Mulla on tallentava DVD/VHS -yhdistelmä, mutta eiköhän näistä vinkeistä ole apua erillislaitteinkin tapahtuviin siirtoihin.
Editointi onnistuu yksinkertaisemmin suoraan, eli painat DVD:stä pausen, kelaat VHS-nauhasta mainoskatkot ohi ja jatkat tallennusta. Ihan sama systeemi siis kuin tv:stäkin nauhoitettaessa.
Mää olen peruskäyttäjä, joten en huomaa pienen pieniä muutoksia kuvanlaadussa. Siksi sanonkin, ettei siirtämäsi kuvanlaatu heikkene juuri lainkaan. Jos kuva on VHS:llä OK, niin sitä se on myös DVD:llä - mutta parantamaankaan et sitä näillä konsteilla pysty. VHS:ltä VHS:lle ja edelleen DVD:lle taitaa jo näkyvästi heikentää kuvaa.
Pientä viilausta saa ehkä tehtyä tallentamalla DVD-levylle kaikkein parhaimmalla laadulla, mutta se verottaa sitten levyn tallennuskapasiteettia.
Tsemppiä siirtoihin, mää jaksoin ekana kuukautena siirtää n. 50 leffaa nauhalta levylle, mutta nuo loput 50 ovatkin odottaneet jo puolitoista vuotta.
Okei, luulin että nauhoitusta ei voi keskeyttää (toisin sanoen laittaa pauselle) jos nauhoittaa VHS:ltä DVD:lle. Tämä tekee asiat sitten jo paljon helpommiksi. Toimiihan tämä ominaisuus myös halvimmissa tallentavissa DVD soittimissakin?
Ei minullakaan niin paljon väliä ole tuon kuvanlaadun kanssa, ajattelin vain ottaa kaiken etukäteen huomioon. VHS kuvanlaatu kelpaa minulle vallan mainiosti. Jostain sain vain sellaisen kuvan että VHS:n kuvanlaatu heikkenee huomattavasti siirtäessä sen DVD:lle ja neuvottiin että siirto kannattaa tehdä tietokoneen kautta. Luulen ettei minun tarvitse edes kajota tuohon tallennus laadun parantamiseen, sillä mielummin laitan DVD:lle niin paljon tavaraa kuin mahtuu....
No joulupyhinä pitäisi ainakin olla meikäläisellä aikaa siirtää nuo kaikki lätkävideot DVD:lle. Toivotaan että hermot pysyy kurissa :)
Kiitos vielä todella paljon antamistasi neuvoista, ne tulivat todella tarpeeseen ;)