Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 982 330
  • 47 171

J.Petke

Jäsen
Saatana. Peli hajosi. Xbox väittää, että levy on "lukemiskelvoton" ja pyytää minua putsaamaan levyä. Nyt on putsattu levyä liinalla, pyyhkeellä, t-paidalla, paska- ja talouspaperilla. Ongelma on edelleen sama.
Onko täällä kellään jotain takuuvarmaa keinoa putsata levyjä toimintakuntoon? Yhtään naarmua levyssä ei ole, sitä ei ole väännettä, joten ihan oikean muotoinenkin se on.

Nykypäivänä voi olla myös kyse siitä, että boksille tallentunut tieto on vahingoittunut eikä levy siksi käynnisty. Koita poistaa siis boksilta nuo ns. asennustiedot. Ja jos sekään ei auta niin formatoi koko kovalevy jos siellä ei ole mitään supertärkeää.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Nykypäivänä voi olla myös kyse siitä, että boksille tallentunut tieto on vahingoittunut eikä levy siksi käynnisty. Koita poistaa siis boksilta nuo ns. asennustiedot. Ja jos sekään ei auta niin formatoi koko kovalevy jos siellä ei ole mitään supertärkeää.

Peli käynnistyy kyllä normaalisti, mutta tietyssä kohtaa matsia (kyseessä NHL11-peli) tulee tuo ilmoitus.
Kiitoksia tästä vinkistä kuitenkin. Pitää kokeilla poistaa nuo omat tiedostot ja katsoa mitä sitten tapahtuu.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Onko täällä kellään jotain takuuvarmaa keinoa putsata levyjä toimintakuntoon?
Skip doctor ei ole koskaan pettänyt kun olen muksujen pleikkapelejä korjannut. Löytyy hyvin varustetuista kodinkoneliikkeistä.
 

Snagari

Jäsen
Mikä sen Pulkkis-sketsin nimi on, jossa Pulkkinen huutaa ja kiroaa? "Vittuuuu, soita nyt jo se ambulanssi jumalautaaa!" tjsp. Ja löytyykö pätkää YouTubesta?
 

Outsider

Jäsen
Peli käynnistyy kyllä normaalisti, mutta tietyssä kohtaa matsia (kyseessä NHL11-peli) tulee tuo ilmoitus.
Kiitoksia tästä vinkistä kuitenkin. Pitää kokeilla poistaa nuo omat tiedostot ja katsoa mitä sitten tapahtuu.

Meinasinkin jo kysyä, että ei kai kyseessä vaan ole NHL... Mulla on tähän mennessä jokainen NHL-peli tehnyt tuota, vaikka levyissä ei ole ollut mitään vikaa. itse asiassa piti viime viikonloppuna pelata pitkästä aikaa NHL10, kun uusinta en ole jaksanut ostaa ja nythän se sitten hajosi kokonaan. Tiedä sitten mistä toikin johtuu, mutta muiden pelien kanssa ei ole vastaavia ongelmia ilmennyt.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Skip doctor ei ole koskaan pettänyt kun olen muksujen pleikkapelejä korjannut. Löytyy hyvin varustetuista kodinkoneliikkeistä.

Kiitos. Pitänee testata tuota.

Meinasinkin jo kysyä, että ei kai kyseessä vaan ole NHL... Mulla on tähän mennessä jokainen NHL-peli tehnyt tuota, vaikka levyissä ei ole ollut mitään vikaa.

Hmm, kummaa touhua. Oletko joskus saanut "korjattua" vikaa vai onko levy ollut käyttökelvoton?
Kaikki valikkotoiminnot toimivat hienosti, mutta pelissä levy jumiutuu ensimmäisessä erässä. Eikä tuolla pelillä paljon tee, jossei pelejä voi pelata.
 

J.Petke

Jäsen
Hmm, kummaa touhua. Oletko joskus saanut "korjattua" vikaa vai onko levy ollut käyttökelvoton?
Kaikki valikkotoiminnot toimivat hienosti, mutta pelissä levy jumiutuu ensimmäisessä erässä. Eikä tuolla pelillä paljon tee, jossei pelejä voi pelata.

Ennen kuin ostat kalliita korjausvälineitä niin ilmoita ea:lle, että sinulla on ongelmia levyn kanssa niin lähettävät sinulle uuden kunhan lähetät vanhan heille. Itse sain aikoinaan sumplittua jopa niin, että lähettivät minulle NFL:än kun olin jo ostanut uuden NHL:n kun meni hermot kiukuttelevaan levyyn.

EA:n pelit ovat kuuluisia siitä, että rupeavat kiukuttelemaan tietyn ajan jälkeen.

edit: nykyään perivät 10€ maksun uudesta pelistä jos kuittia ei löydy. Kannattaa tsekata EA Sportsin suomalaiset sivut. Soita asiakaspalveluun ja koita tinkiä ilmaiseksi.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kirjoittelin jo tuonne peliluolan puolelle tämän, mutta sieltä ei vastauksia herunut.

Ostin neligigaisen kevytmallin Xbox360:sta eilen. Olen siitä saakka yrittänyt päästä nettiin, eikä se vain tunnu onnistuvan. Boksi kyllä tunnistaa langattomasti modeemin ja antaa syöttää salausavaimen, mutta yhteystesti jää siihen boksin ja modeemin välille. Ethernet-kaapeliakin olen kokeillut, mutta ei onnistu. Xboxin nettisivuista ei ole juurikaan hupia, joten kysynkin teiltä, arvon kanssabokseilevat, että mikäköhän voisi olla avuksi? Kovasti haluaisin päästä käyttämään ilmaisen Gold-kuukauteni kohtapuoliin ja pelata NHL11:tä verkossa.

Joko olet onnistunut arvoituksen ratkaisemaan? Olet varmaan kokeillut liittyä siihen verkkoon uusilla laitteilla kuten kaverin läppärillä tai muulla vastaavalla? Ja kannattaa myös buutata se langattoman boksi. Nämä nyt ovat ihan perusjuttuja, joita varmasti olet kokeillut, mutta kuulostaa jotenkin kummalliselta ettei boksi siihen pysty liittymään.

Itse asensin ihan täsmälleen saman laitteen viikko takaperin ja tosiaan ei tarvinnut kuin salasana antaa niin kaikki toimi hienosti. Auttaisiko mahdollisesti, jos tekisit initial setupin uusiksi?
 
Jatkoajan etusivulla on pieni juttu eilisestä Urheilugaalasta ja siitä miten Jatkoaika.comia kyseisillä kinkereillä edustivat päätoimittaja Elo ja ex-päätoimittaja Huttunen. Kuitenkin esim. urheilugaalan omilla sivuilla kuvissa ja muissa yhteyksissä Jatkoajan edustajana on Mikko Vuori. Kuka on tämä Vuori ja miksei hänestä mainita sanallakaan Jatkoajan omassa jutussa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jatkoajan etusivulla on pieni juttu eilisestä Urheilugaalasta ja siitä miten Jatkoaika.comia kyseisillä kinkereillä edustivat päätoimittaja Elo ja ex-päätoimittaja Huttunen. Kuitenkin esim. urheilugaalan omilla sivuilla kuvissa ja muissa yhteyksissä Jatkoajan edustajana on Mikko Vuori. Kuka on tämä Vuori ja miksei hänestä mainita sanallakaan Jatkoajan omassa jutussa?

Mikko Vuori on Jatkoaika Ry:n puheenjohtaja ja jatkoaika.comin toimittaja. En löytänyt tosin mistään mainintaa että hän olisi jatkoajan omasta uutisesta poiketen ollut gaalassa paikalla.
 

Nicke50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mastercard

Tein eilen Mastercard-kortti hakemuksen, ja tänään tuli viesti että se on hyväksytty. Onko jollain tietoa, että kuinka nopeasti tämä kortti kotiin tulee?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä sen Pulkkis-sketsin nimi on, jossa Pulkkinen huutaa ja kiroaa? "Vittuuuu, soita nyt jo se ambulanssi jumalautaaa!" tjsp. Ja löytyykö pätkää YouTubesta?
Tästä löytyy ainakin kaksi pätkää. Nimi taitaa olla äiti ja poika tai jotain vastaavaa. Se on Virmavirta eikä Pulkkinen, joka huutaa, että "soita nyt se ambulanssi".

Linkki vie YouTubeen Pulkkis-sketseihin.
 

ParkTudor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Tein eilen Mastercard-kortti hakemuksen, ja tänään tuli viesti että se on hyväksytty. Onko jollain tietoa, että kuinka nopeasti tämä kortti kotiin tulee?

Riippuu mistä sen tilasit? Jos Nordealta niin ensin tulee pin ja pari päivää siitä kortti. Yleensä kestää 2-5 arkipäivää. Jos tilasit esim. Op:lta niin ensin tulee pin kotiin ja kortti pitää hakea konttorilta viikon päästä kun pin saapunut. Riippuu tosiaan mistä kortin olet tilannut, toimitukset hieman vaihtelee.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Joko olet onnistunut arvoituksen ratkaisemaan?

Itse asiassa, kyllä onnistuin, kiitos X-Box Liven tuen sähköpostin. Keksin (ihan itse) lähettää sinne sähköpostia eilen ja sieltä tuli kaiketi automaattinen vastaus, jossa oli linkki X-Box Liven englanninkieliselle ongelmanratkaisusivustolle. Aiemmin kokeilemani suomenkielinen ongelmanratkaisusivusto vaati jotkut ihmeelliset käyttäjätunnukset ja salasanat. Noita tunnuksia ja salasanoja en mistään löytänyt, vaikka rekisteröidyin ja kaikkea.

Noh, koulussa sitten katselin tuota englanninkielistä sivustoa ja sieltä sitten löysin vastauksen kysymykseeni, joka oli viikonlopun aikana hahmottunut muotoon: "mistä helvetistä saan tehdasasetukset palautettua?" Siellähän ne olivat Network settingsien Advanced-puolella. Sain Liven toimimaan siis tehdasasetukset palauttamalla. Mistään ohjekirjasta, suomenkielisiltä ohjesivuilta, X-Boxin omalta keskustelufoorumilta tahi muiltakaan keskustelufoorumeilta en vastausta saanut. Tosin täältä en sitä kysynytkään, kysyin väärän kysymyksen.

Initial setupin tein tuota tehdasasetusten palauttamista ennen varmaankin kolme kertaa. Ajattelin myös, että jos tuo tehdasasetusten palauttaminen ei onnistu, alan väkertää MAC-osoitteiden ja staattisen IP-osoitteen kanssa. Onneksi minulla on alan koulutusta, joskin olen omalla alallani yksi Suomen paskimmista asiantuntijoista.

Ongelmani siis selvisi, kiitos kysymästä.
 

Nicke50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Riippuu mistä sen tilasit? Jos Nordealta niin ensin tulee pin ja pari päivää siitä kortti. Yleensä kestää 2-5 arkipäivää. Jos tilasit esim. Op:lta niin ensin tulee pin kotiin ja kortti pitää hakea konttorilta viikon päästä kun pin saapunut. Riippuu tosiaan mistä kortin olet tilannut, toimitukset hieman vaihtelee.

Nordeasta tilasin. Mutta noin viikossa siis pitäisi kortti olla kotona?
 

ParkTudor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Nordeasta tilasin. Mutta noin viikossa siis pitäisi kortti olla kotona?

Kyllä, riippuen ruuhkasta. Nordeassa toimii tuo kortin lähettäminen hieman jouhevammin kuin esimerkiksi OP:ssa. Ensin tulee tunnusluku teikäläiselle ja sitten kortti. Ei muutakun elämä risaseksi credit-puolella!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Olen ollut sairaslomalla viime kesästä asti ja sairasloma jatkuu vielä ties kuinka pitkään. Viime vuoden kesälomat on siis edelleen pitämättä, kuten luonnollisesti myös tämän talven talviloma. Osaako joku sanoa miten noiden kesälomien kanssa toimitaan? Pitääkö työnantajan maksaa ne jossain vaiheessa vai odotellaanko tässä, että ehkä joskus palaan töihin ja sitten mietitään niiden kohtaloa?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Lähettääkö joku pankki oikeasti luottokortteja postitse? Pakko sanoa, ettei herätä kovin paljon luottamusta moinen toiminta, vaikka Suomessa ollaankin.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
mä laitan sieniin yrtti-pippurituorejuustoa. Oheen sitten salaatti, johon tulee perusjuttujen lisäksi aurinkokuivattua tomaattia, basilikaa ja fetaa. Lisäksi tuore valkosipulipatonki, jolla saa pyyhittyä lautasen siistiksi pekonin, sienen ja tuorejuuston jämistä ja nesteistä.

Hei ihan oikeesti...ei mitään tuorejuustoja sieniin.
Tuorejuustot on vähän kuin hillomunkki ilman hilloa.

Kunnon aitoa Aura sinihomejuustoa se olla pitää :)
http://www.valio.fi/aura/sivusto/aura/tuotteet_sinihome.html

Linkki juustoon.

Jaa niin...kaksi pekonia per sieni.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähettääkö joku pankki oikeasti luottokortteja postitse? Pakko sanoa, ettei herätä kovin paljon luottamusta moinen toiminta, vaikka Suomessa ollaankin.

Tuota, mitä muita tapoja sitten on? Lähettipalvelu? Yhtä epäluotettavaahan sekin on.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuota, mitä muita tapoja sitten on? Lähettipalvelu? Yhtä epäluotettavaahan sekin on.

Varmaan se, että kortit haetaan pankin tiskiltä. Tai kai ne voisi kirjattuna kirjeenäkin lähettää, jos olisi tarvis.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Lähettääkö joku pankki oikeasti luottokortteja postitse? Pakko sanoa, ettei herätä kovin paljon luottamusta moinen toiminta, vaikka Suomessa ollaankin.

Eikös nuo kaikki ole käytännössä vuosikausia lähettäneet. Ekan kortin joutui joskus hakemaan itse tiskiltä, loput tulee postissa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Eikös nuo kaikki ole käytännössä vuosikausia lähettäneet. Ekan kortin joutui joskus hakemaan itse tiskiltä, loput tulee postissa.

Minä ainakin joudun Electronia hakiessani käydä vaan pyytämässä sen konttorilta ja parin viikon sisään se taisi tulla postissa kotiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös