Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 112 382
  • 47 284

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä olisi sellainen sopiva digikamera joululahjaksi vanhemmille hintaluokassa about 200-250e?
Tuoreimmassa Kuluttaja -lehdessä on suuri kameravertailu. Digikameroissa luokassa alle 250e Canon Digital Ixus 70 pärjäsi vallan mainiosti.

Canonin sivuilla on mahdollista ottaa 3 kameraa tuotevertailuun. Eipä näytä hirveästi eroa olevan noilla kahdella kameralla. Toisessa (eli halvemmassa!) Ixus 70:ssä näyttäisi olevan todellisen kuva-alan näyttävä etsin.

Tuolta tuotevertailuun: http://www.canon.fi/For_Home/Compare_Products/index.asp#

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka paljon on a)jäähallin, b)hiihtoputken ja c) uimahallin sähkönkulutus ja mitä se tarkoittaa vuositasolla?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Mikä olisi sellainen sopiva digikamera joululahjaksi vanhemmille hintaluokassa about 200-250e?

Katselin Prismassa Canon Ixus 75:tä ja olen kuullut noista Ixusista muutenkin hyvää, olisiko kannattava ostos?

Aivan oikein. Olisi kannattava ostos. Hankin itse syksyllä ja otin etelän reissuun mukaan. Vyökotelo meni mukavasta vatsamakkaran alle piiloon ja kameran sai silti kotelosta nopeasti. Kamera on muuten kuvausvalmis about 2 sekassa virtanapin painalluksesta. Tulee hyviä kuvia, teknisistä laitteista ei-tietävälle helppo valinta. Tosin se ohjauspyörän systeemi on omituinen, mutta sitä ei ole pakko käyttää. Selaa vaan valikoita, niin saa ne asetukset sieltäkin.

En voi kuin suositella lämpimästi Ixus 75:sta.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Jäähalleista löytyi hajanaisia lukuja (Lempäälä 900 Mwh/vuosi), mutta tässä on lyhyt raportti muutamien suomalaisten ja eurooppalaisten uimahallien/kylpylöiden sähkön- ja lämmönkulutuksesta. Tuosta voisi ainakin päätellä, että oikeampaa olisi verrata kulutusta per asiakas.

http://www.promidnord.net/download/18.641e48d511074e176b280006093/Koko_kylpyla.pdf

Entäs onko mitään lukuja paljon uudet hallit jotka hyödyntävät jäänjäähdytyksestä sytyvää lämpöä hallin tilojen lämmitykseen säästävät vuositasolla. Sehän on aivan järjetöntä että ensin käytetään paljon energiaa jäähdyttämiseen = syntyy lämpöä joka sitten päästetään harakoille ja hallin lämmitämiseenkin tarvitaan energiaa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä en tiedä eri lämmitysjärjestelmistä juuri mitään, kunhan tonkaisin tuon raportin esille. Tuli kuitenkin mieleeni, että Kisakallion Urheiluopisto siirtyy lähitulevaisuudessa ottamaan lämpönsä Lohjanjärvestä. Tänä syksynä vetivät putket ja kai piakkoin pitäisi siirtyä kokonaan tuohon.

Fordél

Jäsen
Mahtasko joku muistaa, että mitkä olivat Suomen hyökkäysketjut ja pakkiparit pääasiallisesti tuossa historiallisessa vuoden 1995 MM-turnauksessa?

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mahtasko joku muistaa, että mitkä olivat Suomen hyökkäysketjut ja pakkiparit pääasiallisesti tuossa historiallisessa vuoden 1995 MM-turnauksessa?

Avausottelussa Suomi-Tsekki:

Lehterä-Helminen-Nieminen
Palo-Keskinen-Summanen
Ylönen-Ojanen-Kapanen
Lehtinen-Koivu-Peltonen

Jutila-Niinimaa
Strömberg-Hämäläinen
Virta-Kiprusoff

Myöhemmin mm. Ojanen siirtyi laidalle ja Nieminen keskelle. Törmänen vaihteli Palon ja Lehterän kanssa, kun kisapassinsa oli leimattu. Tuota Koivun ketjua lukuun ottamatta kaikkia muita muuteltiin kisojen aikana. Nummelin oli lähinnä seitsemäs pakki, paitsi puolivälierän pelasi kipeän Hantan paikalla.

Jos jollain on tarkempaa tietoa ketjuvaihdoksista, niin sen muilla jakakoon. Mutta ehkä tuollakin alkuun pääsee.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tupakoitsijat huom.
Oon tässä ennen joulua lähdössä laivalle, ehkä Tallinnaan, ja ajattelin samalla tuoda kaverille tupakkaa. Kysyisin siis onko se halpa Next-tupakka mistään kotoisin? Sillä kun näyttää täällä Suomessakin olevan noin euron halvempi aski kuin joissakin toisissa merkeissä. Varmaankin tyhmä kysymys. Itse en polta.

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Olen näköjään aivan käsi googlen käyttäjä.

Kaikkitievän jatkoajan väeltä kysynkin nyt nöyrimmästi mahtaako interwebistä mistään löytyä hyviä nukkekodin piirustuksia, rakennusohjetta ja tarvikellistaa.

Vajaa kaksi viikkoa jouluun, eikä jaksaisi alkaa itse alusta asti suunnittelemaan.

t. hanu

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokeilin huvikseni hakea ohjeita, mutta en itsekään löytänyt valmiita piirrustuksia. UPM:n sivuilta löytyi kuitenkin ohjeet varsin simppeliin nukkekotiin.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen näköjään aivan käsi googlen käyttäjä.

Kaikkitievän jatkoajan väeltä kysynkin nyt nöyrimmästi mahtaako interwebistä mistään löytyä hyviä nukkekodin piirustuksia, rakennusohjetta ja tarvikellistaa.

Vajaa kaksi viikkoa jouluun, eikä jaksaisi alkaa itse alusta asti suunnittelemaan.

t. hanu

No aina guugletusapua löytyy:

http://www.freeww.com/doll_house_plans.html

Lisää voi löytyä mm. hakusanoilla: free dollshouse/doll house/dollhouse plans

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tupakoitsijat huom.Kysyisin siis onko se halpa Next-tupakka mistään kotoisin?
Mää poltan miltei kaikkea muuta paitsi kirkkoja, mutta parin askin kokeilun jälkeen en Seuraavaa enää osta. Minen tykkää, mutta makuasioistahan ei sovi jne.
Ajatushan se tärkein lienee, "tosson sulle keuhkosyöpä, saanks mää sun mopon? Muijaas oonki jo polkenu.".

Tallinnasta ei välttämättä edes löydy tuota mainitsemaasi merkkiä, joskus polttamaani C...-merkkiä sieltä ei ainakaan löytynyt. Mutta eivät nuo Viron tupakkahinnat meikäläisittäin muutenkaan päätä huimaa, taitavat kaikkien kartonkien hinnat olla 15-20€ merkistä riippumatta. Mantereelta ostettuna siis, laivoilla on ehkä hieman korkeammat hinnat.

Ruotsin-laivoilla tupakat ovat kuitenkin jo huomattavasti kalliimpia Viroon verrattuna.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Tallinnasta ei välttämättä edes löydy tuota mainitsemaasi merkkiä... taitavat kaikkien kartonkien hinnat olla 15-20€ merkistä riippumatta.
Kyllä sitä ainakin viime reissulla pari kuukautta sitten näytti olevan hintaan 10e ja risat per kartonki, kuten paria muutakin merkkiä.

Mutta kiitos haukuista. Ehkä mä ostan sieltä tuliaisiksi vain joulujuomia kun en mä noista tupakoista tiedä.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Tupakoitsijat huom.
Oon tässä ennen joulua lähdössä laivalle, ehkä Tallinnaan, ja ajattelin samalla tuoda kaverille tupakkaa. Kysyisin siis onko se halpa Next-tupakka mistään kotoisin? Sillä kun näyttää täällä Suomessakin olevan noin euron halvempi aski kuin joissakin toisissa merkeissä. Varmaankin tyhmä kysymys. Itse en polta.

Kaikkeen tottuu, paskinkin tupakka menee muutaman askin jälkeen.

Siitä tulikin mieleen, että minkä takia aina tulee kauhea köhä kun vaihtaa röökimerkkiä? Vaihdoin valkoisen mallun siniseen Chesterfieldiin ja keuhkot meinaa revetä. Sama tapahtuu aina kun polttaa satunnaisia erilaisia merkkejä. Myrkkyarvot kuitenkin ovat kaikissa polttamissani kääryleissä suurinpiirtein samat.

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten arvostetaan palanut varasto, jossa on valmiiksi tehdyt tuotteet? Sisäänhankintahinnan mukaan vai minkä? Hankimme siis itse raaka-aineet ja teemme niistä tuotteet.

Ei, en ole suunnittelemassa vakuutuspetosta vaan opinahjon harjoitusyrityksessä sattui tällainen kuvitteellinen tapahtuma ja nyt oollaan pähkäilty, että miten tuo palanut varasto oikeasti arvostettaisiin.

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Kiekkovarusteita Kanadasta

Kevättalvella olis tarkoitus matkustaa kiekkoilun emämaahan Kanadaan, Quebeckiin tarkemmin sanoen. Kiekkokamat kaipaa päivitystä etenkin luistinten osalta ja ajattelin että josko tuolla myyntimäärät pitäisivät hinnat täkäläisiä halvempina. Etenkin kun euron kurssi tuntuisi suosivan kaupantekoa dollareissa. Ilmeisesti olen kuitenkin melkoisen käsi netinkäyttäjä, sillä googlettamalla en sikäläistä hintatasoa ole onnistunut selvittämään. Osaisiko joku palstalaisista vinkata asiassa, vaikkapa linkillä johonkin alan liikkeeseen? Reissulla poiketaan myös New Yorkissa, mutta siellä tuskin viitsii tai ehtii luistimia ostella.

Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kevättalvella olis tarkoitus matkustaa kiekkoilun emämaahan Kanadaan, Quebeckiin tarkemmin sanoen. Kiekkokamat kaipaa päivitystä etenkin luistinten osalta ja ajattelin että josko tuolla myyntimäärät pitäisivät hinnat täkäläisiä halvempina. Etenkin kun euron kurssi tuntuisi suosivan kaupantekoa dollareissa. Ilmeisesti olen kuitenkin melkoisen käsi netinkäyttäjä, sillä googlettamalla en sikäläistä hintatasoa ole onnistunut selvittämään. Osaisiko joku palstalaisista vinkata asiassa, vaikkapa linkillä johonkin alan liikkeeseen? Reissulla poiketaan myös New Yorkissa, mutta siellä tuskin viitsii tai ehtii luistimia ostella.

http://www.hockeygalore.ca/SecureStore/c163348.2.html

"Montreal area"

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Njaa, onko kukan törmännyt Youtubessa tai muissa vastaavissa värkeissä videoon, jossa suomalainen jannu asioi jossain ulkomaisessa kodinkoneliikkeessä tai vastaassa, ja myyjän kääntyessä jannu heittää pitkän takkinsa pois aloittaen samalla villin pomppimisen ympäri liikettä. Samalla tyypillä oli toinenkin video, jossa uhrina oli joku vartiomies. Hain partymania, finnish partymania yms. mutta mikään ei tuonut oikeaa tulosta. Tunnistiko joku kuvailemaani videota? Näin sen noin kuukausi sitten, mutta en nyt enää osaa etsiä nähtävästi oikeilla sanoilla.

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Njaa, onko kukan törmännyt Youtubessa tai muissa vastaavissa värkeissä videoon, jossa suomalainen jannu asioi jossain ulkomaisessa kodinkoneliikkeessä tai vastaassa, ja myyjän kääntyessä jannu heittää pitkän takkinsa pois aloittaen samalla villin pomppimisen ympäri liikettä. Samalla tyypillä oli toinenkin video, jossa uhrina oli joku vartiomies. Hain partymania, finnish partymania yms. mutta mikään ei tuonut oikeaa tulosta. Tunnistiko joku kuvailemaani videota? Näin sen noin kuukausi sitten, mutta en nyt enää osaa etsiä nähtävästi oikeilla sanoilla.

Ellei joku suomalainen ole tuosta tehnyt kopiota niin kyseessä on Jackass sarjasta tuttu Party Boy, tuolla hakusanalla kun kokeilet niin pitäisi löytyä.

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Tallinna ja tupakka kysymyksestä tuli mieleen - yllätys yllätys - Tallinna ja Sikarit.

Tyttöystävä toi 1,5v sitten tallinnasta sikareita, ne ei ollu mitään markettisikarien (sweets/hofnar) kokosia vaan hieman isompia. Ne oli kirsikan makuisia ja päässä oli muistaakseni muovinen holkki. 5kpl askeissa myytiin. Mä muistan niiden olleen todella hyviä, ja nyt olis 1. kiva saada taas mieleen, että mitä ne oli ja 2. saada tietää, jos niitä saisi Suomesta. Olen erittäin kiitollinen vastauksista, kunhan ne antavat tietoa.

J.Petke

Jäsen
Jos joku on tilannu 3 vuotta sitten virosta olutta ja viinaa ja kuljetusliike on sen tuonut suomeen niin..

a) saako kuljetusliike luovuttaa tullille tiedot mitä on kuljetettu 3 vuotta sitten?

b) voiko tulli näin 3 vuotta jälkeenpäin pistää laskun tulemaan?

Selvennykseksi, että ei, en ole tilannut, tuli työpaikalla vaan puhetta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy