Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 909
  • 47 213

Aatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kisakenttä Oy
Italian fudismaajoukkue.

Pystyskö joku iskee linkkiä, mistä löytys se video klippi, missä Italian jalkapallomaajoukkue treenaa heittäytymisiä ennen joitakin arvokisoja...


Tack.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Onkohan täällä koiraketju olemassa ? Tiedän että kissaketjuja on ainakin kolme, mutta koiraketjua en löydä tyhmyyttäni mistään.

veini
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Miksi pirussa veikkaus.fi:n pitkävetoalueen tilastotyökalu ei toimi? Suurimmassa osassa pelejä tuoreimmat joukkueiden tulokset joulukuun lopulta! Onko syynä mikään muu kuin se, että systeemi on susi?
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Twite kirjoitti:

Tuohon törmäsin itsekin googlettaessa, mutta kun muisti väittää, että niitä jaksoja oli vajaa kymmenkunta.. No kai sekin minisarjasta käy :p

Tuon leffan juonenkuvaus kyllä muistuttaa sarjan tapahtumia täysin, joten kaipa se tuo sitten on.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Karzan kirjoitti:
Tuohon törmäsin itsekin googlettaessa, mutta kun muisti väittää, että niitä jaksoja oli vajaa kymmenkunta.. No kai sekin minisarjasta käy :p

Tuon leffan juonenkuvaus kyllä muistuttaa sarjan tapahtumia täysin, joten kaipa se tuo sitten on.

No pärskeles, mähän olin sit oikeessa. :) Ei ettäkö oisin oikeesti asiasta liiemmin mitään muistanut, mutta kun oon ollu niin ylpee google/imdb haku taidoistani ja en eilen melkein tunnin surffaamisellanikaan löytäny tota "sarjaa" Nyt saa nukuttua ens yön sit paremmin kun en ookkaan huono, karzani vaan umutti mua.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Sihvosen listassa (vapaita valmentajia narrien peräsimeen) oli tänään Tapani Hämäläinen -niminen heppu. Onko tämä joku oikea jääkiekkovalmentaja vai Sihvosen lähellä asunut legendaarinen Pallo Kärppien ex-valmentaja?
 

henrikP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koira kirjoitti:
Oletko varma että oli oma sarja? Ettei olisi ollut Twilight Zonen episodi? Muistan kyllä jotain tollasta tulleen hämärällä 80-luvulla...

Samaan postiin oma kyssäri: Mitä on ne ihme valot/valotolpat Tuusulanmoottoritien kaistojen välissä juuri ennen veromiehenkylän ramppia? Useamman sadan metrin mitältä jotin sinisiä valotolppia.. Ovatten olleet siinä jo niin kauan että ei taidakaan olla mikään "tilataideteos" miksi sitä aiemmin olen luullut. Onko valoilla jotain tekemistä lentokentän kanssa?

Oli kyllä 4-osainen sarja, muistan että siinä kaverit alkoi kuulemaan jotain jakoavaimen kolkuttelua sukellessessaan, ihan hyvä juoni :-)
Siihen aikaan tuli muitakin neljän jakson mini-sarjoja, yksi oli Pako Alcatrazista
 
Onko sm-liigan ulkomaalaiskiintiö 4 vai 5 pelaajaa? Muistelen että ois joskus ollut 5. Mutta onko vielä? Seurojen kokoonpanoja katsoessa en löytänyt miltään joukkueelta enempää kuin 4 ulkomaalaista. Jostain tuli tuo päähän ja jäi vaivaamaan.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
tintti83 kirjoitti:
Onko sm-liigan ulkomaalaiskiintiö 4 vai 5 pelaajaa? Muistelen että ois joskus ollut 5. Mutta onko vielä? Seurojen kokoonpanoja katsoessa en löytänyt miltään joukkueelta enempää kuin 4 ulkomaalaista. Jostain tuli tuo päähän ja jäi vaivaamaan.

Täksi kaudeksi laski neljään. Ensi kautta ajatellen Pentti Matikainen on ehdottanut jossain vaiheessa, että EU-pelaajilta kiintiö pitäisi vallan poistaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Gmail

Meneekö Gmailin sähköpostiosoite jossain ajassa vanhaksi samanlailla kuin Hotmailin, että ensin tyhjenee ja sitten häviää kokonaan.
Oliko Hotmailissa nyt kuukauden välein kun oli käytävä katsastelemassa ettei mene vanhaksi.
 

Anturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Johan on perkele kun ei neljällä eri hakukoneella löydy kuvaa Matinykylän jäähallista ! Eli näppärämmät, pistäkääs Gardenin kuvaan linkkiä.
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
Ted Raikas kirjoitti:
Toimiiko oikeasti?

Olisiko tarkempia ohjeita missään.

Ainakin itselläni.
En tosin käyttäisi millekään tärkeälle cdlle tai kalliille toistimelle.

Tuolla on jotain höpinää asiasta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
vilperi kirjoitti:
Mitäs Huhuareena-nimiselle sivustolle on tapahtunut, kun ei toimi enää?

Nytpä tiedän mikä tähän on syynä.

Huhuareenan sivut on näemmä muuttanut osoitteeseen www.huhuareena.org.

Tämä vain ihan yleisesti tiedoksi, jos joku ei vaikka sattunut vielä tietämään.
 

jalkakikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suomenkielen verbistä...

Mitä virkaa on verbillä " yrittää "?? Esimerkkinä; " Yritin potkaista sitä..."

siis itse potkaiseminen on taphtunut, mutta se on eri asia osuiko se vai ei.

Toinen esim. " Yritin soittaa sulle..." Siis itse soittaminen on tapahtunut, mutta se on eri asia satiinko yhteys vai ei.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jalkakikka kirjoitti:
Mitä virkaa on verbillä " yrittää "?? Esimerkkinä; " Yritin potkaista sitä..."

siis itse potkaiseminen on taphtunut, mutta se on eri asia osuiko se vai ei.

Toinen esim. " Yritin soittaa sulle..." Siis itse soittaminen on tapahtunut, mutta se on eri asia satiinko yhteys vai ei.
Nuo esimerkit ovat "yrityksen" väärinkäytöksiä, sillä niissä viitataan tekemiseen eikä lopputulokseen. Oikeammin olisi suunnileen "Yritin osua siihen" ja "Yritin saada sinua kiinni".
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kyllä kai "Yritin potkaista sitä" on ihan oikein sanottu, et potkaissut sitä mitä yritit vaan jotain muuta (tyhjää?).
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
jalkakikka kirjoitti:
Esimerkkinä; " Yritin potkaista sitä..."

siis itse potkaiseminen on taphtunut, mutta se on eri asia osuiko se vai ei.

Toinen esim. " Yritin soittaa sulle..." Siis itse soittaminen on tapahtunut, mutta se on eri asia satiinko yhteys vai ei.
Tarkkaan ottaen noista esimerkeistäsihän ei tiedä että onko tapahtunut potkaisemista tai soittamista.

"Yritin potkaista sitä, mutta jalkaproteesini olikin unohtunut kotiin." "Yritin soittaa sinulle, mutta puhelimen akku oli tyhjä."

Ei ollenkaan turha sana, mutta ehkäpä hivenen väärinkäytetty. Viisastelijan herkkupala kuitenkin.
 

Anturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Eikö kenelläkään ole ulottuvillaan kuvaa Matinkylän jäähallista ? Olis hiukka kiire tämän asian suhteen. Oi joku suuri mestari googlettaja, vapauta minut tästä odotuksesta !
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Jos firmasta saa vaikka 1€/kk kuukausipalkkaa kuukaudessa, niin voiko silti nostaa verovapaita kilsakorvauksia ja päivärahoja järkevissä määrin (ei siis luokkaa 3000€/kk)?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Cosmo kirjoitti:
Jos firmasta saa vaikka 1€/kk kuukausipalkkaa kuukaudessa, niin voiko silti nostaa verovapaita kilsakorvauksia ja päivärahoja järkevissä määrin (ei siis luokkaa 3000€/kk)?
Selventävänä kysymyksenä sen verran että olihan tässä nyt kyse kuukausipalkasta?

Kysymykseen en osaa vastata.
 

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oppisopimus

Onko kellään tietoa että miten oppisopimuksessa lomat määräytyvät?
Menevätkö ne ihan normaalisti tessin mukaan vai onko siinä jokin muu systeemi?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Jason W kirjoitti:
Onko kellään tietoa että miten oppisopimuksessa lomat määräytyvät?
Menevätkö ne ihan normaalisti tessin mukaan vai onko siinä jokin muu systeemi?

Ihan normaalin työsuhteen mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös