Minun sekalainen kysymykseni on: mikä tässä on käsittämätöntä?
Kyse on viranomaisen sakotusoikeudesta, joka on tässä tapauksessa luovutettu yksityiselle yritykselle. Ihan samalla tavalla autojen katsastuksiakin hoitaa (eli niiden lakisääteisyydestä vastaa) yksityiset yritykset. Ei, älkää vedotko turvallisuuskysymyksiin, koska parkkeeraamalla pelastustielle voit myös aiheuttaa turvallisuusriskin.
Käsittämätöntä on nimenomaan se, että korkeimman oikeuden päätös on ilmiselvässä ristiriidassa Suomen perustuslain kanssa. Suomen lainsäädännön mukaan sakotusoikeus kuuluu yksinoikeudellisesti julkiselle vallalle (viranomaistoimivalta), mutta sen siirto on siis kuitenkin hyväksytty yksityisille yrityksille ylimmällä mahdollisella tuomioistuinpäätöksellä. Muun muassa eduskunnan perustuslakivaliokunnan sekä oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonin mielestä sakotusoikeutta ei tulisikaan sallia (linkki ohjaa IL:n uutiseen).
Eihän Suomessa riitä poliiseja partioimaan, tutkaamaan ja olemaan passissa kaikilla tieosuuksillakaan. Tiekunnat eivät silti ole keksineet ulkoistaa yksityisteiden ylinopeusvalvontaa yksityisille yrityksille samalla perusteella.
Käsittämätöntä on nimenomaan se, että korkeimman oikeuden päätös on ilmiselvässä ristiriidassa Suomen perustuslain kanssa. Suomen lainsäädännön mukaan sakotusoikeus kuuluu yksinoikeudellisesti julkiselle vallalle (viranomaistoimivalta), mutta sen siirto on siis kuitenkin hyväksytty yksityisille yrityksille ylimmällä mahdollisella tuomioistuinpäätöksellä.
Tiedostan, että ovat tuota mieltä. Ei se silti tee asiasta huonoa. Veikkaan, että itsekin olisit eri mieltä, jos vuokraamallesi parkkipaikalle säännöllisesti on ilmestynyt auto silloin kun itse tarvitsisit paikkaa.
Pysäköintivirhemaksu ei muuten ole sakko. Nopeasti kun luin tuota KKO:n päätöstä, niin en huomannut, että sakotusoikeutta olisi millekkään yksityiselle taholle siirretty.
Vaimon vanha luuri teki tuota paljon. Sim-kortti ei ilmeisesti pysy oikein paikallaan, jolloin tulee sitten tuollainen ilmoitus. On tuo minullekin pari kertaa tullut, mutta sim-kortti pois ja takaisin niin taas on toiminut.Mitä tarkoittaa, kun puhelun jälkeen tuli näyttöön teksti: SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui. Sen jälkeen hävisi kenttä kokonaan. Virta pois ja päälle luurista, niin kenttä palasi. DNA-liittymä kyseessä.
Mitä tarkoittaa, kun puhelun jälkeen tuli näyttöön teksti: SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui. Sen jälkeen hävisi kenttä kokonaan. Virta pois ja päälle luurista, niin kenttä palasi. DNA-liittymä kyseessä.
Jos puhelin on Nokia niin tuo on puhelimen ominaisuus. Vika ei siis hyvin todennäköisesti ole liittymässä vaan puhelimessa kuten Czescku tuossa sanookin. Minun edellinen ja viimeinen Nokiani harrasti tuota kohtalaisen tiuhaan tahtiin, välillä riitti kun käynnisti puhelimen uudestaan ja välillä piti ottaa kortti kokonaan irti.
Veti surulliseksi -ketjun tapahtumasta tuli semmoinen ajatus mieleeni, että mitäpä jos päihteiden käyttö lieventävänä asianhaarana käännettäisiin päälaelleen. Eli päihteiden alaisena pahoinpitelystä kovemmat tuomiot kuin selvänä mukiloimisesta?
Jos haluat Suomessa tappaa jonkun ja päästä helpolla, niin tee se kännissä ja autolla.
En ole itäisten heimokielten asiantuntija, mutta hommassa saattaa olla vinha perä. Intiaanit ainakin omaksuivat varsin nopeasti perisuomalaiset juomatavat eurooppalaisen siemailun sijaan.Yritin tuossa netistä tarkastella taustoja tarinalle, jonka olen aiemmin jostain lukenut, mutten mitään erityisen luotettavan tuntuista lähdettä löytänyt. Eli P-A:n intiaanin kerrotaan kutsuneen eurooppalaisia "ihmisiksi, jotka eivät ole kaltaisiamme", mutta Uuden Ruotsin siirtokunnan myötä maahantulleet metsäläis-suomalaiset taas olivat heille "ihmisiä, jotka ovat kaltaisiamme". Tietääkö joku tälle tarinalle varmistusta? Ehkä joukoissamme lymyää joku itäisten heimokielten asiantuntija.
Jos haluan laittaa 50 kuvaa jonnekkin verkkoon näkyville niin, että kuka tahansa linkin saanut voi niitä käydä katselemassa, mikä olisi helpoin ilmainen tapa?
Aika pieniä kuvia, yhteensä 35 megaa. Kuvien ei tarvitsisi olla näytillä kuin muutaman viikon.
Joku ImageShack varmaan ajaisi asian, mutta löytyykö jotain helppokäyttöisempää, ettei tarvitsisi joka kuvaa upata yksitellen ja jokaiselle omaa linkkiä?
Tuli viesti valitse-vapaasti.com-palvelusta, että olen voittanut palkinnon ja nyt pitäisi valita kolmesta Applen tuotteesta. Kilpailuehdoista en löydä mitään maksamiseen liittyvää printtiä. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta eli pitääkö maksaa jotain palkinnon valitsemisen jälkeen?
Tuli viesti valitse-vapaasti.com-palvelusta, että olen voittanut palkinnon ja nyt pitäisi valita kolmesta Applen tuotteesta. Kilpailuehdoista en löydä mitään maksamiseen liittyvää printtiä. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta eli pitääkö maksaa jotain palkinnon valitsemisen jälkeen?
Joo, sekavaksi meni ja lisätarjouksia alkoi tippumaan ilmaisista tuotteista, jotka eivät tietenkään olleet lopulta ilmaisia. Panin poikki koko homman.
Eli P-A:n intiaanin kerrotaan kutsuneen eurooppalaisia
Ainakin Googlessa näyttäisi aika lailla tulokset tukevan sitä, että tosiaan khalastelua(onko toi oikeesti sana?) olisi. Mutta kun se on paypal.com, niin vähän oudolta tuntuu, on siinä e eli ei. Mitä ne halusivat? Jos haluaa salaisia tietoja, niin tietysti on huijaus. Enkä kyllä minäkään muista juurikaan saaneeni Paypalilta postia.Olen vähän rookie tuon Paypalin kanssa, niin onko nämä paypal@e.paypal.com -osoitteesta tulleet sähköpostit nyt niitä huijausyrityksiä?