Onko pihassa virallisin liikennemerkein osoitettu, että pysäköinti on sallittu vain pysäköintiluvalla? Merkit tulee olla jokaisella laillisella sisääntuloväylällä. Ellei tällaisia merkkejä ole, et joudu pysäköintivirhemaksua maksamaan. Mikä niissä lapuissa oli merkitty rikkeeksi?Tuli tuossa äsken hypättyä auton rattiin kotipihassa ja huomasin että tuulilasissa möllötti kaksi parkkisakkoa. Pirkko oli iskenyt maanantaina ja tiistaina ja vähän huuli pyöreänä tuossa hetken olin. Huomenna pitää ottaa yhteyttä isännöitsijään, mutta ajattelinpa kysäistä täältäkin mielipiteitä jo etukäteen!
Eli kyseessä on siis kerrostalomme piha jossa meillä on tolppapaikka autolle. Olemme asuneet noin puolisen vuotta tässä ja aiemmin työkaverini asusti samasssa kämpässä puoli vuotta. Hänellä ei ole ollut koskaan P-lappua eikä myöskään edellisellä vuokralaisella, parkkipaikka on kuitenkin asunnon mukaan eli autot siinä ovat seisoneet jokaisella.
Katselin äsken ja naapureista yhdellä oli P-lappu ja toisella ei, eli mitä todennäköisemmin jonkinlainen parkkilappu on kuitenkin olemassa tähänkin talonyhtiöön. Mielestäni minulla ei ole mitään syytä ruveta sakkoja maksamaan, mutta kukahan tässä olisi se syypää? Isännöitsijä joka ei ole koskaan lappua kenellekkään asunnossa asuneelle toimittanut? Vuokranantaja joka ei ole koskaan asiasta kenellekään maininnut? Vai minä kun en ole tuollaista ikinä tajunnut kysyä?
EDIT. Tarkennuksena vielä, eli aiemmin ei ole kukaan nykyisessä asunnossamme vajaan kahden vuoden aikana asunut saanut parkkisakkoja. Parkkipaikka kuuluu kyllä yleisen parkkivalvonnan (tjsp.) piiriin, mutta aiemmin ei ole lappua kenellekkään heilunut.