Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 000 461
  • 47 191

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitäs tollaisista opetustilaisuuksista yleensä laskutetaan? Alkoi kiinnostamaan vähäsen kun mietin millainen ammatti olisi mukava.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Uusi partakone hakusessa. Edellinen on Philipsin tuotantoa ja siihen ollut kovin tyytyväinen joten uusi laite löytynee saman valmistajan valikoimista. Kysymys: Series 7000 on Philipsin mukaan suunniteltu herkälle iholle (jollaisen omistan) ja Series 9000 on sitten muuten vain lippulaivamalli. Onko noilla oikeasti jotain käytännön eroa ajotuloksen / käyttömukavuuden kannalta? Budjetti on maks. 200-250e joten sillä hinnalla saisi jo jonkin Series 9000 laitteenkin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Monesti miettinyt, että jos tällainen tavan tallaaja tahtoisi nikkaroida jotain pientä, mistä oikein saisi edullisesti ja kätevästi jotain puutavaraa, kuten lautaa, rimaa ja sen semmoista ilman, että sitä tarvitsee ostaa metrikaupalla tukuittain?

Joskus tuntuu siltä, että jos menee johonkin Starkkiin, ne vain katsovat himmeästi kuin jotain apinaa, jos kysyy, että voisiko saada kaksi metriä kakkosnelosta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Monesti miettinyt, että jos tällainen tavan tallaaja tahtoisi nikkaroida jotain pientä, mistä oikein saisi edullisesti ja kätevästi jotain puutavaraa, kuten lautaa, rimaa ja sen semmoista ilman, että sitä tarvitsee ostaa metrikaupalla tukuittain?

Joskus tuntuu siltä, että jos menee johonkin Starkkiin, ne vain katsovat himmeästi kuin jotain apinaa, jos kysyy, että voisiko saada kaksi metriä kakkosnelosta.
Ainakin kun olin paikallisella Starkilla myymäläpäällikkönä, oli noutopihalla "jätelava" johon kerättiin erilaisia levyn paloja, rimoja, laudankappaleista, jotka olivat jääneet yli asiakkaille sahatuista, tai vaurioituneet. Nämä normaalisti lähti sitten jätepisteeseen, mutta tarvittaessa myytiin pilkkahinnalla asiakkaalle jos tarvi.
Käy kysymässä paikallisista rautakauppojen noutopihoilta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Suositelkaas stadilaiset jotain hyvää ravintolaa Malmilta. Oon tässä nyt reilun vuoden asustellut, mutta oon perkeleen huono käymään ns. kunnon ravintoloissa. Pizza/kebumestat on kyllä tuttuja. Olis tarkoitus mennä enon kanssa syömään johonkin tässä viikon sisään. Ravintola voi olla tyyliin kiinalainen tms. kunhan on ravintola eikä mikään alemman keskitason kebabbila.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jotain hyvää ravintolaa Malmilta
Se Vilppulantien thai -ravintola on ollut ihan hyvä, monet pitävät myös siitä Ala-Malmin torin nepalilaisesta .
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Se Vilppulantien thai -ravintola on ollut ihan hyvä, monet pitävät myös siitä Ala-Malmin torin nepalilaisesta .

Kiitoksia! Pitääpä ottaa lisätietoa näistä. Tehdään enon kanssa pientä hiomista mun autoon ja tarjosin palkkioksi pullakahvit, mutta haluaa kuulemma silti viedä mut johonkin tähän lähelle syömään niin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehkei se ole fägäri.
Se on vähän varmaan henkilöstä kiinni, mutta itsellä menee sieraimet oikosulkuun jos en käytä nenäkarvatrimmeriä. Muuten en ole juurikaan karvaista mallia, paitsi kulmakarvoihin myös kasvaa sellaisia piikkejä, jotka hoidan samalla trimmerillä.

Toisaalta panen naisia kuin nuori poika ja miehiä en lainkaan, että en sitten tiiä pitäisikö alkaa käyttämään sateenkaarivaatteita.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Monesti miettinyt, että jos tällainen tavan tallaaja tahtoisi nikkaroida jotain pientä, mistä oikein saisi edullisesti ja kätevästi jotain puutavaraa, kuten lautaa, rimaa ja sen semmoista ilman, että sitä tarvitsee ostaa metrikaupalla tukuittain?

Myös rakennustyömailla on runsaasti hukkapalaa, minkä mielellään antavat viedä pois.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Kysymys on edelleen ajankohtainen. Tietääkö joku?

Olen saanut sellaisen käsityksen että eivät ole. Eräs firma kartoitti meidän valaisintilanteen, ja toimarimme oli lopulta varmistanut että ovathan ne LEDit himmennettäviä. Eivät olleet, ja tilaus meni uusiksi. Näin ainakin ymmärsin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Olen saanut sellaisen käsityksen että eivät ole. Eräs firma kartoitti meidän valaisintilanteen, ja toimarimme oli lopulta varmistanut että ovathan ne LEDit himmennettäviä. Eivät olleet, ja tilaus meni uusiksi. Näin ainakin ymmärsin.
Tässä nyt vielä varmennuksena, että oliko teidän tapauksessa kyse 220-puolelta himmennettävistä ledeistä? Nämähän vaatii aina sen "älyn" siihen lamppuun, koska LED-lamppu muuntaa aina virran LEDille sopivaksi, ja silloin lampussa itsessään pitää olla himmennys"äly" jotta osaa toimia oikein himmentimen käskyjen mukaan. 12V DC -puolella taas kun ei tuota älyä tarvita, tai siis olen sen nyt itse siihen lisäämässä, mutta ainoa kysymys on, että toimiiko 12V LED myös 0-12V jännitteellä himmentyen? Sähkötekniikan kurssilta muistelisin, että kyllä toimii.

Airamilta eivät tietenkään vastanneet muuta kuin että eivät voi ottaa vastuuta mahdollisista itse tehtyjen viritelmien toimimisesta.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Tässä nyt vielä varmennuksena, että oliko teidän tapauksessa kyse 220-puolelta himmennettävistä ledeistä? Nämähän vaatii aina sen "älyn" siihen lamppuun, koska LED-lamppu muuntaa aina virran LEDille sopivaksi, ja silloin lampussa itsessään pitää olla himmennys"äly" jotta osaa toimia oikein himmentimen käskyjen mukaan. 12V DC -puolella taas kun ei tuota älyä tarvita, tai siis olen sen nyt itse siihen lisäämässä, mutta ainoa kysymys on, että toimiiko 12V LED myös 0-12V jännitteellä himmentyen? Sähkötekniikan kurssilta muistelisin, että kyllä toimii.

Airamilta eivät tietenkään vastanneet muuta kuin että eivät voi ottaa vastuuta mahdollisista itse tehtyjen viritelmien toimimisesta.

Nyt on myönnettävä että en osaa yhtään sanoa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitäköhän vakuutuksia toimistotilaan kannattaa ottaa? Kuinka paljon ne sitten maksavat?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Monesti miettinyt, että jos tällainen tavan tallaaja tahtoisi nikkaroida jotain pientä, mistä oikein saisi edullisesti ja kätevästi jotain puutavaraa, kuten lautaa, rimaa ja sen semmoista ilman, että sitä tarvitsee ostaa metrikaupalla tukuittain?

Joskus tuntuu siltä, että jos menee johonkin Starkkiin, ne vain katsovat himmeästi kuin jotain apinaa, jos kysyy, että voisiko saada kaksi metriä kakkosnelosta.
@avatar Tori.fi:ssä ihmiset antaa ilmaiseksi jatkuvasti valtavia määriä "rakennusjätettä", löytyy kyllä ihan kaikenlaista puutavaraa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenkäs tuo hiustenleikkuu onnistuu itse tehtynä, niin että jotain hiuksia vielä jää päähän, eikä kampaus ole mallia keskitysleirisiili?

Olen kaksi kertaa elämäni aikana käynyt parturissa Suomessa (aiemmin asuin ulkomailla ja sitä ennen hiuksiani tapasi leikata eräs sukulaiseni) ja hinnat hirvittävät, mutta niin myös tämä villisti rehottava tarzanjeesuspiiska.

Onko kokemuksia helppokäyttöisistä ja kohtuuhintaisista kotiparturiseteistä ja saako niillä siedettävää jälkeä?
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Mitenkäs tuo hiustenleikkuu onnistuu itse tehtynä, niin että jotain hiuksia vielä jää päähän, eikä kampaus ole mallia keskitysleirisiili?

Olen kaksi kertaa elämäni aikana käynyt parturissa Suomessa (aiemmin asuin ulkomailla ja sitä ennen hiuksiani tapasi leikata eräs sukulaiseni) ja hinnat hirvittävät, mutta niin myös tämä villisti rehottava tarzanjeesuspiiska.

Onko kokemuksia helppokäyttöisistä ja kohtuuhintaisista kotiparturiseteistä ja saako niillä siedettävää jälkeä?

Itse en ole omaa tukkaani leikannut, mutta viimeiset 15 vuotta meillä on perheessä jokaisen hiukset leikattu kotiparturilla. Muutama kone tässä vuosien aikana on ollut ja Philipsin laitteet ovat ainakin meidän mielestä olleet parhaita. Muitakin merkkejä on kokeiltu, mutta niistä ei isommin ole kehuttavaa. Järkyttävin oli joku halppis (Rowenta?), jossa se pituuden säätävä osa napsahti heti rikki kun sen ekaa kertaa irrotti.

Meillä taitaa olla nyt käytössä tuo "markkinoiden halvin" Philipsin malli (HC3400), joka on ihan OK, mutta vähän kaduttaa, että ei tullut sijoitettua enempää rahaa ostokseen. Ero tulee lähinnä laitteen "jämäkkyydestä" ja helppokäyttöisyydestä.

Ihan hyvää jälkeä tuo tekee. Mulla hiuksissa siilimalli, johon tuo sopii tosi hyvin, mutta laite sopii hyvin myös naisväen latvojen siistimiseen yms.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä saisi pistorasiaan asennettavan sähkönkulutusmittarin. Minulla on yksi laite koekäytössä ja sen kulutus vaihtelee jotain liki nollan ja 60W välilä noin speksin mukaan. Haluaisin mitata sen kulutusta niin, että saisin vielä jonkun käppyrän siitä, eli systeemissä pitäisi olla muisti. Noita mittareita on helppo löytää miljoona, mutta joko ne on sellaisia, että niistä näkee nykyhetken tilanteen tai sitten kytketään johonkin keskukseen. Ei, ihan pistorasiaan väliin laite jossa on muisti vaikka kortilla ja mittaustiheys mieluiten mahdollisimman suuri mutta vähintään joku 5 min välein kulutus talteen.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Mistä saisi pistorasiaan asennettavan sähkönkulutusmittarin.

Aika monet sähköyhtiöt lainaavat noita asiakkailleen. Suora lainaus Jyväskylän energian sivuilta:
"Lainaamme JE-asiakkaille energian kulutusmittareita käyttöohjeineen Kivääritehtaalta (tiedot yllä) sekä kirjastokortilla Jyväskylän kaupunginkirjastosta."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös