Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 000 828
  • 47 191

d2uce

Jäsen
Olisin ihan ulkonäköseikkojen takia kalvot laitattanut kun ilmastoitu auto kerta on, mutta vähän tyyriiksi veti muovit laseihin niin anti olla.

Oma kysymykseni on, että millä tapaa tuo ilmastointi liittyy lasien tummennukseen?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oma kysymykseni on, että millä tapaa tuo ilmastointi liittyy lasien tummennukseen?

Emmätiedä, mutta tuolla Lustigin sivuilla lukee että "Kalvot pysäyttävät jopa 65% auringon lämpösäteilystä". Kuullostaa kyllä tosi isolta luvulta.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olen tässä etsinyt linkkiä jonkinaikaa sitten ilmestyneeseen artikkeliin, koskien Pekka Töpöhännän syntyyn.
Tekijän, (tai sen perikunnan) antamassa haastattelussa vahvistettiin "huhut" sarjakuvan synnystä ja ketä ko kissat esittävät, eli siis toisen maailmansodan aikoihin ei voinut / uskaltanut valtaapitäviä arvostella, joten tekijä teki sen sarjakuvan kautta. Muistaakseni tuossa Pekka Töpöhännässä oli Hitleristä Mussoliiniin edustettuna kaikki valtaapitävät/ maiden johtomiehet.

Onko kenelläkään muistikuvaa, että missä lehdessä tuosta oli juttua/ mistä voisi löytyä itse artikkeli?
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mitä katsastussetä sanoo, jos molemmat (etu ja taka) sivuikkunat ovat tummennetut? Saman sävyiseksi tietenkin..
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mitä katsastussetä sanoo, jos molemmat (etu ja taka) sivuikkunat ovat tummennetut? Saman sävyiseksi tietenkin..
Kirjoittavat (jos huomaavat ne) poistomääräyksen etulaseista rekisteriotteen taakse. Myös poliisit tekevät tätä, mutta huonon päivän tullessa napsuu sakot heti.

Ja tuota tummennuskalvoahan myydään mm. Biltemassa, joten siitä voi näppäräsorminen saada itse kalvot ikkunoihin halvalla. Ainoa että se on laadultaan heikompaa kuin ammattimiesten kalvot, sekä pirullisen vaikea saada vähänkään vaikeampiin laseihin siististi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Youtubesta löytyi KalPan vanha maalibiisi ja jäin tässä miettimään, että onko kyseinen kappale ihan KalPaa varten tehty vai onko joku muu tehnyt biisin aiemmin ja KalPalaiset ovat vain sanoittaneet sen uusiksi?
Toinen kysymys on: Miksi vitussa minä olen humalassa tiistai-iltana?
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Mitä katsastussetä sanoo, jos molemmat (etu ja taka) sivuikkunat ovat tummennetut? Saman sävyiseksi tietenkin..

Mulla edellisvuoden katsastussetä kirjoitti rekisteriotteen taakse maininnan että "etusivuikkunoiden tummennuskalvot poistettava 10:n päivän kuluessa".
Jätin asian sikseen ja vuoden päästä menin sitten eri katsastusasemalle, tällä asemalla olikin katsastustäti, joka ensin ajeli rundin autolla, tuli takas testas kaikki loput jutut, tsiigas tuulilasin kolme halkeamaa ja sanoi: "noi ei vielä haittaa, sitäpaitsi lasit maksaa ihan liikaa muutenkin, menköön läpi". Sitten mentiin sisälle toimistoon, täti katsoi rekisteriotteen taakse, luki tekstin, hymähti ja laittoi rekisteriotteen silppuriin ja tulosti mulle uuden rekisteriotteen jossa siis ei mainintaa.
Tästä meni hetki, jouduin pysäytetyksi ja poliisisetä katteli kalvoja, (ne siis ei ole mitkään älyttömän tummat, mutta tummat kuitenkin) ja sanoi että tietääkös poika että nää on laittomat? Johon kuittasin että mulla on ne ihan samasta syystä kuin teilläkin, estämässä auringonvaloa häikimästä sekä lämmittämästä ja mahdollisen kolarin iskiessä niin eipä tule niin herkästi puruja lasista kalvon pitäessä lasin kasassa. Noh, setä oli hövelillä päällä ilmeisesti kun sanoi että näihän se on ja päästi jatkamaan.

Ilmeisesti siis kovasti paljon katsastajasta ja poliisisedästä kiinni että miten noihin suhtaudutaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Youtubesta löytyi KalPan vanha maalibiisi ja jäin tässä miettimään, että onko kyseinen kappale ihan KalPaa varten tehty vai onko joku muu tehnyt biisin aiemmin ja KalPalaiset ovat vain sanoittaneet sen uusiksi?
Toinen kysymys on: Miksi vitussa minä olen humalassa tiistai-iltana?

Lopsauta linkki, niin vois osata paremmin sanoa?
 

Rocco

Jäsen
Tulipa mieleen, että onko Blu-ray leffoihin mahdollista upottaa erilaisia ääniraitoja sen mukaan missä leffaa katsoo tai millä laitteella, ja levy tunnistaa sen ja soittaa tietyn ääniraidan tietyssä kohdassa?

Katselin Tropic Thunder-leffaa ja ihmettelin kun leffassa puhuttiin yhtäkkiä Renny Harlinin leffoista, eikä tästä löytynyt mitään faktaa millään sivulla mistä löytyy leffojen vuorosanat. Samassa leffan kohdassa ei näkynyt näyttelijöiden kasvoja lainkaan, joka voisi puhua tällaisen ominaisuuden kanssa.

Sama kun katselin leffaa PS3:lla, niin leffassa keskusteltiin myös PS3:n ominaisuuksista.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Nyt kun ilmastointi jo autossa on, ei tummennukset tule auton viilentämiseksi kesähelteillä, vaan ainoastaan ulkonäöllisistä syistä?

Meillä otettiin ilmastoituun autoon tummennukset sen takia, kun poika hikoili auringonpaisteen takia ilmastoinnista huolimatta. Hikoilu loppui.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Onkos porukalla kokemusta Muellerin nilkkatuesta? Nyt on meinaan nilkka niin huonossa kunnossa, että tarvii ostaa kunnollinen nilkkatuki jopa jokapäiväiseen käyttöön?
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ostaa päräytin taulun ensimmäistä kertaa elämässäni, tarkemmin sanottuna ~100*80 cm kankaan jolle on maalattu komea kuva ja sille pitäisi nyt hankkia kehykset. Mistä noita voisi kysellä (mielellään Hämeenlinnassa), paljonko maksaa jne.
 

J.Petke

Jäsen
Ostaa päräytin taulun ensimmäistä kertaa elämässäni, tarkemmin sanottuna ~100*80 cm kankaan jolle on maalattu komea kuva ja sille pitäisi nyt hankkia kehykset. Mistä noita voisi kysellä (mielellään Hämeenlinnassa), paljonko maksaa jne.

Pääpostin vieressä on ainakin joku taulukehyskauppa. Hinnoista en osaa sanoa muuta kuin että kalliita ovat. Pistä toki tännekin hintatietoa kun saat selville.
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
Ostaa päräytin taulun ensimmäistä kertaa elämässäni, tarkemmin sanottuna ~100*80 cm kankaan jolle on maalattu komea kuva ja sille pitäisi nyt hankkia kehykset. Mistä noita voisi kysellä (mielellään Hämeenlinnassa), paljonko maksaa jne.

Sininentalo Aulangontie 44:ssä tarjoaa mm. kehystyspalvelua. Asiallinen paikka pitäisi olla.
 

Rocco

Jäsen
Onkos porukalla kokemusta Muellerin nilkkatuesta? Nyt on meinaan nilkka niin huonossa kunnossa, että tarvii ostaa kunnollinen nilkkatuki jopa jokapäiväiseen käyttöön?
Itselläni oli aikoinaan vastaavanlainen, en muista tarkasti kenen valmistajan, mutta täysin vastaavanlainen nauhoilla varustettu nilkkatuki. Itsellä se toimi pelattaessa mainiosti, eikä nilkka enää vääntynyt yli. Nykyisin en tukea enää käytä koska olen kuntouttanut nilkkaani hyvin.

Se vain, että tukea ei kannata käyttää liian kauan tai jokapäiväisessä käytössä. Käy muuten helposti niin, että nilkan lihakset ei jatkossa enää tuke nilkkaa millään tavalla, ja sitten nilkka menee jatkuvasti uudelleen ja uudelleen. Eli jos urheilet niin suosittelen tukea alkuun, mutta kuntouta nilkkaa vaikka seisomalla tyynyn päällä joka päivä yhdellä jalalla (tottakai se huono nilkka maassa...). Tuo on yllättävän hyvä ja tehokas tapa nilkan kuntouttamiseen.
 
Onko mahdollisuutta saada työntekijä vastuuseen tahallisesta asiakassuhteiden vahingoittamisesta? Näyttöä lienee aika vaikea kerätä, mutta onko jokin asetus tms mihin vedota? Työtehtävien laiminlyönti?
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten excelissä saa käännettyä riveittäin olevan datan sarakkeisiin?
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Maalaat mitä haluat, oikeella klikkaat ja Copy ja sit Cellin kohdalla minne haluat tiedon oikealla klikkaus ja paste special ja Transponse boxi löytyy aika alhaalta. Ei tietoa Suomalaisista sanoista (liitä määräten yms?)
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onko hyviä vinkkejä miten voisi edistää ahaa-elämyksen syntyä luistelua opettelevalle lapselle (7 v poika) siitä miten luistimilla pääsee etenemään. Tasapaino on kohtalaisen hyvä mutta ei ymmärrä mitenkään sitä vauhdin ottoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös