Sunnuntailta tulee pyhälisä eli tuplapalkka. Koskee myös arkipyhiä tuo sama lisäjuttu tosiaan. Ei siis ole ns. erillistä sunnuntaikorvausta vaan sekin on pyhälisä.Se sunnuntailisä on se pyhälisä. Mun tietääkseni vain arkipyhinä saa lisäkorvauksen? En kyllä ole ollenkaan varma vaikka rouva kaupassa onkin hommissa :)
Mä olen aivan liian laiska googlettamaan, mutta onko tosiaan näin? Mikähän ihmeen järki tuossa sitten on?Nykylainsäädännöllä en saa pelata netissä Veikalle, koska ei vain saa, kun ei asu Suomessa.
Mä olen aivan liian laiska googlettamaan, mutta onko tosiaan näin? Mikähän ihmeen järki tuossa sitten on?
Mä olen aivan liian laiska googlettamaan, mutta onko tosiaan näin? Mikähän ihmeen järki tuossa sitten on?
Ei ole selvinnyt, mutta pitää olla osoite Suomessa.
Entinen työkaveri kertoi tämän johtuvan Suomen lainsäädännöstä. Eli joku pykälä kieltäisi Veikkausta toimimasta ulkomailla. Minulla nyt ei ainakaan ollut syytä tätä tietoa epäillä.
Se nimenomaan on jotain tuollaista, mutta jos laki on aivan helvetin väärä, niin pitäisi olla rohkeutta muuttaa sitä. Veikkaus juurikin on hyvä firma ja nimikin taipuu varmaan jotenkin ulkomaalaisen suuhun.
Vaan tietenkään ei kannata tehdä asialle mitään, että ei vaan joku lapsi pelaa. Ja monopolin saunaillassa naureskellaan miten tyhmiä kansalaiset on. Ei kaikki pohjoiskorealaiset ole aivopestyjä, ne ei vain voi asialle mitään.
Jos tämä on puhtaasti sisäpoliittinen asia, niin sitten ei vain pysty millään ymmärtämään.
Nimenomaan on, kun kynnet ja hampaat käytössä meidän monopoli. EU kyllä sanoo, että tämä ei oikein käy, mutta sitten saunakaveri ilmoittaa, mutta kun ne lapset. Sitten saadaan poikkeuslupa.
On täysin selvää, että tämä monopoli lopulta romahtaa, mutta meneekö siihen sitten viisi vai kymmenen vuotta. Järkevät ihmiset koittavat saada Mosulia pois ISISilta ja eihän se ihan helppoa ole. Lopulta järki voittaa kuitenkin, mutta miksi siinä pitää kestää niin kauan.
Ja yllättäen, saamme tästäkin suomalaisen liiketoiminnan rajoittamisesta kiittää rakasta vasemmistoamme, ja heidän sankariaan Arhinmäkeä
Johonkin hotelliin aamupalalle?Onko Helsingin ydinkeskustassa (mielellään akselin Kinopalatsi-Narinkkatori läheisyydessä) mitään raflaa, mistä saisi syötävää sunnuntaiaamuna kello kymmenen nurkilla?
(Ei tänään, parin viikon päästä meinasin lähteä la-su yöksi leffafestivaaleille.)
Johonkin hotelliin aamupalalle?
67 brunssia Helsingissä – kattava opas siihen, mitä syödä ja missä - Helsinki - Nyt Sieltä valitsemaan...Onko Helsingin ydinkeskustassa (mielellään akselin Kinopalatsi-Narinkkatori läheisyydessä) mitään raflaa, mistä saisi syötävää sunnuntaiaamuna kello kymmenen nurkilla?
(Ei tänään, parin viikon päästä meinasin lähteä la-su yöksi leffafestivaaleille.)
Kiitän. Eiköhän tuolta joku löydy.
Onko vuokrasopimuksessa erikseen mainintaa muuttopäivästä. Ellei ole, on muuttopäivä vuokrasopimuksen päättymispäivän jälkeinen arkipäivä.Olen ensi kuun vaiheessa muuttamassa yhdestä HOASin kiinteistöstä toiseen. Paperilla tämä tarkoittaa sitä, että vanhan kämpän avaimet pitäisi palauttaa 30.11. ja uuteen kämppään saa avaimet 1. joulukuuta. Yö asunnottomana ei oikein innosta, varsinkin kun pitäisi keksiä omaisuudelle myös jokin yösija. Kävin vakoilemassa tulevaa kämppääni ja huomasin sen olevan tyhjillään, mutta silti vähän pelottaa, että HOASin suunnalta tulee nihkeilyä ehdotukselle aikaisemmin muuttamisesta. Onko kellään aiheesta minkäänlaista kokemusta?
Ja tuota muuttopäiväähän ei voi vuokranantaja määrätä lakia huonommaksi edes vuokrasopimuksessa. Tai jos on yrittänyt, niin pätemätön moinen ehto on.Onko vuokrasopimuksessa erikseen mainintaa muuttopäivästä. Ellei ole, on muuttopäivä vuokrasopimuksen päättymispäivän jälkeinen arkipäivä.
Muuttopäivä
4. Muuttopäivä
Vuokralainen on oikeutettu saamaan asunnon hallintaansa vuokra-ajan alkaessa kuitenkin niin, että viikonlopun tai arkipyhän aikana hallintaoikeus alkaa seuraavana arkipäivänä. Vuokranmaksuvelvollisuus alkaa samana päivänä kuin sopimuksessa ilmoitettu vuokra-aika alkaa. Vuokrasuhteen päättyessä muuttopäivä on vuokrasopimuksen päättymispäivä.
Ei, vaan vanhan kämpän avaimet pitää palauttaa jo 30.11., sillä uusi asukas on oikeutettu saamaan avaimet tulevaan asuntoonsa 1.12. jo aamuyhdekstästä lähtien. Eli kuten sanoin, jos mennään pelkkien pykälien mukaan, on minun keksittävä itselleni ja tavaroilleni jostain erillien yösija noiden päivien väliseksi ajaksi. Mielestäni ihan objektiivisesti katsottunakin moisessa touhussa ei ole kauheasti järkeä, varsinkin kun tosiaan tuleva asuntoni on tälläkin hetkellä tyhjillään.Sun siis pitää muuttaa vanhasta kämpästä ulos 1.12. ja jos samana päivänä pääset siirtämään kamasi uuteen, niin mikä on ongelma? En ilmeisesti saa kiinni jostain osasesta.
Ei, vaan vanhan kämpän avaimet pitää palauttaa jo 30.11., sillä uusi asukas on oikeutettu saamaan avaimet tulevaan asuntoonsa 1.12. jo aamuyhdekstästä lähtien. Eli kuten sanoin, jos mennään pelkkien pykälien mukaan, on minun keksittävä itselleni ja tavaroilleni jostain erillien yösija noiden päivien väliseksi ajaksi. Mielestäni ihan objektiivisesti katsottunakin moisessa touhussa ei ole kauheasti järkeä, varsinkin kun tosiaan tuleva asuntoni on tälläkin hetkellä tyhjillään.
Tällä palstalla on varmasti HOASilla asuneita ja uskoisin että myös niitä, jotka ovat joskus muuttaneet kyseisen firman kiinteistöstä toiseen, joten heiltä toivoisin nyt kokemuksia ja mahdollisista apua tilanteeseeni.
Ei, vaan vanhan kämpän avaimet pitää palauttaa jo 30.11., sillä uusi asukas on oikeutettu saamaan avaimet tulevaan asuntoonsa 1.12. jo aamuyhdekstästä lähtien. Eli kuten sanoin, jos mennään pelkkien pykälien mukaan, on minun keksittävä itselleni ja tavaroilleni jostain erillien yösija noiden päivien väliseksi ajaksi. Mielestäni ihan objektiivisesti katsottunakin moisessa touhussa ei ole kauheasti järkeä, varsinkin kun tosiaan tuleva asuntoni on tälläkin hetkellä tyhjillään.
Huonevuokralain 68 pykälä kirjoitti:Muuttopäivä on vuokrasopimuksen päättymisen jälkeinen arkipäivä. Muuttopäivänä vuokralaisen on jätettävä puolet asuinhuoneistoa vuokranantajan käytettäväksi sekä seuraavana päivänä luovutettava huoneisto kokonaan vuokranantajan hallintaan.