Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 677
  • 47 224

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hieronta yms. varmaan voi poistaa vaivat, mutta ei niiden syytä. Minun hartiakipuni poistuivat kuntosalilla. Hieman vahvistusta niskan seudun lihaksiin tekee ihmeitä. Puoli tuntia viikossa, ei voi olla ajanpuutteesta kiinni.

Itse asiassa ei tarvitse välttämättä vaivautua edes kuntosalille. Minä olen huomannut että Gymstick ajaa ihan saman asian noiden hartia- ja niskakipujen suhteen. Muutamana iltana viikossa muutaman minuutin ajan jumppaa sen kepin kanssa niin niskan ja hartioiden tilanne paranee jo huomattavasti. Toki muuten tuo Gymstick ei nyt välttämättä ihan samaa asiaa aja kuin kuntosalilla käynti mutta jos tavoitteena on vaan saada nuo vaivat pois niin siihen se on ihan käypä laite.
 
Mistä alkaen 4 Pro1-kanava on alkanut näkymään ilmaiseksi? Tänäänkin näkyi iloiseksi yllätykseksi NHL-matsi suorana. Ihmeellistä. Kuinka kauan tämä kanava aikoo näkyä ilmaiseksi?
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Mistä alkaen 4 Pro1-kanava on alkanut näkymään ilmaiseksi? Tänäänkin näkyi iloiseksi yllätykseksi NHL-matsi suorana. Ihmeellistä. Kuinka kauan tämä kanava aikoo näkyä ilmaiseksi?

Tästä innostuneena heti selaamaan kanavia, näkyi olevan se S-kirjain kanavan perästä poissa, joten riemuissani ajattelin, että tämäpä on mahtava päivä. No, se kirjain S tuli siihen samantien heti perään, eli kanava ei ole käytössä ainakaa minulla Welhon kaapelitaloudessa. Perhana.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
JA:n kemistit huomio! Itse olin aikanaan FyKen tunneilla enemmän käytävässä kuin luokassa, joten oma kapasiteetti ei riitä vähäisimpiinkään alan asioihin. Sokeriton limu kuohuu niin saakelisti kaataessa tuoppiin. Kuitenkin jos lasissa on pohjalla Leijonaa vähänkin, kuohuntaa ei juurikaan ole tai se häviää paljon nopeammin kuin pelkän limun kanssa. Miksi?
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JA:n kemistit huomio! Itse olin aikanaan FyKen tunneilla enemmän käytävässä kuin luokassa, joten oma kapasiteetti ei riitä vähäisimpiinkään alan asioihin. Sokeriton limu kuohuu niin saakelisti kaataessa tuoppiin. Kuitenkin jos lasissa on pohjalla Leijonaa vähänkin, kuohuntaa ei juurikaan ole tai se häviää paljon nopeammin kuin pelkän limun kanssa. Miksi?

Nyt jumalauta tarkkuutta elämän pieniin yksityiskohtiin. Eli:
1. Ei nyt mitään sokeritonta.
2. Toivottavasti tarkoitat keltaista jaffaa.
3. Mitä Leijonaa? Kossua sen pitää olla.

Kokeilepas laittaa lasin pohjalle hieman vettä ja laita sitten sitä limua. Eipä taida ryöpsähtää, jollei ole melkoisen lämmin lasi.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Nyt jumalauta tarkkuutta elämän pieniin yksityiskohtiin. Eli:
1. Ei nyt mitään sokeritonta.
2. Toivottavasti tarkoitat keltaista jaffaa.
3. Mitä Leijonaa? Kossua sen pitää olla.

Kokeilepas laittaa lasin pohjalle hieman vettä ja laita sitten sitä limua. Eipä taida ryöpsähtää, jollei ole melkoisen lämmin lasi.

1. Sokerillista limua en voi juoda.
2. En vaan Pepsi Maxia. Tosin mehua appellsiinin ja ananaksen makuisena löytyy myöhemmälle.
3. Ihan viinaleijonaa. Ei pidä.

Mutta miksi se saatana kuohuu niin paljon, varsinkin juuri lämpimänä? Hä?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole koskaan sekoittanut viinaan light-limua. Mä oon jotenkin ollut aina siinä käsityksessä, ettei ne sovi yhtään yhteen. Voishan sitä tietenkin kokeilla joskus, ainakin ennen kuin haukkuu. Tosi harvoin mä nykyään muutenkaan limsoja juon, mutta jos juon niin mielummin valitsen aitoa tavaraa kuin niitä keinotekoisia lighteja, vaikka nythän niitä zeroja tms. yritetään oikein telkkarissakin mainostaa kovien jätkien juomina. Hah, en mene lankaan.

Ja eikö yleensä noita laimennettuja leijona- ja suomiviinoja juo jotkut teinit jossakin limudiskoissa tai missälie kotihippabileissä. Sitä tuossa vissiin ajettiin takaa.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Ja eikö yleensä noita laimennettuja leijona- ja suomiviinoja juo jotkut teinit jossakin limudiskoissa tai missälie kotihippabileissä. Sitä tuossa vissiin ajettiin takaa.

Kuka sanoi, etten ole teini kotihipoissa, amisviikset väpättäen odottamassa että Tuija on tarpeeksi kännissä, jotta voin aloittaa pettingin?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka sanoi, etten ole teini kotihipoissa, amisviikset väpättäen odottamassa että Tuija on tarpeeksi kännissä, jotta voin aloittaa pettingin?

Miksei enää käytetä sanaa petting tai pettinki? En koskaan unohda sitä myötähäpeän ja hihityksen sekamelskaa, kun koulussa tai nuorten ohjelmassa/kirjassa alettiin kertoa pettingistä. Kyllä nykynuortenkin pitäisi kokea sitä samaa fillistä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Miksei enää käytetä sanaa petting tai pettinki? En koskaan unohda sitä myötähäpeän ja hihityksen sekamelskaa, kun koulussa tai nuorten ohjelmassa/kirjassa alettiin kertoa pettingistä. Kyllä nykynuortenkin pitäisi kokea sitä samaa fillistä.
Miksi olinkaan unohtanut sanan petting? Onhan tuo termi vieläkin oppimateriaaleissa, onhan?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Arvasin, että Väestöliittoon voi luottaa! Asia ei vain kiinnostanut niin paljon, että olisin itse jaksanut KVG.

Nyt vain kaikki puhumaan pettingistä, niin siitä tulee pop. Siis siitä sanasta ;). Kuka sitä nyt nykyaikana toisia viitsii enää hyväillä. Sen kun vaan nopeasti painaa menemään, niin ehtii mahdollisimman monen selkään.
 

Rocco

Jäsen
Duuni on istumatyötä + autolla ajelua tulee tehtyä kans. Niska / hartian seudut ihan saatanan kipeät, päätä kääntäminen eri suuntiin kirpaisee.
Onko järkevää tilata aika hierojalle tässä tilanteessa, vai mennä työterveydessä käymään ?
Hommaa kunnon työtuoli firman piikkiin. Itselläni oli samoja vaivoja aikanaan, mutta loppuivat parissa päivässä kun sain uuden tuolin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hommaa kunnon työtuoli firman piikkiin. Itselläni oli samoja vaivoja aikanaan, mutta loppuivat parissa päivässä kun sain uuden tuolin.

Paras vinkki mitä itse olen saanut on, että käyttää hiirtä vasurilla niin kyynärpää pysyy lähempänä vartaloa ja ei tarvii jännittää hartioita hiiren takia. Näppäimistöt kun ei ole symmetrisiä. Hiiren käytön oppii tunnissa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Noihin niska- ja hartiavaivoihin kannattaa tarjota nimenomaan jotain jumppaa, olipa sitten puntilla tai muuten. Lisäksi työskentelyasentoon kannattaa kiinnittää huomiota. Itse tajusin, että jännitän hiirikäden hartiaa omituisesti, ja kun aloin säännöllisesti korjata ja rentouttaa asentoa, on vaiva parantunut. Tosin mulla tähän liittyi myös olosuhteiden pakottama treenitauko. Lisäksi hierojalta saa hyvää tietoa ja varmistusta omiin mutuiluihin.
---

Antennijohto murtui juurestaan siten, että metallinen osa jäi pistokkeen sisään. Mulla taitaa olla vaihtopää olemassa, siis johtoon, ja tuli mieleeni, että olisiko tuo vaikeakin juttu vaihtaa tilalle. Toinen vaihtoehto on käydä nöyrästi hakemassa viisimetrinen johto tilalle. Silloin vain joutuu repimään vanhan pois lattialistasta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Antennijohto murtui juurestaan siten, että metallinen osa jäi pistokkeen sisään. Mulla taitaa olla vaihtopää olemassa, siis johtoon, ja tuli mieleeni, että olisiko tuo vaikeakin juttu vaihtaa tilalle. Toinen vaihtoehto on käydä nöyrästi hakemassa viisimetrinen johto tilalle. Silloin vain joutuu repimään vanhan pois lattialistasta.

Ei ole. Riippuen siitä minkälainen pistoke sinulla on. Yleensä nuo irtopistokkeet vaativat vain johdon kuorintavälineen, pienen ruuvimeisselin ja ninjan asennetta. Muutenhan tämä vaativa operatsiooni halajaa tinanjuotostaitoja. Ei sekään mitään rakettitiedettä ole.

Sent from my GT-I9000 using Tamitalk bullshitgenerator (v. 1.0 beta)
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Tuossa päivällä kun olin hieman harrastanut pettingiä, niin pohdinpa seuraavaa asiaa.

Ihminenhän tunnetusti hätätilanteessa lähtee paniikissa karkuun valitettavasti mielummin ylös- kuin alaspäin (esim palavan kerrostalon rappukäytävässä), mutta mikä osa aivoja säätelee tätä toimintaa? Eli siis tätä irrationaalista itsesuojeluvaistoa tms.
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Tuossa päivällä kun olin hieman harrastanut pettingiä, niin pohdinpa seuraavaa asiaa.

Ihminenhän tunnetusti hätätilanteessa lähtee paniikissa karkuun valitettavasti mielummin ylös- kuin alaspäin

Kaikkea sullakin tulee mieleen sänkyhommissa. Mutta mielenkiinnosta tohon jälkimmäiseen, mistä toi on revitty? Onko jotain tutkimuksia/tieteellistä todistusta olemassa?
Itsellä joskus tuli kiire pois, kun neitokaisen mies rymisteli jurrisssa kotiin, onneksi oli eka kerros, niin mentiin parvekkeelta vaatteiden perässä alas niinkuin leffassa konsanaan. Kengät jäi kyllä kylään..
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Itsellä joskus tuli kiire pois, kun neitokaisen mies rymisteli jurrisssa kotiin, onneksi oli eka kerros, niin mentiin parvekkeelta vaatteiden perässä alas niinkuin leffassa konsanaan. Kengät jäi kyllä kylään..

Näen tässä ristiriidan. Jos ne eivät olleet panokengät, niin miksi ihmeessä edes olit mennyt neitokaisen luokse? Ja jos olivat, niin mikseivät ne olleet jalassasi sillä hetkellä, kun jouduit poistumaan?
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Näen tässä ristiriidan. Jos ne eivät olleet panokengät, niin miksi ihmeessä edes olit mennyt neitokaisen luokse? Ja jos olivat, niin mikseivät ne olleet jalassasi sillä hetkellä, kun jouduit poistumaan?

Kengät olivat eteisessä ja me makuuhuoneessa. Yleensä ihminen tulee kotiin eteisen kautta, kuten tässäkin tapauksessa. Eipä nyt ihan ekana tullut mieleen mennä eteisestä kenkiä hakemaan ja kohdata se mies siellä. Parveke oli sopivasti makuuhuoneen kohdalla ja vaatteet pihalle ja itse perässä. Eikä mulla ole tapana pitää kenkiä sängyssä jalassa. Jos näet ristiriidan, niin en oikein ymmärrä ajattelutapaasi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eilisillasta asti netti on takkuillut. Sivut aukeavat todella hitaasti, ajoittain eivät ollenkaan. Windowsin ehdotuksesta olen irrotellut modeemia ja laitellut takaisin seinään, mikä auttaakin kyllä - joksikin aikaa.

Mistä on kyse? Seisooko pakkasukko piuhojen päällä? Mitä asialle voi tehdä, muuta kuin leikkiä modeemin piuhan irrottamista ja takaisin laittamista?

Auttakee, olen ihan käsi näissä. Kiitos, tack.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Eilisillasta asti netti on takkuillut. Sivut aukeavat todella hitaasti, ajoittain eivät ollenkaan. Windowsin ehdotuksesta olen irrotellut modeemia ja laitellut takaisin seinään, mikä auttaakin kyllä - joksikin aikaa.
Otitko siis sähköt kokonaan veks siitä vekottimesta vai pelkkää verkkopiuhaa? Mulla Welhon kaista vaatii ajoittain modeemille totaalikuoleman ~vartiksi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Otitko siis sähköt kokonaan veks siitä vekottimesta vai pelkkää verkkopiuhaa? Mulla Welhon kaista vaatii ajoittain modeemille totaalikuoleman ~vartiksi.

Otin koko härpättimen irti seinästä, eli siis virrat kokonaan veks.

Ennen eilisiltaa minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös