone on täällä ja emännän pesukone siellä eli välimatkaa liian paljon ajellakseen eestaas muuten vaan. Ja kysymys on, että käyköhän ne kaikki keskenään? Mun merkki on Zanussi ja emännän merkki on Hoover.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun merkki on Zanussi ja emännän merkki on Hoover.

Zanussi ja Hoover, siinäpä vasta kysymys.

Mutta jos otat minkä tahansa pultin, joka käy niille jengoille, ja laitat vieläpä sen pultinpään ja kylppärin lattian väliin jonkun sopivankokoisen vanerilevyn palasen, niin siinähän on sulle säädettävä pesukoneenjalka ihan itse tehtynä.

Eikä tarvii sitten etsiä siihen toiseenkaan koneeseen mistään uutta jalkaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nostetaan nurtsi takaisin kuntoon kohdasta mihin pallo putosi ja teki lommon.

Tämä kuuluu jo varmaan Tyhmien kysymystenkin ketjuun, mutta miksi siihen tuollaisia tarvitaan? Eikö sitä voisi nostaa vain pelkästään käsin?
 

M10

Jäsen
Tämä kuuluu jo varmaan Tyhmien kysymystenkin ketjuun, mutta miksi siihen tuollaisia tarvitaan? Eikö sitä voisi nostaa vain pelkästään käsin?

Kyllä siihen tarvitaan tuollaiset haarukanomaiset piikit, jotta saadaan se parin-kolmen sentin monttu nostettua ympärillä olevaa viheriötä vahingoittamatta siistististi ylös. Ei ihmisen sormet pysty tuollaiseen, paitsi ehkä Michael Jacksonin tämän hetkiset sormet.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tämä kuuluu jo varmaan Tyhmien kysymystenkin ketjuun, mutta miksi siihen tuollaisia tarvitaan? Eikö sitä voisi nostaa vain pelkästään käsin?
Voitko ottaa vaikka videolle ja pistää jakoon pätkän, missä tunget sormesi nurmikkoon sen lommon alle ja nostat tasaiseksi. Vai miten helvetissä sen meinasit nostaa?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Nostetaan nurtsi takaisin kuntoon kohdasta mihin pallo putosi ja teki lommon.
Nurmikossa lommo ja se pitää oikaista, ihan oikeasti? Mää ihmettelen oikke kauhiast tämmöst ja ole niinkun klavul päähä lyöty.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nurmikossa lommo ja se pitää oikaista, ihan oikeasti? Mää ihmettelen oikke kauhiast tämmöst ja ole niinkun klavul päähä lyöty.

Niin, se nurmikossa oleva lommo korjataan greeni-haarukalla vain greenillä.

Tätä lommoa ei myöskään mitenkään "nosteta", koska silloin tulee repineeksi juuret irti ja nurmikko ei tietenkään enää kasva tämän jälkeen.

Kapine on pakollinen varuste golffarilla kentällä.

Ote klubimme ohjeesta:

Tiesitkö, että viheriö vahingoittuu pitkäksi aikaa ja altistuu välittömästi kasvitaudeille, mikäli pallon alastulojälki korjataan väärin tai jätetään korjaamatta.

Alastulojälki tulee korjata kiertämällä ja työntämällä jäljen reunoilta sisäänpäin. Älä koskaan pyri nostamaan viheriön pintaa.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Kuinka korkeaksi Jukkapalmu voi sisätiloissa kasvaa? Onko se vaikeahoitoinen, vai meneekö ns. vasurilla? Eilen ilmestyi reikä seinään (älkää testatko golf-mailaa sisätiloissa), ja se pitäisi jotenkin peittää.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kuinka korkeaksi Jukkapalmu voi sisätiloissa kasvaa? Onko se vaikeahoitoinen, vai meneekö ns. vasurilla? Eilen ilmestyi reikä seinään (älkää testatko golf-mailaa sisätiloissa), ja se pitäisi jotenkin peittää.

On helppohoitoinen, mutta tarvitsee paljon valoa. Kesällä olen pitänyt parvekkeella. Kyllä se kattoon asti kasvaa, ellei nyt sitten asu jossain tuomiokirkossa.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Kuinka korkeaksi Jukkapalmu voi sisätiloissa kasvaa? Onko se vaikeahoitoinen, vai meneekö ns. vasurilla? Eilen ilmestyi reikä seinään (älkää testatko golf-mailaa sisätiloissa), ja se pitäisi jotenkin peittää.

Suosittelisin mieluummin tasoitetta, mutta jos kädentaidot ovat venakon luokkaa, niin jukka-palmu on ainakin minulla kasvanut melko vähällä vaivannäöllä 1,3m korkeuteen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kuinka korkeaksi Jukkapalmu voi sisätiloissa kasvaa? Onko se vaikeahoitoinen, vai meneekö ns. vasurilla? Eilen ilmestyi reikä seinään (älkää testatko golf-mailaa sisätiloissa), ja se pitäisi jotenkin peittää.

Jukka Palmu hoituu oluella tai parilla. Yucca -palmu kasvaa helposti yli huonekorkeuden ihan vesihoidolla.

Reiän seinässä voi aina peittää taululla, niitä saa Tiimarista parilla eurolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös