Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 970 761
  • 47 166

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Saatoitpa olla, mutta saatoitpa olla olemattakin. Nythän on nimittäin niin, että myös Kauhajoella on paljon perunantuottajia. Joku heistä voi olla hyvinkin lähtöisin Turengista tai ainakin henkinen kantahämäläinen.

Tosin yleisesti ottaen jääkiekko ei ole kovin suosittua Kauhajoella, liekö Kauhajoella koskaan pelattu lätkää edes kakkosdivarissa? Koululiikunnassakin on ainakin kaverini kertoman mukaan aikoinaan menty hyvin vahvasti paini ja pesäpallo -linjalla.

Ainakin ehkä kerran on Kauhajoella pelattu Jääkiekon 2. Divisioonassa.

Kun yleisesti ottaen on sarjataso ollut 3. Divisioonassa, 4. Divisioonassa tai alemmassa.

1960-luvulla Kauhajoen Karhu oli tosin Jääkiekon Perussarjassa tai alemmassa sarjassa.

Sittemmin oli taukoa, ihan vähän aikaa oli uusi tuleminen Karhuille yksin ja HC Karhuina ennen kuin perustettiin Kauhajoen Jääkarhut.
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Tamperelaiset hoi! Olen tulossa Tampereelle sunnuntaina muutamaksi päiväksi. Majoitun Omena hotellissa. Mihin minun kannattaa jättää auto parkkiin? Ilmaisia parkkipaikkoja siinä lähellä ei taida olla?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tamperelaiset hoi! Olen tulossa Tampereelle sunnuntaina muutamaksi päiväksi. Majoitun Omena hotellissa. Mihin minun kannattaa jättää auto parkkiin? Ilmaisia parkkipaikkoja siinä lähellä ei taida olla?

Jätä auto Hervantaan ja tule keskustaan reteesti spåralla.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tamperelaiset hoi! Olen tulossa Tampereelle sunnuntaina muutamaksi päiväksi. Majoitun Omena hotellissa. Mihin minun kannattaa jättää auto parkkiin? Ilmaisia parkkipaikkoja siinä lähellä ei taida olla?

Ilmaisia tai kiekottomia paikkoja ei käytännössä keskustassa tai sen liepeillä ole. Eli valinta täytyy tehdä, haluaako säästää ja tulla hotellille vähän kauempaa julkisilla/kävellen tai sitten muutaman euron bussi/ratikkakyydillä, vai maksaako sitten parkkeeraamisesta.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tamperelaiset hoi! Olen tulossa Tampereelle sunnuntaina muutamaksi päiväksi. Majoitun Omena hotellissa. Mihin minun kannattaa jättää auto parkkiin? Ilmaisia parkkipaikkoja siinä lähellä ei taida olla?
Itse juuri olin kolme yötä Tampereella ja auto oli tallessa Hämeenpuiston pysäköintitalossa. Taitaa olla noista kantakaupungin laitoksista selvästi halvin, 15 euroa vuorokausi - toki on myös vähän sivussa monesta paikasta. Omena Hotelliin tulee kyllä kilsan verran käveltävää, itse köyhäilin Forenomissa, jonka sijaintiin se sopii aika hyvin. Mitä nyt onnistuin tänään lähtemään kävelemään juuri niin, että osuin lyhyen mutta helvetin rankan sadekuuron alle. Oli kyllä kuitenkin virkistävä kokemus näillä keleillä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ostin ensimmäisen U-lukon fillariin, olisiko jotain vinkkejä millä sen raudan saisi päällystettyä ettei se kuorisi koko polkupyörääni maaleista?
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Millä Jatkoajasta pois potkitulla nimimerkillä lienee eniten lähetettyjä viestejä?
Tämä alkoi askarruttamaan, kun selailin tämän ketjun vanhoja viestejä.
Siellä nimimerkki Evil oli jo reilut kymmenen vuotta sitten näsäviisastelemassa ja vittuilemassa.
Scholl oli aikanaan myös tuottelias kirjoittaja, mutta hänen uransa taisi jäädä Eviliin verrattuna melko lyhyeksi.
Eli onko oikea vastaus Evil vai unohtuiko joku? Johnny B Goode?
 

Nick Neim

Jäsen
Millä Jatkoajasta pois potkitulla nimimerkillä lienee eniten lähetettyjä viestejä?
Tämä alkoi askarruttamaan, kun selailin tämän ketjun vanhoja viestejä.
Siellä nimimerkki Evil oli jo reilut kymmenen vuotta sitten näsäviisastelemassa ja vittuilemassa.
Scholl oli aikanaan myös tuottelias kirjoittaja, mutta hänen uransa taisi jäädä Eviliin verrattuna melko lyhyeksi.
Eli onko oikea vastaus Evil vai unohtuiko joku? Johnny B Goode?
Viestimäärät näkee helposti poistuneiltakin käyttäjiltä:

@scholl

@Evil

@Johnny B. Goode

eiköhän tuo Schollin reipas 28 000 ole aika selkeä kärkipaikka, ei tule ainakaan toista vastaavaa määrää mieleen nopealla miettimisellä.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Meinaan tehdä ensi kuussa kesäloman alkuun vr-lomareilauksen. Onko palstatovereilla heittää tärppejä/must see kohteita Rovaniemeltä tai Vaasasta?

Kiinnostaa kaikki kummalliset ja rätkyt paikat, kulttuuri- ja taidejutut, "suomen karuimmat nähtävyydet" tason mestat ja muut syystä tai toisesta mielenkiintoiseksi kokemanne mestat.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suuntana Lappeenranta, missä syödä? Enemmänkin kaksi porkkanaa ristissä meno kuin Suomen isoin burgeri, koska vaimo mukana. Eli fine dining-menoa hakusassa.
 

hege

Jäsen
@Taskulamppu , Wolkoffia voinee suositella siinä Kauppakadulla? (jos selvinnyt korona-ajasta). Ainakin aikaisemmin ollut erittäin hyvä mesta missä vaimon kanssa käytiin kerran pari vuodessa kun Lappeenrannassa asustaneita sukulaisia käytiin tapaamassa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kysyn nyt täällä tällaista kysymystä että tietääkö kukaan tarkkaan sitä että miten Telian tai jonkun muun puhelinoperaattorin matkapuhelinlaskuun tulee merkintä jos on nimenomaan maksanut Leijonapörssissä kentällisiä ja lisävaihtoja tekstiviestillä?

Voiko se yritys totella nimeä Arena Messaging Oy jolle nuo Leijonapörssimaksut on lopulta merkitty maksettaviksi?

Kaksi edellistä matkapuhelinlaskuani ollut melko isoja nimittäin ja haluan kyseenalaistaa kuittaantuuko tuo laskun suuruus normipuhelinkäytön lisäksi näillä Leijonapörssimaksuilla ja parilla pitsatilauksella jotka tilasin myös tekstiviestipalvelulla?

Ei tässä nyt ongelmaa taloudellisesti ole tulossa noista suurista puhelinlaskuista mutta onhan se hyvä tarttua mahdollisiin virheisiin jos sellaisia on.

Melko paljonhan minulla oli noita kentällisiä tuossa Leijonapörssissä mukana ja innostuin melko monelle kentälle myös lisävaihtoja tilaamaan. Että voi ihan hyvin ollakin että isot puhelinlaskut selittyy myös tällä. Noh, en minä muuten ole aikoihin Liigapörssiin sitten osallistunutkaan enkä tule jatkossa osallistumaankaan taas.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Kysyn nyt täällä tällaista kysymystä että tietääkö kukaan tarkkaan sitä että miten Telian tai jonkun muun puhelinoperaattorin matkapuhelinlaskuun tulee merkintä jos on nimenomaan maksanut Leijonapörssissä kentällisiä ja lisävaihtoja tekstiviestillä?

Voiko se yritys totella nimeä Arena Messaging Oy jolle nuo Leijonapörssimaksut on lopulta merkitty maksettaviksi?

Ohessa Arenan asiakkaat Asiakkaamme | Arena Interactive ja joukossa myös Sanoma, jonka pisnes Leijonapörssi on
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rakas Jatkoaika.

Minulla on ystävä, joka pyysi tietää tänään, mikä on mahdollisimman suomalaista. Sillä hän asuu ulkomailla ja on ulkomaalainen, on vierailulla Suomessa ja tahtoisi viedä tyttöystävälleen tuliaisina mahdollisimman suomalaista tästä kauniista maasta. Varmistin ja tuliaisen pitää kuulemma mahtua matkalaukkuun. Matkalaukku ei ole täysin tyhjä, joten mikään Ilkka Kanerva viipaloituna ei tulle kysymykseen. En usko tyttöystävän arvostavan myöskään hiljaista miestä tai rähjäkännejä. Kyseessä lienee siis jonkinlainen materia.

Voitko siis auttaa, rakas Jatkoaika?
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Rakas Jatkoaika.

Minulla on ystävä, joka pyysi tietää tänään, mikä on mahdollisimman suomalaista. Sillä hän asuu ulkomailla ja on ulkomaalainen, on vierailulla Suomessa ja tahtoisi viedä tyttöystävälleen tuliaisina mahdollisimman suomalaista tästä kauniista maasta. Varmistin ja tuliaisen pitää kuulemma mahtua matkalaukkuun. Matkalaukku ei ole täysin tyhjä, joten mikään Ilkka Kanerva viipaloituna ei tulle kysymykseen. En usko tyttöystävän arvostavan myöskään hiljaista miestä tai rähjäkännejä. Kyseessä lienee siis jonkinlainen materia.

Voitko siis auttaa, rakas Jatkoaika?
Mämmiä, salmiakkia, Fazerin sinistä, ruisleipää, poron lihaa, aalto-malja, kantele
Siinä nyt jotain.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Rakas Jatkoaika.

Minulla on ystävä, joka pyysi tietää tänään, mikä on mahdollisimman suomalaista. Sillä hän asuu ulkomailla ja on ulkomaalainen, on vierailulla Suomessa ja tahtoisi viedä tyttöystävälleen tuliaisina mahdollisimman suomalaista tästä kauniista maasta. Varmistin ja tuliaisen pitää kuulemma mahtua matkalaukkuun. Matkalaukku ei ole täysin tyhjä, joten mikään Ilkka Kanerva viipaloituna ei tulle kysymykseen. En usko tyttöystävän arvostavan myöskään hiljaista miestä tai rähjäkännejä. Kyseessä lienee siis jonkinlainen materia.

Voitko siis auttaa, rakas Jatkoaika?
Minä en ole Jatkoaika. Mutta arvaan tähän jotain. Lienee aika montakin asiaa, joka on mahdollisimman suomalaista, Aalto-maljakkoa yms. käyttö- tai koriste-esinettä. Sanon tähän kuitenkin jotain syötävää, ruisleipä tai salmiakki.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mämmiä, salmiakkia, Fazerin sinistä, ruisleipää, poron lihaa, aalto-malja, kantele
Siinä nyt jotain.

Lisäisin kyllä listalle ainakin jonkun Suomen jääkiekkomaajoukkueen pelaajan pelipaidan. Tai sitten pelipaita omalla painatuksella tai nimettömänä. Onhan jääkiekko kuitenkin iso asia Suomessa.

Ja perinteinen suomalainen ruokahan on just sitä suomalaisuutta parhaimmillaan. Eli just mämmiä, ruisleipää, mustikkakukkoa (hieman erikoisempaa mutta tämä on kyllä todella hyvää ja taitaa olla aika vanhat juuret Suomessa tällä?), makkaraa, salmiakkia, karjalanpiirakoita...

Joku runokirja jossa tyypillisiä suomalaisia runoja? Jotain musiikkia, vaikka Arttu Wiskaria? Kotimaista vanhaa komediatuotantoa, Kummelia, Vintiöitä, Spedeä?

Katsoin suosikkijoukkueesi @Torsti vasta nyt joten voisit viedä vaikka mustaa makkaraa ja puolukkasurvosta? Tämä ei kyllä ollut sitten mitenkään halventavasti sanottu.

Ja nuo kirjat tuliaisina on tosiaan kiinni siitä osaako lahjan saaja Suomen kieltä? Minä vain heittelin ideoita mitä mieleen tuli.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Rakas Jatkoaika.

Minulla on ystävä, joka pyysi tietää tänään, mikä on mahdollisimman suomalaista. Sillä hän asuu ulkomailla ja on ulkomaalainen, on vierailulla Suomessa ja tahtoisi viedä tyttöystävälleen tuliaisina mahdollisimman suomalaista tästä kauniista maasta. Varmistin ja tuliaisen pitää kuulemma mahtua matkalaukkuun. Matkalaukku ei ole täysin tyhjä, joten mikään Ilkka Kanerva viipaloituna ei tulle kysymykseen. En usko tyttöystävän arvostavan myöskään hiljaista miestä tai rähjäkännejä. Kyseessä lienee siis jonkinlainen materia.

Voitko siis auttaa, rakas Jatkoaika?
No kiitos vaan rakas Torsti. Laita tuo varmistin, mahtuu varmasti mukaan.

Mämmituokkonen ja Arttu Wiskarin levy olisi aika kova, paskaa kahdessa paketissa. Uuno Kailaan pirskahtelevan positiivisia runoja kirjallinen, mutta niitä ei taida olla käännetty ulkomaiksi.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos sietäisin Tepsiä ja nimimerkkini olisi @Lert, kiittäisin saamistani kaikista hienoista ja vähemmän hienoista vastauksista tykkäyksin. Mutta koska en ole, kiitän näin viestillä kaikkia arvontaan osallistuneita.
Lähdin jo Aalto-maljakon suuntaan, kunnes lähdin tutkimaan Kalevalan käännöstä osaamalleen kielelle. Sitten se iski. Eivätkös Kalevala-korut ole melko suomalaisia ja varmasti tulevan morsiamen mieleen?

Toki myös kävin Prismassa ja ostin tuokkosellisen (oli vain isoja) jäädytettyä mämmiä, kettukarkkeja sekä Fazerin parhaita. Suklaat, mörköpötkö, ruisleipä, salmiakki ja Jallu (juoma) ovatkin jo tuttu juttu. Ilmeisesti Lapponia lakkalikööri houkuttaa häntä itseään, joko tuliaisiksi tai matkaevääksi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onko kukaan kokeillut noita kaupassa myytäviä onkimatoja? Tarkotus olisi lähteä tänään onkimaan, mutta maa on niin saatanan kuiva ettei sieltä löydä madon matoa.
Osta ja raportoi. Eikö lie ihan normaaleja lieroja myydä, tosin kärpäsentoukkiakin olen bongannut myös kesällä myynnistä ja kai ne kaloille kelpaa muutenkin kuin pilkin koukussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös