Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 159
  • 47 170

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Jonkun sillan alla ne paikalliset denatkin siellä nukkuu.

Mutta tässä booking.comin ehdotuksia:


Kiitoksia. Tarve kyllä poistui sillä, että hän jakoi sänkyni omassa hotellihuoneessani. Ja nyt hän jakaa parisänkyämme yhteisessä kodissamme.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt tarvisi pikaisen vastauksen. Onko tuo Subilta viiden minuutin päästä alkava Black Mass katsomisen arvoinen elokuva?

Myöhässä, mutta mielestäni ei ole, ainakaan jos keksii jotain parempaa katsottavaa. Itse ainakin petyttiin siihen, vaikka näyttelijäkaarti olikin hyvä. Katsoitko ja tykkäsitkö itse?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Myöhässä, mutta mielestäni ei ole, ainakaan jos keksii jotain parempaa katsottavaa. Itse ainakin petyttiin siihen, vaikka näyttelijäkaarti olikin hyvä. Katsoitko ja tykkäsitkö itse?
Minä katsoin tuon jollain aiemmalla kierroksella. Jotenkin tylsä ja pitkäveteinen on se, mitä ensimmäisenä tulee mieleen. Eli ei menettänyt paljon, jos jätti katsomatta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onkohan tämä totta ?

Keskustrelimme eilen ns, näyttelevistä simpanseista, kaverini väitti että simpansseja ei pystytä käyttämään elokuvissa kuin kaksi vuotta, tämän jälkeen ne kuulemma hoksaavat mahdollisuutensa ihmisen tappamiseen ja raateluun, simpanssihan on myöskin lihansyöjä ! Miten helvetissä esimerkiksi Tarzan elokuvien simppanssi oli monissa jaksoissa vuosia, vai oliko sittenkin kyseessä eri simpanssit ja yleisölle annettiin ainoastaan valheellinen kuva että oli kysymys samasta simpanssista kokoajan ?

Ps. Herää kysymys, mistä on kysymys ?

veini

Kieltämättä myös täällä päässä herää kysymys siitä, että mikä nyt olikaan se kysymys. Ilmeisesti kukaan muukaan ei ole sitä vaivautunut viestistäsi etsimään.

Simpansseille syntyvän verenhimon veikkaisin olevan pötypuhetta. Sen sijaan veikkaisin, että Tarzaneissa on käytetty eri simpansseja. Näin ainakin useimmiten toimitaan eläinnäyttelijöiden osalta, eli varalla / stunttaamassa / lepovuorossa on useita samannäköisiä eläimiä. Wikipediassa ei ole asiasta varmaa tietoa Cheetan osalta: Cheeta – Wikipedia
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Soundgardenin "setlist" Helsingissä -9X ?

thanks

Soundgarden esiintyi Helsingin Jäähallissa 30.8.1995. Setlist.fm-yhteisöpalvelun mukaan keikalla kuultiin kappaleet:

  1. Searching With My Good Eye Closed
  2. Let Me Drown
  3. Spoonman
  4. My Wave
  5. Drawing Flies
  6. Ty Cobb
  7. Fell on Black Days
  8. Mailman
  9. Head Down
  10. Superunknown
  11. Rusty Cage
  12. Waiting for the Sun (The Doors cover)
  13. Black Hole Sun
  14. Jesus Christ Pose
  15. 4th of July
  16. Kickstand
  17. I Want You (She's So Heavy) (The Beatles cover)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pc ratit

Enpä usko että tähän vastausta löytyy, mutta kysellään... Onko Jyväskylässä pc:lle kyseisiä ratteja myynnissä, ihan noin noutona ettei tarvitsisi tilata?

Thrustmaster FGT 2-in-1 Force Feedback PC/PS2-ratti.

Logitech Formula Force EX for PC.

Vähän nyt myöhästyttiin. Olisi ollut tosi halvalla myynnissä ja kaiken lisäksi vielä Jyväskylässä, mutta joku ehti ostaa jo pari vuotta sitten :-(

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos ensi viikonloppuna haluaisi lähteä risteilylle tukholmaan niin mistä saisi halvimman matkan? Laivalla ei ole niin väliä kunhan ei ole mikään rahtialus.

Vähän nihkeästi taitaa justiinsa nyt matkustajaliikenne Suomen ja Ruotsin välillä toimia. Neuvon siirtämään reissua tulevaisuuteen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lämminvesivaraajat

Nykyään markkinoilla näyttäisi olevan usean eri valmistajan tuotteita. Mikäs niistä mahtaisi olla se paras vaihtoehto? Kotimaisia tunnettuja valmistajia ovat ainakin Jäspi ja Haato/Nibe ja ilmeisesti Tanskalainen(?) Metro Therm.

Onko näiden eri valmistajien laitteissa suuriakin eroja esim. asennuksessa, käyttöiässä ja huoltotarpeessa?

Haussa olisi mielellään pystymallinen 200/300l versio. Jos tiedät mistä päteviä laitteita saa "hullun halvalla", niin kerro ihmeessä minullekin.

Netrauta mainostaa joitan malleja jopa puoleen hintaan. Mitään muuta vinkkiä en osaa valitettavasti sinulle antaa. Toivottavasti et ole nyt kuitenkaan odottanut neljäätoista vuotta palstalaisten "hullun halpoja" vinkkejä. Tai no, kaipa siinä ajassa ehtisi jo karaistua ja tottuakin kylmiin suihkuihin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pienet valokuvat

Saako mistään nettipalvelusta tilattua pieniä valokuvia? Siis alle kymppikoon kuvia. Tyyliin 7x10 tai 6x9.

Ifolorilta ei ainakaan saanut, kun jokunen vuosi sitten olisin itsekin tarvinnut. Ratkaisin itse ongelman niin, että photoshoppasin kaksi kuvaa yhteen ja leikkasin ne sitten fyysisestä valokuvasta erikseen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sisältyykö The Alue-lippu Telttalippuun DBTL:ssä? Vai pitääkö molemmat olla jos aikoo tsekata sekä Teltan että Ylex-lavan esiintyjät?

www.dbtl.fi sivuilta ei oikein saa selvyyttä asiaan.

Otat suosiolla kalleimman VIP-passin ja lätkäiset sen roikkumaan kaulastasi. Sillä pitäisi päästä kaikkialle - tai jos ei pääse, niin voi ainakin käyttää lausetta "etsä tiedä kuka mä olen?".
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitänee laittaa videotykki kiertoon. Mikä olisi hyvä ja hiljainen projektori alle tuhannen euron hintaluokassa?


Pari vuotta vanha juttu, mutta kysymys on vielä paljon vanhempi :-)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli tuosta Pina Coladasta mieleeni, että saako Suomesta mistään Ginger Alea isommissa kuin 0,5 litran pulloissa? Ei jaksaisi aina olla niitä hankkimassa. Noita muita "mixereitä" kyllä löytyy isommissa pulloissa mutta itse en ainakaan ole ginger alea löytänyt..


 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olen saanut kuulla, että kiekkoilijat eivät voisi saada ansiosidonnaista korvausta, jos nyt lomautukset iskevät päälle. Mikäköhän sen estää? Eikö vaan ole tapana kuulua mihinkään työttömyyskassaan vai eikö joku työsuhteen ehto täyty, että sellaiseen olisi oikeutettu?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Olen saanut kuulla, että kiekkoilijat eivät voisi saada ansiosidonnaista korvausta, jos nyt lomautukset iskevät päälle. Mikäköhän sen estää? Eikö vaan ole tapana kuulua mihinkään työttömyyskassaan vai eikö joku työsuhteen ehto täyty, että sellaiseen olisi oikeutettu?
Näköjään lähes kymmenen vuotta sitten on aiheesta keskusteltukin. Urheilijat eivät tapaturmalakinsa puitteissa maksa työttömyysvakuutusmaksua ja sen vuoksi eivät ole oikeutettuja ansiosidonnaiseen, jos tuota vanhaa keskustelua oikein ymmärsin.

edit. Jäi vaivaamaan ja piti kaivella lisää. Laki työttömyysetuuksien rahoituksesta ja sen 12 a § tietää kertoa, että työttömyysvakuutusmaksua ei makseta urheilijasta. Ei siis tapaturmajärjestelmä vaan em. laki määrittää sen, että maksua ei peritä -> ei oikeutta ansiosidonnaiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hommasin äskettäin uuden kännykän (Nokian N91). Kyselisin sellaista, että miten saan kännykkäni herätyskellon hälytysääneksi jonkun kännykkääni laittamistani biiseistä, sillä nyt kun yritän vaihtaa herätyskellon hälytysääntä->
tulee ruudulle lista: "oletusmerkkiääni", agency. mid, alarma 1 aac, alarm 2 aac yms.

Jos herätysääni ärsyttää edelleen, niin kurkkaapa löytyisikö ohjekirjasta apua:

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Liitteet

  • puolikaari.jpg
    puolikaari.jpg
    12,7 KB · kertaa luettu: 130

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joku laittoi palstalle joskus linkkiä, tai kirjoitti itse Ruotsin maahanmuutajaongelmista, kuten Ruotsin lipun polttamisesta koulun käytävilla jne. Löytääkö joku kätevämpi searchin käyttäjä sen? Mä en vaan osaa.

Joka öyhötysketjussa keskimäärin joka toisella sivulla on "varma tieto" siitä, että Ruotsissa viranomaiset eivät uskalla mennä joihinkin tiettyihin lähiöihin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sanokaas sääfakiirit, että mistä johtuu sellainen seikka, että nuo sateet kun tästä uudenmaan yli pyyhkäisivät, niin loppuivat kuin seinään merelle mentäessä? Tämä siis Ilmiksen tutkakuvan ja -historian perusteella: Helsinki Testbed - Rain & temperature animation

Ja huom. kuva näyttää jotain muuta ihan kohta kun aikaa kuluu.

Löytyisiköhän tästä tiededokumentista vastaus kysymykseesi:

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Andy

Joku vuosi-pari sitten Andy McCoy kertoi lopettavansa dokaamisen ja jopa tupakoinninkin. Tietääkö joku kauanko tätä kesti? Vai jatkuuko edelleen?

No ei kyllä varmasti kestänyt kauaa. Dokaaminen ja tupakointi loppunee Andylta vasta haudassa, jos edes silloinkaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuleekohan Kiprusta nyt Turun Typhoon-hallin kuuluttaja?

En tiedä yhtään mihin tämä liittyi, mutta Marko Kiprusoffistahan tuli Jääkiekkoleijona #208, KooKoon pelaaja, ravintoloitsija ja sittemmin myös jääkiekkovalmentaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös