Mitenkäs tuo hiustenleikkuu onnistuu itse tehtynä, niin että jotain hiuksia vielä jää päähän, eikä kampaus ole mallia keskitysleirisiili?
Olen kaksi kertaa elämäni aikana käynyt parturissa Suomessa (aiemmin asuin ulkomailla ja sitä ennen hiuksiani tapasi leikata eräs sukulaiseni) ja hinnat hirvittävät, mutta niin myös tämä villisti rehottava tarzanjeesuspiiska.
Onko kokemuksia helppokäyttöisistä ja kohtuuhintaisista kotiparturiseteistä ja saako niillä siedettävää jälkeä?
Itse en ole omaa tukkaani leikannut, mutta viimeiset 15 vuotta meillä on perheessä jokaisen hiukset leikattu kotiparturilla. Muutama kone tässä vuosien aikana on ollut ja Philipsin laitteet ovat ainakin meidän mielestä olleet parhaita. Muitakin merkkejä on kokeiltu, mutta niistä ei isommin ole kehuttavaa. Järkyttävin oli joku halppis (Rowenta?), jossa se pituuden säätävä osa napsahti heti rikki kun sen ekaa kertaa irrotti.
Meillä taitaa olla nyt käytössä tuo "markkinoiden halvin" Philipsin malli (HC3400), joka on ihan OK, mutta vähän kaduttaa, että ei tullut sijoitettua enempää rahaa ostokseen. Ero tulee lähinnä laitteen "jämäkkyydestä" ja helppokäyttöisyydestä.
Ihan hyvää jälkeä tuo tekee. Mulla hiuksissa siilimalli, johon tuo sopii tosi hyvin, mutta laite sopii hyvin myös naisväen latvojen siistimiseen yms.