Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 104 330
  • 47 276

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Milloin nämä uudenmalliset pitkävetokupongit on tulleet käyttöön, joissa pitää itse rastia pelinumerokin? Muistelisin joskus vähän rapia vuosi takaperin lapun tehneeni ja silloin oli vielä entiseen malliin. Heti vuodesta 2015?

Nick Neim

Jäsen
Milloin nämä uudenmalliset pitkävetokupongit on tulleet käyttöön, joissa pitää itse rastia pelinumerokin? Muistelisin joskus vähän rapia vuosi takaperin lapun tehneeni ja silloin oli vielä entiseen malliin. Heti vuodesta 2015?
Tästä pääsee lukemaan tarkemmin. Eli ilmeisesti keväällä 2014.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Boyko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Arsenal
Ostin yritykselleni viime viikolla Elisan verkokaupasta yhden Android puhelimen ja se ei valitettavasti toimi tarpeeksi hyvin yrityksen apple tietokoneiden kanssa (väitettiin softan toimittajan puolelta toimivan). Puhelin käyttämätön, koskeeko palautusoikeus ja millä perusteella? Pitää ilmeisesti vaihtaa iphoneen tämäkin.

Tuamas

Jäsen
Ostin yritykselleni viime viikolla Elisan verkokaupasta yhden Android puhelimen ja se ei valitettavasti toimi tarpeeksi hyvin yrityksen apple tietokoneiden kanssa (väitettiin softan toimittajan puolelta toimivan). Puhelin käyttämätön, koskeeko palautusoikeus ja millä perusteella? Pitää ilmeisesti vaihtaa iphoneen tämäkin.

Katso sopimuspaperista ja jos/kun ei siitä selviä, soita aspaan.

Palautusoikeus ei koske tätä, koska kyseessä on B2B-kauppa, jolloin mennään sopimusehtojen mukaisesti eikä luonnollisesti kuluttajansuoja päde.

Ainoa keino (jos Elisa ei suoraan suostu ottamaan sitä palautuksena) on se, jos Elisan toimesta on luvattu yhteensopivuus jota ei ole ja tämän nojalla purat sopimuksen.

Jeffrey

Jäsen
Nyt olisi taalla (t''ll') hata suuri. Olen jotenkin onnistunut kusemaan lapparini nappaimiston tallaiseksi, jossa merkit ovat ihan ihmeellisissa paikoissa. Aakkoset (''kk;set) taitavat puuttua kokonaan, jne... Taman olen onnistunut todennakoisesti jollain pikakomennolla suorittamaan, mutta mika nyt avuksi_

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nyt olisi taalla (t''ll') hata suuri. Olen jotenkin onnistunut kusemaan lapparini nappaimiston tallaiseksi, jossa merkit ovat ihan ihmeellisissa paikoissa. Aakkoset (''kk;set) taitavat puuttua kokonaan, jne... Taman olen onnistunut todennakoisesti jollain pikakomennolla suorittamaan, mutta mika nyt avuksi_

Millä käyttöjärjestelmällä menet?

J.Petke

Jäsen

Left Alt + Shift. Tahi sitten tehtäväpalkin oikeasta reunasta.

Jeffrey

Jäsen
Left Alt + Shift. Tahi sitten tehtäväpalkin oikeasta reunasta.

Wohoo! Kiitoksia!

Vähän nyt kyllä hävettää, että näin helppoon menin. Tuo tehtäväpalkin näppisappi näytti kielen olevan Suomi, mutta nyt sitten vasta hiffasin sitä varmuudeksi vielä klikata.

Joskus pitää katsoa kauas, nähdäkseen lähelle.

Edit: Seuraavaksi pitäisi varmaan mennä ihmettelyketjuun ihmettelemään, miten olen onnistunut tuon edellisen tilan päälle saamaan? Näppisappi antaa kielivaihtoehdoiksi Suomen ja Suomen Saamen, jossa molemmissa ääkköset olisivat paikoillaan.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Joku inhottava ihminen vois kirjottaa tähän jotain Googlen käytöstä...

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo mua kanssa on aina ihmetyttänyt noi katso googlesta -tyypit. Siis tietenkin välillä tarvitsee akuutimpaakin apua ja ehkä toi kanssa oli sellainen, mutta kysymyksiä varten kait tää ketjukin on. Lisäksi täällä on tuttuja tyyppejä ja usein tietää että vastauksenkin saa varmaan suht nopeasti.

Jossain tietovisassa vois kirjoittaa lapulle joka kysymykseen että KVG.

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Minkä ikäinen on urheilutoimittaja Christer Sarlin? Mies näyttää muumioituneelta. Yritin etsiä miehen ikää, mutta en löytänyt - onko niin vanha että salaisuutena pidettävä asia.

Chromelle toimivaa laajennusta, millä saisi raivostuttavat "käytämme evästeitä"-blaablaa blaah disclaimerit piiloon? Sille idiootille, kuka tuon asetuksen on vienyt EU:ssa läpi, voisi tehdä väkivaltaa.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Chromelle toimivaa laajennusta, millä saisi raivostuttavat "käytämme evästeitä"-blaablaa blaah disclaimerit piiloon? Sille idiootille, kuka tuon asetuksen on vienyt EU:ssa läpi, voisi tehdä väkivaltaa.

Pitipä muuten samaa ihmetellä jokin aika sitten miten vitussa, siis ihan todella vitussa, aivan jokainen saitti ja ihan koko ajan vinkuu tuota samaa? Ongelmahan on minulla vielä tupla nyt, kun sain uuden työkoneen, niin samaa rumbaa alusta.

Saisiko nuo todella piiloon ja automaattisesti hyväksyttyä? KVG, nyt en jaksa, mutta täytyypä huomenna työajalla tutkia asiaa. Pakkohan ne on saada ja jos ei vielä saa, niin kohta joku tekee sellaisen.

Ei kai tuo sentään EU-asetus voi olla, vaikka luonnollisesti sekään ei yllättäisi?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On se, sähköisen viestinnän tietosuojadirektiivi.

Tuo selittääkin sitten monta asiaa, mutta ei sitä miten kaikki sivustot ovat niin innokkaasti ottaneet direktiivin käyttöön. Melkoinen uhkasakko varmaankin asetettu ja valjastettu tarkastajajoukot tutkimaan miten asian laita on.

Voisi aloittaa tutkimusprojektin ja kartoittaa miten esimerkiksi EU:hun kuuluvat karvakätiset ystävämme ovat asian täytäntöönpanneet. Onko jotain käräytysnumeroa, jos löytää jonkun saitin missä mitään ei kysellä?

Laittaisivat ennemminkin vaikka piratismin ja pakolaisongelman kuriin, mutta mitäs isoista asioista, kun pienillä ja helvetin ärsyttävillä asioilla saadaan jotain mukanäkyvää aikaiseksi.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi cookieiden käyttöluvan kysyminen selaimessa on kyllä hyvin kyseenalaista. Sehän on selaimen asetukset missä ne voi estää ja kieltää. Miksi se pitää kysyä uudelleen. Ehkä direktiivissä pitäisi lukea, että selainvamistajan on asennuksen yhteydessä kerrottava jos noita ei voi saittikohtaisesti estää/sallia.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt tarvitsen apua, olen jo ihan riittävästi kvg ja lukenut Wikipediaa ja muuta, mutta ei löydy vastausta. Ympäri maailmaa on uutinen, että kanadalaisteini on tehnyt FIFA:ssa (niin, se konsolijalkapallopeli) noin 7500 euron laskun ostamalla jotain paskaa.

Mitä sielläkin nyt taas myydään jatkuvasti ja mihin se vaikuttaa, jos noin helppoon menee? Miksi ei saada edes EU-direktiiviä missä tuo tehtäisiin mahdottomaksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy