Tarkoitus olisi tulevan viikon lauantaina ajaa tämän kesän ainakin toistaiseksi pisin fillarilenkki. Matka alkaa täältä Hämeenlinnasta ja suuntautuu Pälkäneen ja Kangasalan kautta Tampereelle ja Galata Kebab Houseen. Takaisin tulen Lempäälän, Viialan ja Iittalan kautta. Lenkki toteutuu tulevana lauantaina, jos saan pyörän huollettua kuntoon ja sää sallii. Nyt näyttäisi, että tuolloin olisi mennessä vastatuuli ja palatessa myötätuuli, mikä olisi ihan loistavaa.
Olen tänä kesänä pyöräillyt retkipyörälläni hiukan vajaat 2000km lenkkien ollessa pituudeltaan 30-100km ja matkavauhti hiukan päälle 20km/h noilla pidemmillä matkoilla ja lyhkäsemmillä jonkin verran lujempaa on menty.
Lisäksi olen kävellyt paljon pitkiä lenkkejä, kuten tänään noin 17km ja perjantaina 20km. Lyhyitä juoksulenkkejäkin lähinnä tehden intervalleja on kuulunut treeniohjelmaani noin kerran viikossa. Kuntosalikäynnitkin ovat harventuneet nyt kesällä noin kertaan viikossa ja siellä olen lähinnä koittanut pitää yläkroppaani kunnossa ettei se kamalasti pyöräillessä kipeytyisi, kuten vielä viime kesänä teki.
Kysymys kuuluukin, että millaisella viimeisen viikon viimeistelyohjelmalla lähestyisit tuollaista pitkää(noin 180km) lenkkiä? Ajatellen siis treenin kuin myös ravinnon kannalta.
Tarkoitus ei ole painaa niin kovaa kuin pääsee, vaan nauttia rauhallisesti mukavasta kesäpäivästä.
Ei tuo lenkin ruokapaikkakaan kebabeineen varmaan ihan optimaalinen ole, mutta on jo niin pitkään tehnyt mieli päästä syömään Galata special -kebab, että hoidetaan se nyt näin.