Tuamas kirjoitti:- Taitaa puhelimen täydelliseen kuntoon laittaminen olevan mahdotonta, kun olet kastumisen jälkeen mennyt lyömään virrat päälle. Puhelin tarvitsisi ultraäänipestä jossakin huoltolafkassa ja sitten se saattaa vielä mahdollisesti toimia. Tosin Samsungin läppämallit ovat sellaisia, että niissä näytön ja itse pääkortin välinen fleksikaapeli tms. on niin kaponen, että jos se saa kosteutta, niin puhelimesta ei enää toimivaa saa. Juuri oli tuollainen läppämalli joka pestiin ym. mutta fleksikaapeli oli hapettunut niin pahasti, ettei pesu enää auttanut.
Samsungeja ei kannata itse avata, vituiksi menee joka tapauksessa. Soita johonkin pienempiin huoltopuljuihin ja kysy ultraäänipesun hintaa, jos välttämättä haluat sen korjauttamista kokeilla. Se voi pesun jälkeen toimia tunnin, viikon tai vuoden, mitään takuuta ei kukaan anna kosteusvauriokorjatuille luureille.
Kiitokset vastauksista Tuamaksen lisäksi myös stonecold ja snakster!
Joo todellakin omistan nimenomaan Samnsungin läppämallin. Harkitsin jo puhelimen avaamista omin konstein, mutta yllä oleva teksti sai minut muuttamaan mieleni :)
Enpä taida viitsiä viedä sitä enää mihinkään ultraäänipesuun varsinkaan kun sen toimintakyvystä/-tehosta ei ole oikein mitään takeita kellään. Ja eihän se ultraäänipesukaan mitään ilmaista lystiä ole.
Olenkin totuttautunut ajatukseen uuden luurin hommaamisesta. Eli seuraava kysymys onkin mikä? Mitä puhelinta suosittelette arvon palstalaiset? Samsungiin olen/olin tyytyväinen ja se telkkarissa esiteltävä mp3diipadaapa-malli näyttää ihan toimivalta, mutta kuulemma myös Sony Ericssonilta on tullut joku uusi tykki malli. Nokialaisiin luotin ennen aina, joten paluu kotimaiseen kelpaa myös. Eli nyt vaan vaihtoehtoja perusteluineen kehiin!