Viimeksi muokattu:
Minkä ihmeen vuoksi ihmiset eivät aja nopeusrajoitusten mukaan? Eipä paljon tarvitse kameroita navigaattorista kyttäillä tai kiertää vastaantulijoiden kaistan kautta.
Minkä ihmeen vuoksi ihmiset eivät aja nopeusrajoitusten mukaan? Eipä paljon tarvitse kameroita navigaattorista kyttäillä tai kiertää vastaantulijoiden kaistan kautta.
Sen takia, koska Suomessa nopeusrajoitukset on määritelty väärin. Jos on hyvä auto ja iso kone niin kaupunkiolosuhteissa jo pelkästään vaihteen päälle laittaminen vie nopeuden yli rajoituksen kuten Mika Salo joskus asian ilmaisi. Maantiellä taas joku 80km/h nopeus on ihan hirvittävän tylsää ja monotonista ajettavaa. Pitää olla sen verran nopeutta, että ajaminen tuntuu ajamiselta.
Esim. Saksassahan niin on. Pienemmillä maanteillä rajoitus on 100 ja silloin sitä itse joutuu päättämään, voiko sellaista nopeutta mutkaisilla ja mäkisillä osuuksilla ylläpitää vai pitääkö ajaa hiljempaa. Siinä on ajamisen meininkiä. Suomessa sen sijaan vastaavassa paikassa nopeusrajoitus olisi 60.
Autot ovat parantuneet hurjasti esimerkiksi viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana, mutta rajoitukset eivät ole kehittyneet samassa tahdissa, vaan ajamme aivan liian hiljaa.
Osittain totta, mutta teitten kunto ei ole parantunut samaan tahtiin autojen kehityksen kanssa. Kyllähän moottoritiellä kelpaa huristella kovaakin, mutta kantatiet ja paikoin valtatietkin ovat osin järkyttävän kehnossa kunnossa. Autonsahan siinä särkee jos ajaa niin lujaa kuin haluaisi.Autot ovat parantuneet hurjasti esimerkiksi viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana, mutta rajoitukset eivät ole kehittyneet samassa tahdissa, vaan ajamme aivan liian hiljaa.
Missä Karjalassa sitten ajat kun niin kehnossa kunnossa ovat? Valtateillä ei ole mikään ongelma ajaa 120-160 km/h ilman, että rikkoisi autonsa. En toki ikinä aja yli nopeusrajoituksen. En ikinä myöskään alle. En ikinä.Osittain totta, mutta teitten kunto ei ole parantunut samaan tahtiin autojen kehityksen kanssa. Kyllähän moottoritiellä kelpaa huristella kovaakin, mutta kantatiet ja paikoin valtatietkin ovat osin järkyttävän kehnossa kunnossa. Autonsahan siinä särkee jos ajaa niin lujaa kuin haluaisi.
Pohjois-Karjalassa.Missä Karjalassa sitten ajat kun niin kehnossa kunnossa ovat?
Osittain totta, mutta teitten kunto ei ole parantunut samaan tahtiin autojen kehityksen kanssa.
Olen kovasti sitä mielipuolta, että autokouluista pitäisi saada kaikki uudet, hyvät ja turvalliset autot pois. Ei mitään 2000-luvun Mersuja, Bemareita tai edes uusia japsiautoja. Kylmästi vaan 20 vuotta vanhoja Toyotoja ja Ladoja sinne. Niillä kun oppii ajamaan niin osaa sitten millä vain, eikä totu liian hyvälle nuoret kuskinraakileet.Kirotut ajonparannuslaitteet eivät todellakaan paranna amatöörien ajotaitoa. Ne antavat vain kuljettajalle vääränlaista turvallisuudentunnetta. Tämä on perseestä.
Olen kovasti sitä mielipuolta, että autokouluista pitäisi saada kaikki uudet, hyvät ja turvalliset autot pois. Ei mitään 2000-luvun Mersuja, Bemareita tai edes uusia japsiautoja. Kylmästi vaan 20 vuotta vanhoja Toyotoja ja Ladoja sinne. Niillä kun oppii ajamaan niin osaa sitten millä vain, eikä totu liian hyvälle nuoret kuskinraakileet.
Ja C-kortti ajettaisiin tietysti esim. Parolasta tutuilla ZIL-ketteryysihmeillä. Olisi siinä tytöillä ja pojilla tekemistä.Puolustusvoimilta vaan ylijäämä-UAZit autokouluihin, niiden käynnistämistä voisi sitten ensin opetella pari viikkoa ennen kuin lähdetään ajamista harjoittelemaan.
Katso Beckettin nettisivuilta?Mistä näkee vanhojen NHL-keräilykorttien nykyisiä arvoja? Pitäisi tarkistaa muutama. Beckettiä kun ei taida enää saada mistään.
Valistunut arvaus on että jos tuota pitää kysyä, niin ne eivät ole enää minkään arvoisia.Mistä näkee vanhojen NHL-keräilykorttien nykyisiä arvoja? Pitäisi tarkistaa muutama. Beckettiä kun ei taida enää saada mistään.
Olen kovasti sitä mielipuolta, että autokouluista pitäisi saada kaikki uudet, hyvät ja turvalliset autot pois. Ei mitään 2000-luvun Mersuja, Bemareita tai edes uusia japsiautoja. Kylmästi vaan 20 vuotta vanhoja Toyotoja ja Ladoja sinne. Niillä kun oppii ajamaan niin osaa sitten millä vain, eikä totu liian hyvälle nuoret kuskinraakileet.
Ja mikä merkityksellisintä, kuljettajat eivät todellakaan ole parantuneet samassa tahdissa autojen kanssa, ehkä jopa päinvastoin. Vaikka eihän minulla nyt sentään 30 vuoden ajalta ole ajokokemusta, saati kuskikokemusta.
Niin minäkin, kaikkihan ovat.eiväthän ne minua koskekaan, sillä olen tavallista parempi kuljettaja.
Valistunut arvaus on että jos tuota pitää kysyä, niin ne eivät ole enää minkään arvoisia.
Onko kukaan koskaan kuullut kenenkään myöntävän olevansa keskimääräistä huonompi autoilija?
Onko kukaan koskaan kuullut kenenkään myöntävän olevansa keskimääräistä huonompi autoilija?
Sinä päivänä kun sain kortin, ymmärsin, etten osaa ajaa autoa. Koska on kaikkien kannalta turvallisinta, etten istahda hetkeksikään ratin taakse, on jäänyt tuo kakkosvaihekin suorittamatta ja kortti vanhentunut, enkä siten enää edes saa ajaa.
Mitä mä voitin?
Sinä päivänä kun sain kortin, ymmärsin, etten osaa ajaa autoa. Koska on kaikkien kannalta turvallisinta, etten istahda hetkeksikään ratin taakse, on jäänyt tuo kakkosvaihekin suorittamatta ja kortti vanhentunut, enkä siten enää edes saa ajaa.
Mitä mä voitin?
Miksi sitten menit autokouluun ja miksi et ajanut lisää tunteja maikan kanssa ja sit vielä semmoinen pointti että vain ajamalla oppii ajamaan ja mahdollisimman paljon itsekseen niin sitä oppii ihan varmasti ajamaan kun vaan vähän koittaa keskittyä mitä tekee.
Autolla ajaminen kun ei ole mitään rakettitiedettä.