Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 990 488
  • 47 171

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Olen järjestämässä turnausta. Turnaukseen on osallistumassa yhdeksän pelaajaa. Kaikki osallistuu turnaukseen omana yksilönään.

Kuinkakohan nämä kilpailijat kannattaisi jakaa ensin alkulohkoihin, että menisi järkevästi? Kahteen alkulohkoon vai, jossa toisessa on 4 ja toisessa 5 kilpailijaa vai kolmeen alkulohkoon jossa kussakin on kolme kilpailijaa?

Tuossa ensimmäisessä kahden lohkon vaihtoehdossa voisi sitten neljä parasta päästä pudotuspeleihin. Mutta siinä kohtaa ei mene reilusti kun toisesta lohkosta pääsee kaikki jatkoon ja toisesta lohkosta jää yksi pelaaja ruikuttamaan rannalle?

Toisessa vaihtoehdossa taas eli kolmen alkulohkon vaihtoehdossa ensimmäinen pudotuspelikierros olisi suht helppo järjestää. Sinne mukaan vaikka lohkojen kaksi parasta, jolloin olisi mukana yhteensä kuusi pelaajaa ensimmäisellä pudotuspelikierroksella. Mutta seuraavalla kierroksella olisikin vaikeampaa kun mukana on enää vain kolme pelaajaa. Enää pelaajat ei mene tasan.

Ja tuossa kolmen alkulohkon vaihtoehdossa tulisi aika vähän pelejä alkulohkovaiheessa. Ja minä tykkäisin ainakin että olisi montakin peliä.

Onko palstalaisilla hyviä ehdotuksia ja vaikka omaakin kokemusta siitä miten yhdeksän kilpailijaa kannattaisi jakaa alkulohkoihin?

Minun ehdotus on että yksi lohko jossa jokainen pelaa jokaista vastaan yhden pelin. Siitä sitten 4 parasta (jos haluaa enemmän pudotuspeli-kierroksia niin 8 parasta) pelaa pudotuspelit. Tulisi ainakin otteluita ja jokainen pääsisi pelaamaan monta peliä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen järjestämässä turnausta. Turnaukseen on osallistumassa yhdeksän pelaajaa. Kaikki osallistuu turnaukseen omana yksilönään.

Kuinkakohan nämä kilpailijat kannattaisi jakaa ensin alkulohkoihin, että menisi järkevästi? Kahteen alkulohkoon vai, jossa toisessa on 4 ja toisessa 5 kilpailijaa vai kolmeen alkulohkoon jossa kussakin on kolme kilpailijaa?

Tuossa ensimmäisessä kahden lohkon vaihtoehdossa voisi sitten neljä parasta päästä pudotuspeleihin. Mutta siinä kohtaa ei mene reilusti kun toisesta lohkosta pääsee kaikki jatkoon ja toisesta lohkosta jää yksi pelaaja ruikuttamaan rannalle?

Toisessa vaihtoehdossa taas eli kolmen alkulohkon vaihtoehdossa ensimmäinen pudotuspelikierros olisi suht helppo järjestää. Sinne mukaan vaikka lohkojen kaksi parasta, jolloin olisi mukana yhteensä kuusi pelaajaa ensimmäisellä pudotuspelikierroksella. Mutta seuraavalla kierroksella olisikin vaikeampaa kun mukana on enää vain kolme pelaajaa. Enää pelaajat ei mene tasan.

Ja tuossa kolmen alkulohkon vaihtoehdossa tulisi aika vähän pelejä alkulohkovaiheessa. Ja minä tykkäisin ainakin että olisi montakin peliä.

Onko palstalaisilla hyviä ehdotuksia ja vaikka omaakin kokemusta siitä miten yhdeksän kilpailijaa kannattaisi jakaa alkulohkoihin?

Erilaisia turnauksia joskus järjestäneenä voin muutaman vinkin antaa.

Ensinnäkin oletan kyseessä olevan enemmän tai vähemmän ns leikkimielinen tapahtuma. Tällöin on tärkeää, että kaikki pääsevät pelaamaan eikä turhaa odottelua ole liikaa.

Et maininnut, että mitä lajia turnauksessa pelataan tai kuinka kauan yksi ottelu kestää. Jälkimmäinen määrittelee paljon sitä, että kuinka paljon yksittäisiä pelejä voi pelata. Jos aikaa on vähän, niin sitten cup-muotoinen kerrasta poikki-voittajat seuraavalle kierrokselle -tyyppinen ratkaisu on paras. Lohkot voi myös korvata double/triple elimination tyyppisillä ratkaisuilla jolloin kukaan ei tipu turnauksesta heti ensimmäisen tappion jälkeen.

Onko pelejä mahdollista pelata samaan aikaan? Jos on, niin sekin mahdollistaa uusia variaatioita.

Kannattaa katsoa esim.
Tournament Brackets - Printable Single & Double Elimination

Tuolta saa valmiit pohjat erilaisille turnaustyypeille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Haluaisin kysyä nimimerkiltä @penkinlämmittäjä , että vieläkö katsot jääkiekkopeleistä pelkästään 1-2 erää ja sen jälkeen vietät iltasi esim. Roskia viemällä? Sen verran mieleenpainuva juttu oli aikanaan, että olisi kiva kuulla nykypäivän meiningit

Jos oikein muistan mitä olen sanonut, niin liittyi enemmän siihen, ettei ole aikaa katsoa kuin 1-2 erää ja kotityötkin tarvii tehdä. Se ei ole muuttunut, todennäköisesti pahentunut. Joitakin yksittäisiä pelejä ehkä livenä tällä kaudella näen. Ja miksi todennäköisesti, niin vasta hetki sitten tilasin Telia TV:n. Äsken yritin ruveta katsomaan puhelimella JYPin peliä, mutta ilmoittaa virheen, että puhelin ehkä rootattu eikä voi toistaa. Enpä sitten katso, vaikka juuri nyt ehtisinkin. Olin itseasiassa menossa tätä kirjoittamaan Telian kehitysketjuun, mutta ilmoituksen huomattuani tulin katsomaan tämän. Mutta takaisin aiheeseen. Arki-illat menee peli- tai valmennushommissa ja valtaosa viikonlopuistakin. Joten jälkikäteen katsomiseksi menee.
 

Jänkhä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim Ducks
Jatkuvasti näkee mainoksia, että Tallinnaan kympillä tms. Noh, aloin nyt katsomaan, että paljon maksaa, niin hinnat pyörii 27-41e? Jos joku tietää, että miten saa halvemman matkan, niin kertokaa toki, kiitos!
 

Ralph

Jäsen
Jatkuvasti näkee mainoksia, että Tallinnaan kympillä tms. Noh, aloin nyt katsomaan, että paljon maksaa, niin hinnat pyörii 27-41e? Jos joku tietää, että miten saa halvemman matkan, niin kertokaa toki, kiitos!
Eckerö Linella pääsee arkisin kympillä Helsingistä Tallinnaan.
 

Jänkhä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim Ducks
Ainakin mun läppärillä löytyi. Laitoin menopäiväksi jonkun arkipäivän ensi viikolle ja hinnaksi tuli kymmenen euroa.

Eli se pitää ostaa viikon sisällä olevia? Tarvisin joulukuulle ja ajattelin jo etukäteen ostaa, mutta vasta viikkoa ennen päivää pitää ostaa lippu?
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saako Google Mapsista asetettua pk-seudun katujen ruotsinkieliset nimet jotenkin pois? Kyllähän sitä nyt väkisinkin tietää isompien teiden nimet myös toisella kotimaisella, mutta on aika rasittavaa kun koittaa zoomailla jotain pienempää kadunpätkää ja Google tarjoaa kohtaan jotain "gläcksfyrvägen" tai vastaavaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minun ehdotus on että yksi lohko jossa jokainen pelaa jokaista vastaan yhden pelin. Siitä sitten 4 parasta (jos haluaa enemmän pudotuspeli-kierroksia niin 8 parasta) pelaa pudotuspelit. Tulisi ainakin otteluita ja jokainen pääsisi pelaamaan monta peliä.

Tämä on hyvä ehdotus ja idea ja lopulta päädyttiinkin just tähän ratkaisuun. Lajina tässä turnauksessa tosiaan pelataan biljardia. Ja tämän alkulohkon jälkeen päätettiin että yksi jää ulos pudotuspeleistä ja pudotuspelit pelataan kahdeksan pelaajan kesken. Ja pudotuspelitkin vedetään läpi paras kolmesta-systeemillä.

Turnaus mitellään nyt viikonloppuna ja pelejä niitä on ainakin näillä systeemeillä edessä paljon. Parhaimmillaan peräti jopa 58 kappaletta! Mutta en tiedä haittaako se kun jokaiselle jaetaan omat otteluohjelmat tarkkoine aikatauluineen niin se tarkoittaa sitä että paikalla ei tarvitse olla koko turnauksen ajan vaan riittää vaikkapa että on paikalla vain silloin kun on oma peli.

Minä tietenkin olen paikalla varmaan turnauksen järjestäjänä koko turnauksen ajan kirjaa pitämässä ja vahtimassa että kaikki sujuu hyvin. Mutta minä kun tykkään biljardista niin minulle viikonlopun turnausurakka on varmaan vain ihan mieluinen.

Parhaimmillaan yhdelle finaaleihin asti etenevälle pelaajalle voi kolmen päivän aikana kertyä pelattavaksi 8 alkulohkopeliä ja 9 pudotuspeliä eli yhteensä 17 peliä. Onhan se aika paljon mutta näitä pelejä on sijoiteltu pitkin viikonloppua niin että kerralla ei ole pelattavana kuin korkeintaan 3 ottelua tai erää, miten sen sitten haluaa ilmaista.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Onko kukaan muu törmännyt palstalla unexpetted occure happened- ilmoitukseen?

nimim. hiemanko vainoharhainen päästäviiraaja
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onko kukaan muu törmännyt palstalla unexpetted occure happened- ilmoitukseen?
En ole... Mitä tuo edes tarkoittaa? (My english is not so good!) Eli Odottamaton mieleen juolahdus tapahtui... Kyllähän tuota tapahtuu. Eli kaikki on mahdollista.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
En ole... Mitä tuo edes tarkoittaa? (My english is not so good!) Eli Odottamaton mieleen juolahdus tapahtui... Kyllähän tuota tapahtuu. Eli kaikki on mahdollista.

Kirosin virheen: unexpetted occure taisi näytölle lävähtää.
Unohtakaa koko juttu, pitäkää linjanne, ilmaiskaa mielipiteenne suomalaisella tyylillä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikäköhän musiikki sopisi soitettavaksi biljarditurnauksen avajaisseremoniassa?

Biljarditurnaus tosiaan viikonloppuna ja jotenkin mälsää vain yksinkertaisesti aloittaa pelit ilman minkäänlaista virallisempaa avausta. Siksi kirjoittelinkin jo eilen lyhyen puheen avajaisseremoniaan ja sopisihan sinne soitettavaksi pari musiikkikappalettakin, mutta osaako joku enemmän musiikista tietävämpi neuvoa mikä olisi kyseiseen tilanteeseen hyvin sopiva musakappale?

Ja onko Maamme-laulu taas jo liiankin virallinen ja juhlava?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikäköhän musiikki sopisi soitettavaksi biljarditurnauksen avajaisseremoniassa?
Kävisikö oheinen youtubelinkin biisi?
jerry lee lewis great balls of fire

"You shake my nerves and you rattle my brain
Too much love drives a man insane
You broke my will, oh what a thrill
Goodness gracious great balls of fire...

I cut my nails and I twiddle my thumbs
I'm really nervous but it sure is fun
Come on baby, you drive me crazy
Goodness gracious great balls of fire."

Turnaus pelattaisiin silti housut jalassa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikäköhän musiikki sopisi soitettavaksi biljarditurnauksen avajaisseremoniassa?

Joku hyvä ja menevä kappale, joka nostaa tunnelmaa. Itse saan tästä biisistä jotenkin biljardifiilikset, vaikka kappale ei biljardista kerrokaan. Mutta toimii todistetusti lähes kaikissa urheilutapahtumissa.

Sääntöjen kertomisen yhteyteen puolestaan tämä helmi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kuulostaa Jari Porttilan tekosilta.

Tnx, ja samalla jotenkin kuulostaa päässäni hiemankin siltä, että I'm going down... Porttilan mainitseminen, really really down.
Yritän välttää kaikkea Venäjän federaatioon liittyvää kommentointia aina ja iankaiken, ovat melkein päässeet nuppiani jyrsimään. Eiku kyrsimään.
Eiku, ei tunnukaan missään. Kunhan tiedustelulaki voimistuu niin mä käräytän ne! Hähä!!!
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
No nyt on oikea asenne virheilmoitukseen. Oletko ottanut huomioon mahdollisuuden piilotettuun salaviestiin? Suosittelen poistamaan jesarin läppärin kameran edestä ja tuijottamaan tekstiä oikein kunnolla. Ja pitkään. Mutta älä avaa ovea.

Jatkoajalla seikkailen aina tabletin voimalla, minua ei kukaan näe.
Ovea en availe, siellä on Jehovan Todistajia kuitenkin, eivät tajua että arveeta ei Todellakaan kiinnosta. Kerran menin avaamaan ja juttelemaan. Saatana, kerran kun esittää kiltisti kiinnostunutta niin riesan saa, älkäätten te tuolla tavalla munatko.
Ja toisaalta kun ryssille vittuilee, niin ei siitäkään hyvää seuraa. Elämä on vaikiaa.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Mistä saan tämän tekstinkorjauksen pois? Suoraan sanoen vituttaa nämä punaiset alleviivaukset oman tekstin alapuolella. Ilmeisesti tämä haluaisi minun kirjoittavan englantia tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös