Joko olet onnistunut arvoituksen ratkaisemaan?
Itse asiassa, kyllä onnistuin, kiitos X-Box Liven tuen sähköpostin. Keksin (ihan itse) lähettää sinne sähköpostia eilen ja sieltä tuli kaiketi automaattinen vastaus, jossa oli linkki X-Box Liven englanninkieliselle ongelmanratkaisusivustolle. Aiemmin kokeilemani suomenkielinen ongelmanratkaisusivusto vaati jotkut ihmeelliset käyttäjätunnukset ja salasanat. Noita tunnuksia ja salasanoja en mistään löytänyt, vaikka rekisteröidyin ja kaikkea.
Noh, koulussa sitten katselin tuota englanninkielistä sivustoa ja sieltä sitten löysin vastauksen kysymykseeni, joka oli viikonlopun aikana hahmottunut muotoon: "mistä helvetistä saan tehdasasetukset palautettua?" Siellähän ne olivat Network settingsien Advanced-puolella. Sain Liven toimimaan siis tehdasasetukset palauttamalla. Mistään ohjekirjasta, suomenkielisiltä ohjesivuilta, X-Boxin omalta keskustelufoorumilta tahi muiltakaan keskustelufoorumeilta en vastausta saanut. Tosin täältä en sitä kysynytkään, kysyin väärän kysymyksen.
Initial setupin tein tuota tehdasasetusten palauttamista ennen varmaankin kolme kertaa. Ajattelin myös, että jos tuo tehdasasetusten palauttaminen ei onnistu, alan väkertää MAC-osoitteiden ja staattisen IP-osoitteen kanssa. Onneksi minulla on alan koulutusta, joskin olen omalla alallani yksi Suomen paskimmista asiantuntijoista.
Ongelmani siis selvisi, kiitos kysymästä.