Notta semmoista rupesin tässä kyselemään, että olen tässä käynyt isännöintifirman kanssa pientä kädenvääntöä maksetuista/maksamattomista vastikkeista. Itselläni on näyttää 2009 vuoden alkuun jokainen maksukuitti vastikkeista (sen jälkeen loppuu nettipankista tiliotteet). Isännöitsijän mielestä minulla on jäänyt 2010 yksi vastike maksamatta, mutta kun itselläni on siitä kuitti, ja olen sitä yrittänyt myös heidän rahaliikenteestä vastaavalle sanoa. Perille ei vain mene, ja ongelmana on se että olen maksanut tammikuun 2010 vastikkeen, joulukuussa 2009. No he ilmoittavat ettei vuodelta 2009 ole jäänyt mitään ylimääräistä vastikkeista (tämänkin olen tosin kerennyt jo laskea vääräksi tiedoksi omista kuiteistani). Itselläni ei siis kuitenkaan ole enää noita 2008 kuitteja, ja pankissahan ne maksaa hitto soikoon.
No kuitenkin kysymys siis kuuluu, kummankohan vastuulla on nyt osoittaa onko jotain jäänyt maksamatta, ja jos on niin milloinka?
Kyse ei siis ole siitä ettenkö maksaisi maksujani, jos jotain on rästissä. Mutta tällä hetkellä on kuitenkin täysin varmaa että ainakin summa jota minulta karhutaan on väärä. Ja en pitäisi edes ihmeenä, jos lopulta kävisi niin että mitään maksamatta jäänyttä erää ei lopulta olisikaan.
EDIT: Nevermind, homma saatin käsiteltyä loppuun isännöitsijän kanssa.