Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 355
  • 47 224
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Kysyn näin varovasti, että kauan annoit tuon laitteen olla kiinni ja latautumassa?

Pitäisin itsekin ihan reilun aikaa latauksessa. Tuo USB-lataus on kyllä välillä tuskastuttavan hidasta.
Itsellä kävi vähän vastaavasti kuin Siim72:lla läppärin kanssa. Akku meni ihan totaalityhjäksi. Ensin näytti ettei läppäri lataa ollenkaa ja olin valmis nakkaamaan sen mäkeen. Yön yli latauksen jälkeen kone käynnisty kuin ei mitään.
Kärsivällisyyttä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Pidin laitetta piuhassa n. pari tuntia. Tuona aikana ei reagoinut mitenkään, myöskään iTunes ei laitetta tunnistanut. En sitten tiedä voiko vika olla myös johdossa. Eli normaalia reaktiota, koneen tunnistus sekä akku palkin lataus "animaatiota" ei tapahdu vaan yksinkertaisesta vaikuttaa olevan täysin kuollut koko kapistus.

E. Jätän nyt koko yöksi latautumaan, katsellaan taas aamusella onko mitään tapahtunut.

Kannattaa tosiaan. Läppärissänikin epäilin laturia ja mittasin yleimittarilla. Laturi toimi, joten tuomitsin läppärin (latausvalokaan ei syttynyt).

Onneksi en heittänyt konetta parvekkeelta alas ;-) Nykyakut on niin fiksuja, että ne suojaa konetta, vaikka itsellä muisti pettää.
 

passenger

Jäsen
Yksityisellä toki voi sopia paljonko lomaa irtoaa. Henk.koht. en vaihtaisi, ellen saisi lomaa 4-5 viikkoa. Neuvottelukysymys siis tämä. Toki lampaat katsovat taulukosta ja tyytyvät siihen.

Kyseessä on nyt yksityinen Sosiaaliala, millä käytännössä näistä asioista ei neuvotella, kuten ei juuri myöskään palkoista, vaan palkkaukset menevät pääosin palkkaluokkien mukaan eikä eri firmoissa niissä ole juurikaan eroja, ainakaan merkittäviä. Sosiaalialan yksityispuoli on käytännössä työolojen suhteen rakentunut hyvin samanlaisten käytäntöjen mukaan kuin julkinen, palkkaukset/työvuorot yms. pohjautuvat vastaaviin malleihin terveydenhoitoalan puolelta. Yksityisellä puolella saattaa joitain harvoja hyvin pieniä etuisuuksia olla, mutta käytännössä ei mitään merkittävää.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Kannattaa tosiaan. Läppärissänikin epäilin laturia ja mittasin yleimittarilla. Laturi toimi, joten tuomitsin läppärin (latausvalokaan ei syttynyt).

Onneksi en heittänyt konetta parvekkeelta alas ;-) Nykyakut on niin fiksuja, että ne suojaa konetta, vaikka itsellä muisti pettää.

No nyt yön yli "ladattuaan" laite on jos mahdollista vielä kuolleempi.. Nyt ei tule edes sitä herjaa tyhjästä akusta, täysin pimeänä. Roskis kamaa taitaa olla, ei siinä, hyvin palvellut ja ollut hintansa väärti.

Jatketaan tästä aiheesta luontevasti. Minkälaista mp3 soitinta suosittelisistte? Ominaisuuksita sen verran, että vähintään tuo 4gb tallennustilaa. Radio olisi plussa, mutta ei todellakaan pakollinen. Mitään videon katselu ominaisuuksia tai pelejä en tarvitse. Yksinkertaiselle miehelle yksinkertainen soitin mahdollisimman isolla tallennuskapasiteetilla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
No nyt yön yli "ladattuaan" laite on jos mahdollista vielä kuolleempi.. Nyt ei tule edes sitä herjaa tyhjästä akusta, täysin pimeänä. Roskis kamaa taitaa olla, ei siinä, hyvin palvellut ja ollut hintansa väärti.

OK. Ainahan kannattaa konsteja kokeilla, mutta nyt tuli siinä vehkeessä tunnit täyteen.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
En sitten tiedä voiko vika olla myös johdossa.

Niin tutkitko tämän? Mulla oli vastaava tapaus tässä mäkin läppärin kanssa, epäilin että akku oli mennyt paskaksi kun ei tunnistanut tai ladannut, mutta se olikin laturi joka oli hajonnut. Eli kannattaa testata onko vika siinä piuhassa.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
No johan nyt on saatana, töiden jälkee kokeilin huvikseni ja hirveän lagaamisen jälkeen alkoi taas toimimaan.. Mitään en tehnyt toisin kuin aikaisemminkaan. Koneeseen virrat päälle ja käynnistyttyään ilmoitti iPodin olevan kytketty jonka jälkeen alkoi latautumaan ihan normaalisti. Vaikea ennustaa kovinkaan pitkää elinkaarta kuitenkaan vehkeelle, taitaa olla aika lopussa. :)
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Mistä on saanut alkunsa ajoittain esiin pomppaava ja sopivassa tilanteessa lauottuna naurattava "Isäni on kannattanut..." -tarina? Jostain Futisfoorumilta?
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
No johan nyt on saatana, töiden jälkee kokeilin huvikseni ja hirveän lagaamisen jälkeen alkoi taas toimimaan.. Mitään en tehnyt toisin kuin aikaisemminkaan. Koneeseen virrat päälle ja käynnistyttyään ilmoitti iPodin olevan kytketty jonka jälkeen alkoi latautumaan ihan normaalisti. Vaikea ennustaa kovinkaan pitkää elinkaarta kuitenkaan vehkeelle, taitaa olla aika lopussa. :)

Se on ilmi selvä naaraspuolinen kone!! Et huomioi sitä -> alkaa mökötys -> huomioit sitä ja mökötys jatkuu. Sitten kuin taikaiskusta istutaan vierekkäin ja kuunnellaan Glen Madeirosia! Tai pahimmassa tapauksessa se on SINÄ joka lurittaa siihen luuriin Best of lovesongs-medleytä.

Vaihda heti nuorempaan (ja nätimpään)!!
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Auttakaapa miestä mäessä:

Pääurakoitsija väittää, että työmaallamme on liian pimeää, jotta työskentely on mahdollista. Onko saatavilla esim. elektroniikka- tai valokuvausliikkeistä halpaa luksimittaria, jolla työmaan valaistuksen tason voisi helposti mitata ja todentaa?

Jos joku on aiheeseen muuten perehtynyt, niin millaisella valaistusalueella liikutaan, kun puhutaan valaistusalueesta 200-600 luksia?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Pääurakoitsija väittää, että työmaallamme on liian pimeää, jotta työskentely on mahdollista.

En tiedä tarkemmin tilannetta, mutta yleensähän se on nimenomaan pääurakoitsija, jonka velvollisuuksiin työmaan valaistus kuuluu.
YSE 3 § Työmaapalvelut kirjoitti:
Ellei työmaapalveluista vastaavaa urakoitsijaa ole nimetty, kukin urakoitsija vastaa itse tarvitsemistaan työmaapalveluista. Mikäli kaupallisissa asiakirjoissa ei ole toisin sanottu, työmaapalveluihin kuuluvat seuraavat velvollisuudet:

f) rakennuskohteen lämmittäminen ja kuivattaminen sekä yleisvalaistus.

Ja jos yleisvalaistus ei riitä, vaan johonkin työsuoritukseen tarvitaan enemmän valoa, niin se on urakoitsijan itse hoidettava. Perin omituinen väite siis pääurakoitsijalta näin äkkiseltään.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
...koko teksti

Joo, mut nyt ei olla missään YSE:n sopimusehtoihin liittyvällä työmaalla. Yse äännetään täälläpäin "Hose".

Ja sopimus on ihan selvä, meidän, tai siis loppuviimeksi minun vastuulla on tämän työmaan työmaa-aikainen valaistus. Joten luksimittarivinkkejä pliis viisastelujen sijaan.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Joten luksimittarivinkkejä pliis viisastelujen sijaan.

Marssi elektroniikkaliikkeeseen ja kysy. Ne osannevat parhaiten kertoa, millaisen mittarin tarvitset. Halpojakin varmasti löytyy.

Nopealla googletuksella keittiön työtasolla pitäisi olla noin 300–500 luksia. Eli siihen voi verrata.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Marssi elektroniikkaliikkeeseen ja kysy. Ne osannevat parhaiten kertoa, millaisen mittarin tarvitset. Halpojakin varmasti löytyy.

Mä vähän niinkuin koitin kysyä täältä, jotta osaisin paremmin niinkuin kysellä sieltä elektroniikkaliikkeestä, kuten varmasti voi ymmärtää ekasta viestistäni, jos sen haluaa jotenkuten ymmärtää luettuaan se. Tai emmätiä, mulla noi kieliasiat ei oo oikein hallussa. Ei millään pahalla, mutta vastauksesi on minulle edelleen "viisastelua".

Nopealla googletuksella keittiön työtasolla pitäisi olla noin 300–500 luksia. Eli siihen voi verrata.

Nopealla Googletuksella voi myös saada ekaksi hakutulokseksi jonkun AMK-inssiopiskelijan mitäänsanomattoman labratyön, josta tässä ei nyt ole kovinkaan suurta apua. Kiitos kuitenkin osallistumisestasi asian ratkaisuun, ehkä nyt vinkistäsi viisastuneena painun sinne elektroniikkaliikkeeseen ostamaan ekan paskan ja halvan luksimittarin. Tai ehkä venaan, josko joku esim. valokuvaamista harrastava palstaveli antaa ihan järkeviä ohjeita asiasta, joka oikeesti tietää jotain kysymästäni asiasta...
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Mä vähän niinkuin koitin kysyä täältä, jotta osaisin paremmin niinkuin kysellä sieltä elektroniikkaliikkeestä, kuten varmasti voi ymmärtää ekasta viestistäni, jos sen haluaa jotenkuten ymmärtää luettuaan se.

Mitattavat olosuhteet sen tekee, että milloin mikäkin mittari on riittävän hyvä tai ei ole. Kun sinä itse tiedät, mitä olet menossa mittaamaan ja mistä, niin kertomalla ne faktat myyjälle se kertoo että millaisen pelin sinä tarvitset. Jos sinä et tiedä, mitä olet mittaamassa, niin silloin lienee paikallaan konsultoida sellaista tahoa, joka hoitaa mittauksen ja luovuttaa siitä dokumentin. Jos pääurakoitsija on aiemmin ilmoittanut ettei valo riitä ja sinä käyt mittaamassa sieltä riittävän suuria lukseja, niin uskooko se hyvällä ja lopettaa kitinän? Vai kyseenalaistaako se mittauksen tai mittaustuloksen?

Kiitos kuitenkin osallistumisestasi asian ratkaisuun, ehkä nyt vinkistäsi viisastuneena painun sinne elektroniikkaliikkeeseen ostamaan ekan paskan ja halvan luksimittarin. Tai ehkä venaan, josko joku esim. valokuvaamista harrastava palstaveli antaa ihan järkeviä ohjeita asiasta, joka oikeesti tietää jotain kysymästäni asiasta...

Eikös se ollut yksi prinsiippi että mittari olisi edullinen? Osta ennemmin halpa ja paska kuin kallis ja paska, vituttaa vähemmän jälkikäteen.

Ei millään pahalla, mutta vastauksesi on minulle edelleen "viisastelua".

Jos minä viisastelisin, niin kysyisin, että mikä fetissi sinulla on valokuvaajia kohtaan, tuskin siellä teidän pääurakoitsija kuitenkaan kaipailee lisää valoa työstäessään kivipaaseista Mooses-patsaita.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Ja sopimus on ihan selvä, meidän, tai siis loppuviimeksi minun vastuulla on tämän työmaan työmaa-aikainen valaistus. Joten luksimittarivinkkejä pliis viisastelujen sijaan.

Tässä nyt on yksi, jota olen käyttänyt ja on riittänyt minun tarpeisiini. Mikä sitten on halpa ja mikä kallis, ei voi tietää.
http://www.ndt-tukku.com/product_details.php?p=829

Valaistustasoista sen verran, että keskimäärin
- varastot 150-250lx
- käytävät 200-300lx
- toimistot n.500lx

Työmaalla kuvittelisin, että n. 200lx pitäisi olla yleisvalaistuksena riittävä, siis Suomessa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Miksi elokuva The good, the bad and the ugly, on suomennettu hyvät, pahat ja rumat, eikä hyvä, paha ja ruma?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös