Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 104 285
  • 47 276

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Arvasinkin, että pernaveikon kaltaisia mulkkuja ilmestyy viisastelemaan ja hakemaan huomiota. Toisaalta tällä palstalla jollain on taatusti kokemusta jostain nettikaupasta tai vaikka Tallinnassa sijaitsevasta putiikista, joista saa tehokkaita turvasuihkeita. Siksi päätin kysyä.

Mitähän huomiota tässä on haettu ja millä tavalla vastaukseni oli viisastelua ja millä tavalla olen mulkku? Oman käden oikeus nyt ei vain ole se oikea tapa taistella rikollisuutta vastaan. Olen itsekin ollut rakastunut, vaikka tällä hetkellä en ole.

Ja siitä satamasta niitä saa kuten kerroin. Voisit nyt vähän avata avautumistasi.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten hesarin digilehdessä (android) pääsee kätevimmin viimeiseltä sivulta takaisin etusivulle? En pääse itse tutkimaan asiaa kun ei ole tilauksia, mutta isäni voivottaa että hankalaa on kun hän on lukenut lehden niin seuraavan lukijan, eli äitini pitäisi selata sivu kerrallaan takaisin alkuun. Ilmeisesti kyseisen päivän lehden sulkeminen ei auta, vaan sovellus muistaa viimeksi auki olleen sivun. Varmaan tuohon on joku helppo keino, kertokaa, ja mielellään selkokielellä kun joudun sen puhelimitse sitten selittämään.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten hesarin digilehdessä (android) pääsee kätevimmin viimeiseltä sivulta takaisin etusivulle? En pääse itse tutkimaan asiaa kun ei ole tilauksia

Pääset tutkimaan, kun pyydät ne tunnukset ja kokeilet itse. Raportoit sitten puhelimessa mitä pitää tehdä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pääset tutkimaan, kun pyydät ne tunnukset ja kokeilet itse. Raportoit sitten puhelimessa mitä pitää tehdä.
En ajatellut lähestyä asiaa tätä kautta, koska uskoisin että salasanaa ei suoraa sovelluksesta näe ja sitten menee taas vaikeaksi.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En ajatellut lähestyä asiaa tätä kautta, koska uskoisin että salasanaa ei suoraa sovelluksesta näe ja sitten menee taas vaikeaksi.

On tietysti ihan hyvä tietoturvakäytäntö, että salasanaa ei anneta edes omalle pojalle, mutta en nyt keksi miten se ei tässä tapauksessa toimisi.

GSM:ää ei ole pystytty murtamaan oikeastaan ollenkaan. Salasanan voi aivan hyvin lähettää tekstiviestillä vähän vaativammissakin asioissa.

Nyt en ymmärrä mitä kohtaa en tajua. Sinun pitää päästä näkemään lehti ja sitten keksit nopeasti mistä pitää klikata ja kerrot sen kysyjälle. Sen jälkeen kysyjä jatkaa lehden käyttöä normaalisti. Lehden pääset näkemään, kun sinulle annetaan ne tunnukset.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On tietysti ihan hyvä tietoturvakäytäntö, että salasanaa ei anneta edes omalle pojalle, mutta en nyt keksi miten se ei tässä tapauksessa toimisi.
.
Ööh, nyt ymmärsit väärin. Jos/kun sitä salasanaa ei näy suoraa sovelluksen asetuksissa tms (vaan on muodossa ******** tjsp) niin asianosainen ei sitä tiedä. Ja vaikka näkyisikin, niin ajattelin että täällä on varmaan jollain vastaus valmiina. Olisiko?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ööh, nyt ymmärsit väärin. Jos/kun sitä salasanaa ei näy suoraa sovelluksen asetuksissa tms (vaan on muodossa ******** tjsp) niin asianosainen ei sitä tiedä. Ja vaikka näkyisikin, niin ajattelin että täällä on varmaan jollain vastaus valmiina. Olisiko?

Peruskäyttäjä siis mikä ei tiedä omaa salasanaansa, sellaistahan se välillä on. Minkäs teet, kun näin se vain välillä menee.

Sitten pitää tilata uusi salasana minkä voi kertoa sinulle.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo kiitti.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo kiitti.

Heh, vihainen vastaus. Kysyit ongelmaa mikä ei mitenkään voi olla näin iso ongelma ja erilaisia vastauksia tarjottiin. Vieläkään ei olla ilmeisesti päästy mihinkään eli mikä se oikea ongelma mahtaa silloin olla. Vastaaminen olisi helpompaa, jos tietäisi mistä todella on kyse.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Loggautuisin Android-luurilla Hesariin, jos voisin. Sinä voisit tehdä sen helposti ja tutkia asian, mutta miksi et voi. Se on oma kysymykseni tähän ketjuun.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulla ei ole tilausta, ja asianosaisella ei tunnuksiaan tiedossa. Taisin sen jo sanoa.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Enpäs tiedä miten homma oikeasti toimii Androidissa, mutta jos siinä on samoja ominaisuuksia kuin iPad-versiossa, niin ei tarvi selata takaisin sivu kerrallaan. iPad-hesarissa pystyy yksittäisestä jutusta palaamaan lehden osasto-tasolle (Kotimaa, Ulkomaat, Urheilu jne.). Nyt täytyy sanoa, etten muista miten tuo käytännössä tapahtuu, jollain sormieleellä tai sitten näyttöä alaspäin vetämällä. Tai jotain, niin automaattisesti tuon teen, etten sitä muista ja nyt ei ole pädi saatavilla.

Kuitenkin, tuossa osastotasolla ollessa näytön yläreunassa on on valikko, jossa voi palata pääsivulle. Tai sitten siinä voi siirtyä osastosta toiseen.

By the way, Hesarin verkkosivuilta löytyy ohjeitakin noiden sovellusten käytöstä. Silläkin on aika iso merkitys, onko käytössä selain- vai sovellusversio lehdestä, tai jopa näköislehti.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jees, kiitokset @MacRef ja @pernaveikko avusta. Asia ratkesi. Näytön oikeassa yläkulmassa on nappula (neljä neliötä) jota painamalla tulee sivujen valintanäkymä. Tuo on varsin itsestäänselvä ja intuitiivinen toiminto, mutta seniorin silmin asia oli ilmeisesti toisin. Huomenna loppuu eräs kolmekymmentäluvulta asti jatkunut paperihesarin tilaus ja tänään olisi illalla pitänyt lähteä kirjastolle digilehden käyttökurssille, mutta nyt säästyy bensarahat.

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Löytyykö keneltäkään tietoa, että näyttääkö mikään baari tänään Tampereella NFL-ottelua Patriots - Chiefs?

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onkohan Jatkis Suomen paras keskustelupalsta? Hyvä moderointi, selkeä sivusto, kieliopillisestikin aika selkeä... muutenki hyvin jaoteltu ja myös paljon käyttäjiä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkohan Jatkis Suomen paras keskustelupalsta? Hyvä moderointi, selkeä sivusto, kieliopillisestikin aika selkeä... muutenki hyvin jaoteltu ja myös paljon käyttäjiä.
Moderointi on facismia, tausta on liian kirkas, kirjoitusten taso on laskenut 300% vuodesta 2005, samoin käyttäjämäärä vain pienenee. Ja missä on tapatalktuki!

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Moderointi on facismia, tausta on liian kirkas, kirjoitusten taso on laskenut 300% vuodesta 2005, samoin käyttäjämäärä vain pienenee. Ja missä on tapatalktuki!
Mutta jatkiksen jälkeen mikään mikään muu palsta ei oikein ole toiminut. Moderointi on varmaan suurin syy siihen että täällä jaksaa olla.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kysymys asiasta tietäville:

Mulla on joitakin vanhoja 90-luvun puolessa välissä ja sen jälkeen tehtyjä tietokonepelejä ja haluaisin pelata niitä, varmaankin tehty Windows 95:lle jne.

Mikä olisi helpoin/fiksuin/järkevin tapa saada nämä pelit toimimaan? Luonnollisesti minulla ei löydy ikivanhaa konetta, jossa olisi Windows 95 asennettuna, mutta voinko asentaa sellaisen tai saada nuo vanhat cd-romput toimimaan nyky-Windowsilla?

Olen asiassa aivan ummikko, kun hyvin harvoin pelaan mitään tietokonepelejä, siksi neuvot kelpaisivat.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Kysymys asiasta tietäville:

Mulla on joitakin vanhoja 90-luvun puolessa välissä ja sen jälkeen tehtyjä tietokonepelejä ja haluaisin pelata niitä, varmaankin tehty Windows 95:lle jne.

Mikä olisi helpoin/fiksuin/järkevin tapa saada nämä pelit toimimaan? Luonnollisesti minulla ei löydy ikivanhaa konetta, jossa olisi Windows 95 asennettuna, mutta voinko asentaa sellaisen tai saada nuo vanhat cd-romput toimimaan nyky-Windowsilla?

Olen asiassa aivan ummikko, kun hyvin harvoin pelaan mitään tietokonepelejä, siksi neuvot kelpaisivat.

Dosbox voisi olla yksi vaihtoehto.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onkos täällä ihmisiä, jotka tietävät parvekelaseista jotain?
Äitini suht pienelle parvekkeelle pitäisi asentaa parvekelasit. Maanantaina tulee Lumonin edustaja käymään ja tekee tarjouksen. Taloyhtiöön on asennettu aikaisemmin Lumonin laseja, mutta ei kai niiden tarvitse olla samalta valmistajalta, kunhan ovat samanlaiset? Lumonin lasit ovat ilmeisesti hyvät, mutta myöskin ilmeisesti kalleimmat. Onko teillä kokemuksia ja suosituksia muista merkeistä tai mielipiteitä Lumonista?

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Ensiksi varoitus: Älä luota minuun! Jos nyt käy kylmät en halua että syytät minua. Omalle parvekkeelle aikanaan laitettiin Lumonit ja hyvät olivat. Naapureille tuli Nika-lasit ja olivat kanssa tyytyväisiä,tosin toimitus myöhästyi (sitä tapahtunee joskus kaikille). Ilmeisesti vähän halvempi firma. Joskus internetin syövereissä tärmäsin valitukseen että Nikan lasit "paukahtelevat" lämpölaajetessaan, mutta vaikutti niin sekopäiseltä tarinalta etten sitten tiedä todenperäisyydestä. Oma suositukseni on että pyydät tarjouksen molemmilta (jos Nika vielä pystyssä on...).

Hexi parvekelasit tulee myös mieleen. Kokemuksia ei kyllä firmasta ole.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy