Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 945
  • 47 167

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Loggautuisin Android-luurilla Hesariin, jos voisin. Sinä voisit tehdä sen helposti ja tutkia asian, mutta miksi et voi. Se on oma kysymykseni tähän ketjuun.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulla ei ole tilausta, ja asianosaisella ei tunnuksiaan tiedossa. Taisin sen jo sanoa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Enpäs tiedä miten homma oikeasti toimii Androidissa, mutta jos siinä on samoja ominaisuuksia kuin iPad-versiossa, niin ei tarvi selata takaisin sivu kerrallaan. iPad-hesarissa pystyy yksittäisestä jutusta palaamaan lehden osasto-tasolle (Kotimaa, Ulkomaat, Urheilu jne.). Nyt täytyy sanoa, etten muista miten tuo käytännössä tapahtuu, jollain sormieleellä tai sitten näyttöä alaspäin vetämällä. Tai jotain, niin automaattisesti tuon teen, etten sitä muista ja nyt ei ole pädi saatavilla.

Kuitenkin, tuossa osastotasolla ollessa näytön yläreunassa on on valikko, jossa voi palata pääsivulle. Tai sitten siinä voi siirtyä osastosta toiseen.

By the way, Hesarin verkkosivuilta löytyy ohjeitakin noiden sovellusten käytöstä. Silläkin on aika iso merkitys, onko käytössä selain- vai sovellusversio lehdestä, tai jopa näköislehti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jees, kiitokset @MacRef ja @pernaveikko avusta. Asia ratkesi. Näytön oikeassa yläkulmassa on nappula (neljä neliötä) jota painamalla tulee sivujen valintanäkymä. Tuo on varsin itsestäänselvä ja intuitiivinen toiminto, mutta seniorin silmin asia oli ilmeisesti toisin. Huomenna loppuu eräs kolmekymmentäluvulta asti jatkunut paperihesarin tilaus ja tänään olisi illalla pitänyt lähteä kirjastolle digilehden käyttökurssille, mutta nyt säästyy bensarahat.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Löytyykö keneltäkään tietoa, että näyttääkö mikään baari tänään Tampereella NFL-ottelua Patriots - Chiefs?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onkohan Jatkis Suomen paras keskustelupalsta? Hyvä moderointi, selkeä sivusto, kieliopillisestikin aika selkeä... muutenki hyvin jaoteltu ja myös paljon käyttäjiä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkohan Jatkis Suomen paras keskustelupalsta? Hyvä moderointi, selkeä sivusto, kieliopillisestikin aika selkeä... muutenki hyvin jaoteltu ja myös paljon käyttäjiä.
Moderointi on facismia, tausta on liian kirkas, kirjoitusten taso on laskenut 300% vuodesta 2005, samoin käyttäjämäärä vain pienenee. Ja missä on tapatalktuki!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Moderointi on facismia, tausta on liian kirkas, kirjoitusten taso on laskenut 300% vuodesta 2005, samoin käyttäjämäärä vain pienenee. Ja missä on tapatalktuki!
Mutta jatkiksen jälkeen mikään mikään muu palsta ei oikein ole toiminut. Moderointi on varmaan suurin syy siihen että täällä jaksaa olla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kysymys asiasta tietäville:

Mulla on joitakin vanhoja 90-luvun puolessa välissä ja sen jälkeen tehtyjä tietokonepelejä ja haluaisin pelata niitä, varmaankin tehty Windows 95:lle jne.

Mikä olisi helpoin/fiksuin/järkevin tapa saada nämä pelit toimimaan? Luonnollisesti minulla ei löydy ikivanhaa konetta, jossa olisi Windows 95 asennettuna, mutta voinko asentaa sellaisen tai saada nuo vanhat cd-romput toimimaan nyky-Windowsilla?

Olen asiassa aivan ummikko, kun hyvin harvoin pelaan mitään tietokonepelejä, siksi neuvot kelpaisivat.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kysymys asiasta tietäville:

Mulla on joitakin vanhoja 90-luvun puolessa välissä ja sen jälkeen tehtyjä tietokonepelejä ja haluaisin pelata niitä, varmaankin tehty Windows 95:lle jne.

Mikä olisi helpoin/fiksuin/järkevin tapa saada nämä pelit toimimaan? Luonnollisesti minulla ei löydy ikivanhaa konetta, jossa olisi Windows 95 asennettuna, mutta voinko asentaa sellaisen tai saada nuo vanhat cd-romput toimimaan nyky-Windowsilla?

Olen asiassa aivan ummikko, kun hyvin harvoin pelaan mitään tietokonepelejä, siksi neuvot kelpaisivat.

Dosbox voisi olla yksi vaihtoehto.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onkos täällä ihmisiä, jotka tietävät parvekelaseista jotain?
Äitini suht pienelle parvekkeelle pitäisi asentaa parvekelasit. Maanantaina tulee Lumonin edustaja käymään ja tekee tarjouksen. Taloyhtiöön on asennettu aikaisemmin Lumonin laseja, mutta ei kai niiden tarvitse olla samalta valmistajalta, kunhan ovat samanlaiset? Lumonin lasit ovat ilmeisesti hyvät, mutta myöskin ilmeisesti kalleimmat. Onko teillä kokemuksia ja suosituksia muista merkeistä tai mielipiteitä Lumonista?
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Ensiksi varoitus: Älä luota minuun! Jos nyt käy kylmät en halua että syytät minua. Omalle parvekkeelle aikanaan laitettiin Lumonit ja hyvät olivat. Naapureille tuli Nika-lasit ja olivat kanssa tyytyväisiä,tosin toimitus myöhästyi (sitä tapahtunee joskus kaikille). Ilmeisesti vähän halvempi firma. Joskus internetin syövereissä tärmäsin valitukseen että Nikan lasit "paukahtelevat" lämpölaajetessaan, mutta vaikutti niin sekopäiseltä tarinalta etten sitten tiedä todenperäisyydestä. Oma suositukseni on että pyydät tarjouksen molemmilta (jos Nika vielä pystyssä on...).

Hexi parvekelasit tulee myös mieleen. Kokemuksia ei kyllä firmasta ole.
 

Baldrick

Jäsen
Milloin nämä uudenmalliset pitkävetokupongit on tulleet käyttöön, joissa pitää itse rastia pelinumerokin? Muistelisin joskus vähän rapia vuosi takaperin lapun tehneeni ja silloin oli vielä entiseen malliin. Heti vuodesta 2015?
 

Nick Neim

Jäsen
Milloin nämä uudenmalliset pitkävetokupongit on tulleet käyttöön, joissa pitää itse rastia pelinumerokin? Muistelisin joskus vähän rapia vuosi takaperin lapun tehneeni ja silloin oli vielä entiseen malliin. Heti vuodesta 2015?
Tästä pääsee lukemaan tarkemmin. Eli ilmeisesti keväällä 2014.
 

zunter

Jäsen
Onko olemassa missään mitään listaa missä olisi listattuna laajasti eri vuosien hittimusiikkia Suomessa vuosittain? Esimerkiksi näkisi mitkä olivat hittejä vuonna 2005 tai 2014?

Olisi mukava muistella vanhoja kappaleita joita ei ole tullut kuultua vähään aikaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Boyko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Arsenal
Ostin yritykselleni viime viikolla Elisan verkokaupasta yhden Android puhelimen ja se ei valitettavasti toimi tarpeeksi hyvin yrityksen apple tietokoneiden kanssa (väitettiin softan toimittajan puolelta toimivan). Puhelin käyttämätön, koskeeko palautusoikeus ja millä perusteella? Pitää ilmeisesti vaihtaa iphoneen tämäkin.
 

Tuamas

Jäsen
Ostin yritykselleni viime viikolla Elisan verkokaupasta yhden Android puhelimen ja se ei valitettavasti toimi tarpeeksi hyvin yrityksen apple tietokoneiden kanssa (väitettiin softan toimittajan puolelta toimivan). Puhelin käyttämätön, koskeeko palautusoikeus ja millä perusteella? Pitää ilmeisesti vaihtaa iphoneen tämäkin.

Katso sopimuspaperista ja jos/kun ei siitä selviä, soita aspaan.

Palautusoikeus ei koske tätä, koska kyseessä on B2B-kauppa, jolloin mennään sopimusehtojen mukaisesti eikä luonnollisesti kuluttajansuoja päde.

Ainoa keino (jos Elisa ei suoraan suostu ottamaan sitä palautuksena) on se, jos Elisan toimesta on luvattu yhteensopivuus jota ei ole ja tämän nojalla purat sopimuksen.
 

Jeffrey

Jäsen
Nyt olisi taalla (t''ll') hata suuri. Olen jotenkin onnistunut kusemaan lapparini nappaimiston tallaiseksi, jossa merkit ovat ihan ihmeellisissa paikoissa. Aakkoset (''kk;set) taitavat puuttua kokonaan, jne... Taman olen onnistunut todennakoisesti jollain pikakomennolla suorittamaan, mutta mika nyt avuksi_
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nyt olisi taalla (t''ll') hata suuri. Olen jotenkin onnistunut kusemaan lapparini nappaimiston tallaiseksi, jossa merkit ovat ihan ihmeellisissa paikoissa. Aakkoset (''kk;set) taitavat puuttua kokonaan, jne... Taman olen onnistunut todennakoisesti jollain pikakomennolla suorittamaan, mutta mika nyt avuksi_

Millä käyttöjärjestelmällä menet?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös