Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 963 727
  • 47 166

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suomessa tahdotaan aina kaataa palavasti Ruotsi kaikessa, varsinkin jääkiekossa. Ruotsalaisille on haukkumanimityksiä ja heille tykätään naljailla.

Onko Ruotsissa vastaavanlaista meininkiä meihin suomalaisiin kohdistettuna? Alkoi mietityttää tänään.
Oon siinä uskossa että jossain määrin kyllä mutta ei niin palavaa kun norskeilla jotka vittuilevat finskeistä varsin lahjakkaasti.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suomessa tahdotaan aina kaataa palavasti Ruotsi kaikessa, varsinkin jääkiekossa. Ruotsalaisille on haukkumanimityksiä ja heille tykätään naljailla.

Onko Ruotsissa vastaavanlaista meininkiä meihin suomalaisiin kohdistettuna? Alkoi mietityttää tänään.
Siinä missä Suomessa on - onneksi vähenevässä määrin - huudeltu ruotsalaisille mm. seksuaalisesta suuntautumisesta, Ruotsissa naureskelun ja naljailun aiheena lienee suomalaisten alkoholinkäyttö.


 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Yksi suuri asia mikä yhdistää niin norjalaisia, suomalaisia, islantilaisia kuin tanskalaisia on Ruotsille ja ruotsalaisille nauraminen. Ainakin näin omassa kaveripiirissä ko. maiden kansalaisten kanssa.
 

444

Jäsen
Yksi suuri asia mikä yhdistää niin norjalaisia, suomalaisia, islantilaisia kuin tanskalaisia on Ruotsille ja ruotsalaisille nauraminen. Ainakin näin omassa kaveripiirissä ko. maiden kansalaisten kanssa.
Missä helvetin YK:ssa sä oot töissä, kun kaveripiiri koostuu islantilaisista, norjalaisista ja tanskalaisista? :D
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Oon siinä uskossa että jossain määrin kyllä mutta ei niin palavaa kun norskeilla jotka vittuilevat finskeistä varsin lahjakkaasti.
Omien kokemusteni perusteella norjalaiset suhtautuvat erityisen mukavasti, kun kuulevat, että olen Suomesta: juttelevat, kyselevät ja kertovat omista Suomi-kokemuksistaan. Esim. pari vuotta sitten, kun vierailin Henningsvaerin kalastajakylän Trevarefabriken-ravintola-klubi-kahvilassa, joka oli tuolloin rakenteilla vanhaan teollisuuskiinteistöön, paikan omistajat kysyivät, voisinko rakentaa heille saunan. :)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Omien kokemusteni perusteella norjalaiset suhtautuvat erityisen mukavasti, kun kuulevat, että olen Suomesta: juttelevat, kyselevät ja kertovat omista Suomi-kokemuksistaan. Esim. pari vuotta sitten, kun vierailin Henningsvaerin kalastajakylän Trevarefabriken-ravintola-klubi-kahvilassa, joka oli tuolloin rakenteilla vanhaan teollisuuskiinteistöön, paikan omistajat kysyivät, voisinko rakentaa heille saunan. :)
Niin tuo norjalaisten vittuilu on todellakin tyylikästä ja saa vain hyvälle tuulelle ainakin itseni. Muistan kun oltiin aikanaan Espanjassa ja naapuriparvekkeella oli norjalainen kloppijoukko. Pyysivät heidän kämpilleen ryyppäämään. Yksi heistä kysyi että satummeko tuntemaan Harri Ollin. No ei tunnettu, tiedettiin toki nimeltä. Kaveri jatkoi että on monesti hypännyt Harrin kanssa samoissa kisoissa. Loppukaneetiksi totesi että Hapa on "very talented guy..." Pienen hiljaisuuden jälkeen sitten koko huone repesi naurunremakkaan kun kaikki olettivat että veli tarkoitti Harrin älynlahoja...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U2

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei jumalauta, vieläkö Ebaumsworld on voimissaan?
Näköjään ja valikoitui tähän koska kyseinen video oli poistunut YouTubesta. Norjan yleisradioyhtiö NRK:n vaatimuksesta. Yllättäen.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Päivän kysymys: minkä merkkistä kaurapuuroa syöt?

Jos et syö kaurapuuroa, vaan syöt ruispuuroa, haista vittu.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulle riitti armeijassa joka aamunen puuroateria. Siis karmeeta paskaa jota olin oppinut vihaamaan jo pikkulapsena kun pakkosyötettiin. Intissä oli pakko syödä kaikki mitä eteen annettiin kun oltiin alokasajan jälkeen käytännössä 24/7 mettässä tetsaamassa ja kaikki ravinto kyllä tuli tarpeeseen. Tosin kun oltiin kaks viikkoa Rovalla keskellä ei mitään niin sissipakkauksessa joka pudotettiin muistaakseni kolmen päivän välein, ei tainnut edes puuroa olla. Intin jälkeen en ole (siviilissä) puuronpaskaa syönyt enkä syö.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Päivän kysymys: minkä merkkistä kaurapuuroa syöt?
Yleensä joko Myllyn paras -pikakaurahiutale- (normaali tai kuitu+) tai Nalle-merkkistä. Fiiliksen mukaan mustikoita, puolukoita ja/tai mustaherukoita sekaan. Aidosti hyvää.

PS. Vesi kuumenee hyvin kahvinkeittimellä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jännä juttu. Meikä on aina pitänyt puurosta. Sitä ei vaan tule syötyä koskaan, kun en viitsi tehdä eikä viitsi kukaan muukaan tuttavista tai ystävistä. Mutta jos ja kun armeijassa tarjoillaan puuroa joka aamu, no problemos. Puuroa vedettiin aamupalaksi aina kitusiin myös partioleireillä. Oli hyvää, vaikkakin aina aluksi kovin kuumaa. Annokseen sekaan vielä iso annos hilloa ja sokeria, niin kyllä maistui.
Juu, kyllä meillä ainakin oli joka aamu puuro, niin mettässä kuin kassullakin, silloin harvon kun kasarmilla oltiin. Siis onhan puuro varmasti oiva eväs korpisoturille, hinta/ravintosuhteeltaan varmaan aika ideaali. Meillä ei hilloa ollut tarjolla puuron kanssa vaan useimmiten mustikkakiisseliä. Siitä mä sit tein semmosen noin 50/50 sekotussuhteen coctailin kun ei se puuron maku tosiaan hivellyt hermoja. Täytyy muuten sanoo että kun oot ollu viikon mettässä satunnaisilla unilla, niin ei sitä osannu ees toivoo mitään gurmee ruokaa. Jopa noppasoppa maistui pakista kiireesti syötynä pirun hyvälle. Toki armeijankin menu on varmasti muuttunut siitä kun itte olin suorittamassa velvollisuuttani maalleni. Olen ymmärtänyt että (tuleva ase)veli ei ollut vielä syntynyt kun itse kuolasin munat turpeessa pitkin isänmaata. Vuosi oli 2000.
 

Glove

Jäsen
Erilaisten vähemmistöjen asialla tuntuu olevan paljon ihmisiä. Pitäiskö jo alkaa miettimään valkoisten, lihaa syövien heteromiesten edunvalvontajärjestö? Jotenkin tämä maailma alkaa tuntumaan siltä, että tarvetta olisi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Erilaisten vähemmistöjen asialla tuntuu olevan paljon ihmisiä. Pitäiskö jo alkaa miettimään valkoisten, lihaa syövien heteromiesten edunvalvontajärjestö? Jotenkin tämä maailma alkaa tuntumaan siltä, että tarvetta olisi.
No helvetti, ainakin Vuoden Setämies 2019 -äänestys pitäisi saada masinoitua ennen vuoden vaihdetta kun kerran kaikenmailman vuoden pakolaisnaisistakin ääntä pidetään. Gaalailtaa myös kehiin. Slayer ainakin artistivieraaksi. Voi saatana, miättikää sitä huivikaulasten takkutukkien möykkää ja protestointia Hakamettän parkkipaikalla, jossa siis gaalailta järjestettäisiin. Ei riittäs hevospoliisit ylläpitään järjestystä, tarttettas panssarivaunuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös