Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 994 839
  • 47 188

Rocco

Jäsen
tintti83 kirjoitti:
Joo oli vasurissa muistaakseni. Ja tuota se varmaan merkitsi.

Joo lisää kysymyksiä tulee taas päähän. Jos kaverini soittaa ulkomailta omalla paikallisella liittymällä (tässä tapauksessa slovakialainen) niin maksaako tuo minulle jotain? Miulla puolestaan on tuo toinen liittymä soneran pre-paid.
Niin kauan kun olet itse kotimaassa niin vastaanotto ei maksa mitään.

Vain silloin kun itse olet ulkomailla niin maksat vastaanotosta, vaikka soittaja olisi itse missä.

Kotimaasta soittaminen kotimaiseen matkapuhelimeen maksaa vain sen normaalin soittomaksun, oli vastaanottaja missä tahansa.

Nämä kaikki johtuu siitä, että Suomen lain mukaan soittajan on aina tiedettävä mitä soitto maksaa.

Kalleinta kaikille on se jos kaksi suomalaista soittaa toisilleen ulkomailla. Ensin soittaja maksaa puheluhinnan ulkomailta Suomeen, sitten vastaanottaja myös vastaanottomaksun koska vastaanottaa puhelun ulkomailla.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
"Toimikunnan ensimmäisessä pohjakaavassa maanalaisen rataverkoston pituudeksi suunniteltiin 86,5 kilometrin mittaista metrorataa. Rata käsitti yhteensä 108 asemaa ja ulottui myös Helsingin naapurikuntiin."

Näin sanotaan Ylen sivuilla Helsingin metrosta. Nyt tietenkin tahtoisin nähdä tuon suunnitelman, missä rata olisi kulkenut jos se olisi toteutunut alkuperäisen suunnitelman mukaan. Eli jos joku näyttäisi kartan mihin verkko on piirretty niin olihin hyvin iloinen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Onkos täällä kellään hyviä vinkkejä hyvistä juhlapaikoista helsingin alueella? Budjetti ei ole mikään taivasta hipova, joten omat juomat ovat toiveissa. Catering-palvelu olisi plussaa. Arviolta maksimissaan 50 henkeä tulossa.
 

Wolves

Jäsen
wilberto kirjoitti:
Millä ihmeellä Googlesta saa pois päältä tuon, ettei se muista mitä on milloinkin hakenut. Vaikuttaako selain jotenkin siihen?

Internet explorerissa vuorostaa teet seuraavanlaisen liikkeen:

Työkalut -> Inter-asetukset -> Sisältöön liittyvät asetukset -> Automaattinen täydennys

Poistat kaikki ruksit ja olet valmis surffailemaanilman automaatista täydennystä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kysymys remonttimiehille:

Keittiön laatikostojen ja kaappien alle lattian ja kaappien väliin (noin 10cm) tarvitsisi saada sokkeli eli jonkinlainen peitelevy, ettei kaappien alle näy. Kaapit ovat Ikean mutta sieltä ei saa kuin 16 cm korkeaa sokkelia. Starkilta saa 48cm korkeaa melamiinista ja sehän ei oikein sahaamista repeämättä kestä.

Mistä saan hyvät osat ja miten ne kannattaa kiinnittää kaapistojen jalkoihin?
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mikse kirjoitti:
Kysymys remonttimiehille:

Keittiön laatikostojen ja kaappien alle lattian ja kaappien väliin (noin 10cm) tarvitsisi saada sokkeli eli jonkinlainen peitelevy, ettei kaappien alle näy. Kaapit ovat Ikean mutta sieltä ei saa kuin 16 cm korkeaa sokkelia. Starkilta saa 48cm korkeaa melamiinista ja sehän ei oikein sahaamista repeämättä kestä.

Mistä saan hyvät osat ja miten ne kannattaa kiinnittää kaapistojen jalkoihin?

Mitä melamiini on, samaa kuin MDF? Itse en oikein ikinä ole näitä hahmottanut.

Itse tekisin, niiin että ostaisin Ikeasta tai jostain muualta sokkelisoiroa (yleensä 16cm) ja sahaisin yläreunasta käsisahalla. Sirkkelillä saa tietysti siistimpää, mutta kyllä suht hyvällä käsisahalla saa ihan siistiä jälkeä, kun sahaa päälipuolelta. Ei ne sieltä alta näy, kun kaapeissa on sisennys. Yleensä sokkelit ovat samaa matskua kuin itse kaappien seinätkin (16mm) ja kyllä se ihan hyvin sahaamista kestää.

Kiinnitystavasta en oikein osaa sanoa. Jossain keittiöissä ne napautetaan putkijalkojen ympärille semmoisilla 3/4-ympyrämuoviklipseillä. Jossain alakaapeissa on vieläkin kiinteät sokkelit eli kaapin seinä jatkuu lattiaan asti. Niihin laittaisin ruuveilla ylhäältä näkymättömiin ja alhaalta pienellä liimatipalla, jotta saa pois jos joskus tarvitsee. Luulisi Ikealla olevan joku systeemi omiin kaappeihinsa.
 

Jäsen Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Kuhmon Kiva HT
FreezingHell kirjoitti:
Mitä melamiini on, samaa kuin MDF? Itse en oikein ikinä ole näitä hahmottanut.
Melamiinilevy = Lastulevy, jonka pinta on katettu ohuella (0,2 mm), kyllästetyllä paperikerroksella.

MDF = Kuitulevy, joka valmistetaan kuumapuristamalla havupuukuidusta, vahasta ja sidosaineesta.
 

Sylwester

Jäsen
Miten tuonne youtubeen voi vahvistaa tuon tunnuksensa. Mulla se heittää tuota samaa rekisteröitymissivua kokoajan tuossa sähköpostissa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Milloin Sv.Veinikretskin kirjoitusoikeudet ovat menneet? Itseltä mennyt täysin ohitse.
Toinen kysymys koskee naisia.
Onko kehitteillä pilleri,joka edesauttaa ymmärtämään naisen logiikkaa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
sampio kirjoitti:
Mitenkähän lihavoitu osuus tulisi ymmärtää?

"The price of transportation is paid with driver at the bus.
Please you can a ticket be handed out as receipt.
When desired an advance notification can be made, so that we know, with which flight you to arrive, or which flight would you like to reach."


edit: Sama saksaksi, jos se auttaisi jotakuta, itse en osaa kuin alkeet ja hyvät arvaukset:

Der Fahrpreis wird beim Fahrer am Bus gezahlt.
Bitte lassen Sie sich ein Ticket als Quittung aushändigen.

Auf Wunsch kann eine Voranmeldung vorgenommen werden, damit
wir wissen, mit welchem Flug Sie ankommen, bzw. welchen Flug Sie
erreichen möchten.

Tuosta englanninkielisestä osuudesta en olisi osannut edes arvata. Saksankielinen osuus sanoi, että maksusta vastineeksi saatava paperilappu kannattaa säilyttää - sitä tarvittaneen jossain vaiheessa.

Tietääkö kukaan, mitä helikoperi on venäjäksi?
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
seeyou@jäähalli kirjoitti:
Tietääkö kukaan, mitä helikoperi on venäjäksi?
Oletan että tarkoitat helikopteria, joten se on вертолёт.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
#77 kirjoitti:
Onko kehitteillä pilleri,joka edesauttaa ymmärtämään naisen logiikkaa?
Tuohonhan käy mikä tahansa pienikokoinen pilleri. Laitat sen vaan toisesta korvasta sisään ja otat toisesta ulos.

Terveisin koo
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuinka kauan jälkeenpäin bensa-automaatilla käynnin jälkeen saa vielä kuitin? Eli, kun tankkauksen jälkeen unohdat uittaa korttiasi kuitin saamista varten ja menet myöhemmin uudestaan, koska kone luulee sinun haluavan uutta bensaa, eikä vanhaa kuittia? Joo, olen jo varmaan myöhässä..
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mistä farkut?

Mistä saisi erilaisia farkkuja??
Lähes kaikki kaupat myyvät normi sinisiä, ehkä vähän kulutettuja, malleja.
Tarvisin nyt jotain repäisevämpää.

Turussa Carlings myi ihan kelvollisia vielä vuosi sitten ja Helsingissä Kampin liikekeskuksen ylemmissä kerroksissa oli joku pieni putiikki jossa ulkomaalaistaustainen myi (itse?)kustomoituja farkkuja. Näytti ihan hienoille vaikka hinta oli yli 120e...

Eikä mitään sirkusvetimiä olla nyt etsimässä.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Forumissa sijaitseva rättikauppa nimeltään Jack & Jones, sieltä on tullut parit farmarit ostettua. Hinta tosin vähän korkeampi kuin muualla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
stiflat kirjoitti:
Mistä saisi erilaisia farkkuja??
Lähes kaikki kaupat myyvät normi sinisiä, ehkä vähän kulutettuja, malleja.
Tarvisin nyt jotain repäisevämpää.

Turussa Carlings myi ihan kelvollisia vielä vuosi sitten ja Helsingissä Kampin liikekeskuksen ylemmissä kerroksissa oli joku pieni putiikki jossa ulkomaalaistaustainen myi (itse?)kustomoituja farkkuja. Näytti ihan hienoille vaikka hinta oli yli 120e...

Eikä mitään sirkusvetimiä olla nyt etsimässä.
Osta malliltaan ja väriltään mielyttävät farkut ja kysy, paljonko joku amk:n vaatetuslinja ottaa niiden kustomoinnista.
 

redpecka

Jäsen
Hei kaikille. Osaisiko kukaan neuvoa miten näppiksestä saisi loihdittua c-kirjaimen alle sen väkäsen, jota näkee esim. ranskankielessä? Kiitoksia etukäteen. T: Yxs
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Yxsarvinen kirjoitti:
Hei kaikille. Osaisiko kukaan neuvoa miten näppiksestä saisi loihdittua c-kirjaimen alle sen väkäsen, jota näkee esim. ranskankielessä? Kiitoksia etukäteen. T: Yxs

Ç alt pohjassa ja näpyttele 128, 135 antaa ç
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
TM:ssä on palsta nimeltään "Tekniikan maailma 50 vuotta sitten" joka on aivan huikea. Tällä viikolla koeajossa oli uusittu Moskvitsh 402 (siis nro 10/1956). Muutama ihmeellinen asia:
Mossessa on "jalkastartti joka länsimaisissa autoissa jo vuosikymmenet sitten on siirtynyt historiaan".
Siis mopoista tuttu jalkastarttiko? Ja missä, konepellin allako?
Toinen ihmeellisyys:
Tuulilasin pyyhkimet toimivat vaijerin välityksellä nokka-akselista, mikä järjestelmä on osoittautunut araksi rikkoutumaan.
Osaako joku selittää mistä ihmeestä on kyse?
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Varmaan ollut puhettakin..Voisiko joku valaista, paljonko esimerkiksi blue1 lätkäisee veroja lentolippuihinsa? No, vaikka Tukholma 15e ilman veroja - paljon mahtaa olla verojen kanssa? Yritin silmäillä ko.lafkan kotisivuja, mutta eipä sieltä viisastunut (tai sitten olen vaan yksinkertaisesti tyhmä)..:D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös