Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 108 274
  • 47 279

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
(Nuorilta) miehiltä ei tule vastaavia tunnustuksia, koska he kaikki yksinkertaisesti pitävät itseään loistokuskeina todellisuuden ollessa monasti aivan toinen.
En ole enää nuori mies, mutta tunnustan rinta kaarella olevani paska kuski. Edellisesti ajokerrasta on aikaa ties kuinka monta vuotta, pientä parin metrin auton siirtoa ei lasketa. Samalla linjalla Azulin kanssa että kaikki pysyy terveinä kun en istu ratin taakse. Olen vakavasti harkinnut koko kortista luopumista, kai sen saa poliisille viedä ja ilmoittaa ettei enää tahdo omata oikeutta auton kuljettamiseen? Eipä tarvitsisi enää selitellä miksei aja autoa vaikka kortti onkin.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kyselin tätä jokin aika sitten jo tuolla Löytyykö tietokone-experttejä? -ketjussa, mutta enpä saanut vastausta. Eli miten saan siirrettyä töissä käytössä olevasta Express Outlookista kaikki sähköpostiosoitteet "siviilikäytössä" olevalle Elisanetin tilille?

Kunnon trolli suoraan raumalta. Toisaalta Vajakeilla nyt ei ikinä ole kiire mihinkään. (Huomaa rauma pienellä ja Vajakki isolla alkukirjaimella, kertooko sinulle jotain?)

Mikäli nimimerkki Koira vastaisuudessa tuntee pakottavaa tarvetta avautua yllä olevalla tavalla kanssakirjoittajille, kannattaa se tehdä yksityisviestein.

-Moderaattorit-

Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Onko kukaan koskaan kuullut kenenkään myöntävän olevansa keskimääräistä huonompi autoilija?

En kylläkään väitä olevani hyväkään mutta en huonokaan. Stadissa kun ajaa on vaan pakko osata, toisaalta täällä näkee niiin paljon apinoita jotka ei osaa ajaa muitten kanssa ei sitten senttiäkään. Vilkkuvalojahan ei osata/haluta käyttää, sateella (lue kolme tippaa vettä) juuri kukaan ei osaa ajaa, liikennevaloista on mahdotonta päästä joustavasti jne. Itseasiassa tää pitäis kyl varmaan kirjoittaa vitutusketjuun.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä väitän ihan pokkana että olen aika hyvä kuski.

Lokakuussa tulee 17 vuotta siitä kun kortin sain, ja olen ajanut varovaisen arvion mukaan n. 25000 kilometriä vuodessa (muutamana vuonna vain noin kymppitonnin, mutta 40 tuhannenkin vuosia on joukossa jokunen). 425000 kilometriä, noin 10 ja puoli kierrosta maapallon ympäri päiväntasaajaa pitkin.

Näiden 17 vuoden aikana olen saanut yhden (1) ylinopeussakon sekä yhden (1) pysäköintivirhemaksun. Olen myös ajanut yhden (1) kolarin, jossa vastapuoli (hirvi) tuli kylläkin oikealta, mutta tie jota ajoin oli etuajo-oikeutettu. Sarvipään syy, siis. Ihmisiä kolarissa ei loukkaantunut.

Aika monta mahdollista vaaratilannetta olen välttänyt ennakoimalla, seuraamalla liikennettä tarkoin sekä ihan vaan reflekseillä. Niitä juttuja ei opi autokoulussa, ne tulevat vain kokemuksen myötä.

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Sinänsähän tuo ei mikään kallis ole, mutta 08 viittaa vuoteen 2008 ja alkuperäisessä postissa puhuttiin vanhoista korteista. En myöskään oleta että noiden vanhojen korttejen joukosta löytyisi Gordie Howen tai Bobby Orrin tulokaskorttia.
Puhuttiin vanhoista korteista joo ja niillä tarkoitin lähinnä 90-luvun puolivälin buumia, jolloin moni sälli keräsi lätkäkortteja ja sitten niitä treidailtiin koulun välitunneilla, vapaa-ajalla ja milloin missäkin. Hommaanhan kuului tietty myös vastapuolen kusettaminen. Aihe tuli ajankohtaiseksi kun viimeinenkin muutti kotoa pois ja kävin katselemassa löytyykö mitään mielenkiintoista. Satuin sitten löytämään jokusen tuhannen tuon ajan kortteja ja kyllä joukossa muutama harvinaisempikin pitäisi olla. Eihän rivikorteilla käytännössä ole muuta kuin paskapaperin arvo, mutta esim. Donrussin vuoden 1995 Elite Series -sarjan kortit käsittääkseni edes jonkin arvoisia. Itseltäni löytyy Fedorov. Muita oli muistaakseni mm, Lemieux, Lindros, Gretzky, Roy, Brodeur ja 4 muuta sen ajan supertähteä. Huhhuh nostalgiaa.

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Terve,

Olen Chambza, mies, 23, ja olen huono kuski.

Vielä inssin aikoihin pohjoisessa olin varmaan verrokkiryhmään nähden ihan hyvä, koska isä opetti mut itse ajamaan (hommasi extrajarrupolkimen jne.) ja inssiin mennessä ajokilometrejä oli jo n. 5000km. Menin heittämällä läpi, kun suurin osa kavereista tuntui joutuvan yrittämään pariin kertaan.

Nyttemmin ajokilometrejä tulee n. 100km vuodessa. Helsingissä/isommissa kaupungeissa en kyllä uskaltaisi ajaa tuntemattomalla autolla. Pohjoisessa/maanteillä/motareilla ehkä jopa jollain muullakin autolla. Inssin kakkosvaihe piti ajaa autokoulun autolla, ja sain sata huomautusta liiasta nopeudesta - faijan vanhalla Mazdalla sitä oli helppo körötellä kun tuntuma oli kuin olisi aasilla ratsastanut, autokoulun jollain Mersun Coupé-mallilla tuntui kuin olisi ollut villiorin selässä.

Sori, tässä viestissä ei ole nyt kysymystä.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Puhuttiin vanhoista korteista joo ja niillä tarkoitin lähinnä 90-luvun puolivälin buumia, jolloin moni sälli keräsi lätkäkortteja ja sitten niitä treidailtiin koulun välitunneilla, vapaa-ajalla ja milloin missäkin. Hommaanhan kuului tietty myös vastapuolen kusettaminen. Aihe tuli ajankohtaiseksi kun viimeinenkin muutti kotoa pois ja kävin katselemassa löytyykö mitään mielenkiintoista. Satuin sitten löytämään jokusen tuhannen tuon ajan kortteja ja kyllä joukossa muutama harvinaisempikin pitäisi olla. Eihän rivikorteilla käytännössä ole muuta kuin paskapaperin arvo, mutta esim. Donrussin vuoden 1995 Elite Series -sarjan kortit käsittääkseni edes jonkin arvoisia. Itseltäni löytyy Fedorov. Muita oli muistaakseni mm, Lemieux, Lindros, Gretzky, Roy, Brodeur ja 4 muuta sen ajan supertähteä. Huhhuh nostalgiaa.
Näin arvasinkin. Ero on vain siinä, että siinä missä 90-luvulla huippuharvinaista korttia painettiin 10 000 kappeltta, niin nykyään kun kerääjiä on promille siitä määrästä kuin huippu-vuosina niin oikeasti harvinaisia kortteja painetaan 20, 10, 5 tai jopa vain 1 kappale. Sitä voi nopeasti tuosta miettiä, että kuinka harvinaisia ne 10 000 painoksen kortit nykyään ovat, varsinkin kun iso osa niistä silloin keränneistä on kokoelmansa myynyt tai antanut pois. Ja vastaavasti voi miettiä, että kuinka moni nyt keräävä ei ole tuollaista yli 10 vuotta vanhaa korttia ehtinyt jo kokoelmaansa löytää.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen

Voi tsiisus *reps*

Nimi riippuu mielestäni jonkin verran koiran rodusta. Itse suosin koirillani ihmisten nimiä ja yritän valita ne esim. rodun alkuperämaan mukaan. Pääasia on, että nimi on lyhyt ja sillä on hyvä kutsua ja koira oppii sen helposti tunnistamaan. Venäjänvinttikoira voi olla vaikka Natalia, mutta rottweiler nimeltään Didi on lähinnä koominen, Irma olisi paljon sopivampi. Mutta makuasioita nämä ovat.

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Voi tsiisus *reps*

Nimi riippuu mielestäni jonkin verran koiran rodusta. Itse suosin koirillani ihmisten nimiä ja yritän valita ne esim. rodun alkuperämaan mukaan. Pääasia on, että nimi on lyhyt ja sillä on hyvä kutsua ja koira oppii sen helposti tunnistamaan. Venäjänvinttikoira voi olla vaikka Natalia, mutta rottweiler nimeltään Didi on lähinnä koominen, Irma olisi paljon sopivampi. Mutta makuasioita nämä ovat.

Minun mielestä taas nimi ei saisi olla ihmisen nimi. Rotu on perunkarvatonkoira, eli ei mikään rottweileri..
Luna? Täytyy varmaan etsiä jotain erikoisia paikkojen nimiä ja sieltä bongata joku hauska ja jämäkkä nimi!

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Luna? Täytyy varmaan etsiä jotain erikoisia paikkojen nimiä ja sieltä bongata joku hauska ja jämäkkä nimi!

Muista, että eläimet oppivat parhaiten kaksitavuiset nimet, ja vokaalit eivät saisi olla samat kuin muilla lemmikeillä ja perheenjäsenillä, konsonanteilla ei ole niinkään väliä. Tai siis samoja vokaalejakin saa kyllä olla, kunhan ovat eri järjestyksessä.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Minun mielestä taas nimi ei saisi olla ihmisen nimi. Rotu on perunkarvatonkoira, eli ei mikään rottweileri..
Luna on hyvä nimi, sillä sehän vie ajatukset latinomaahan.

Perun kartasta voisi löytyä hyviä nimiä tai inkoista kertovasta historiankirjasta. Kyseistä rotua on joskus kutsuttu niinkin runollisesti kuin Inka orchid moonlight dog, siitä taisit Lunankin bongata, vai.

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Luna on hyvä nimi, sillä sehän vie ajatukset latinomaahan.

Perun kartasta voisi löytyä hyviä nimiä tai inkoista kertovasta historiankirjasta. Kyseistä rotua on joskus kutsuttu niinkin runollisesti kuin Inka orchid moonlight dog, siitä taisit Lunankin bongata, vai.

Itseasiassa en, tuli vaan mieleen. Mutta tämä oli kyllä erittäin hyvä idea myös, alankin katselemaan Perun kartasta hyviä nimiä. Kiitos! Ilmoitan kun nimi on valittu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy