One Size Available: 5/6
Mitähän tuo mitta suurin piirtein nyt tarkoittaa?
Lastenvaatteista siis kyse.
Kokeile etsiä vaikka tuolta aluksi:
http://www.lamppukauppa.fi/tuotteet/lamput
Jos ei tuolta löydy, niin voisi koettaa kysyä sieltä mistä valaisin on hankittu. Noita pallolamppuja kun on erikokoisia ja näköisiä, eri kannoilla yms. Lisäksi tietysti olet huomioinut sen että hehkulamput ovat jo poistuneet markkinoilta ja loputkin poistuvat ajan mittaan.
Tuohon käy kyllä energiansäästölamputkin. Lähinnä ongelma on juuri se, ettei ole tietoa lampusta sen enempää, mutta moisen kummallisuuden joku varmasti tuntee, kunhan vaan tietää kuka tuollaisissa expertti on. Joka lajille kun on omat niilonsa, pitää aloittaa tuosta lamppukaupasta.
Metsästysretkelläsi olennaisia asioita ovat lampun kanta ja pallon halkaisija. E27 on normaali hehkulampun kanta ja E14 ns. kynttilälampun kanta. Merkintä on Edison 27mm tai Edison 14mm halkaisija, joten ihan mittaamalla selviää.
Kolmenkymmenen vuoden aikana olen törmännyt useisin satoihin eri lampunkantatyyppeihin ja esim. pelkästään peruspienoisloistelamppuja on eri kantatyyppejä toistakymmentä. Niissä kannattaa ottaa aina vanha lamppu mukaan kun lähtee uutta ostamaan, ettei tule ongelmia.
One Size Available: 5/6
Mitähän tuo mitta suurin piirtein nyt tarkoittaa?
Lastenvaatteista siis kyse.
Niin, siis en minä sitä hehkulamppua/energiansäästölamppua/whatever etsi, vaan tuota lasipalloa. Tuossa lampussa on 9 lasipallon paikkaa (tuo pyöreä pallo) ja 8 niistä on ehjää. Pallo on kiinni ihan omalla, erillisellä kierteellä, joka ei ole edes missään suhteessa lampun kantaan (kynttiläkanta on tossa, mutta mahtuisi sisään vaihtamaan vaikka tavallisen). Eli varjostinpalloa etsitään, ei mitään sähköjä.
Minä ainakin heittäisin siihen loppuun "sincerely," ja seuraavalle riville oma nimi. Elikkä "vilpittömästi", sitähän tuo tarkoittaa.Olisko kellään heittää vinkkejä työhakemuksen kirjoittamiseen englanniksi. Kieli kyllä taipuu, mutta lähinnä mietin että miten päättää hakemus ja onko jotain muuta mitä Englannissa tapaavat noihin laittaa. Ohjeena oli avoin hakemus ansioluetteloineen.
Myös "että silleen" ja "täältä tähän" toimivat mainiosti.Minä ainakin heittäisin siihen loppuun "sincerely," ja seuraavalle riville oma nimi. Elikkä "vilpittömästi", sitähän tuo tarkoittaa.
Yleensä olen tavannut lopettaa nuo application letterit turhanpäiväisyyksiin kuten 'I look forward to speaking with you about this job opportunity.' Sekä sitten tietysti ne 'please find attached my cv for your attention' ynnä muut täytteet.Olisko kellään heittää vinkkejä työhakemuksen kirjoittamiseen englanniksi. Kieli kyllä taipuu, mutta lähinnä mietin että miten päättää hakemus ja onko jotain muuta mitä Englannissa tapaavat noihin laittaa.
Mutta silloin palkkatoive tulee esittää perunakapoissa.Myös "että silleen" ja "täältä tähän" toimivat mainiosti.
Hakemuksenhan voi myös aloittaa räväkästi sanomalla 'Haa'. Ja jos ei Jatkiksen mukahauskuuksilla pääse eteenpäin, voi kahtella esimerkkejä kuuklesta.Myös "että silleen" ja "täältä tähän" toimivat mainiosti.
Vetääkö tuo systeemi tunnarit jotenkin jumiin jos hakkaa väärää tunnuslukua tarpeeksi kauan? Ei ne sivut mitään ilmoita, mutta tiedän sen oikeankin luvun kyllä antaneeni, tosin varmaan kymmenen väärän jälkeen.
Ok, kiitos, koitetaanpa aamulla uudestaan.Vetää, siinä on joku aikaraja ennen kuin alkaa toimia taas tai näin oli ainakin muutamia vuosia sitten.
Vetääkö tuo systeemi tunnarit jotenkin jumiin jos hakkaa väärää tunnuslukua tarpeeksi kauan? Ei ne sivut mitään ilmoita, mutta tiedän sen oikeankin luvun kyllä antaneeni, tosin varmaan kymmenen väärän jälkeen.
Oletko varma, ettei posti ole tuonut uusi avainlukuja, jolloin vanhat ei enää toimi? Itselläni kävi kerran niin, että tiesin kyllä mikä luku oli menossa mutta silti ei päässyt sisään. Noh, oli mennyt ohi, että postissa oli tullut uudet luvut.. Tulipahan mieleen tällainen vaihtoehto.
Luvuissahan muistaakseni lukee se päivä jolloin ne vanhentuvat ja uudet tulee kyllä hyvissä ajoin ennen tuota päivämäärää.
Aina Pata: Ilmottiko se nettipankki mikä on seuraavan tunnusluvun järjestysnumero? Itelle kävi kerran niin et olin unohtanu ruksia yli käytettyjä tunnuslukuja ja yritin alkuun sen verta kaukaa arvailla et pankki ilmoitti vaan ettei ne koodit täsmää. Taas jos on jonku 2-4 lukua pielessä niin sen pitäis sanoa minkä tunnusluvun haluaa. Vaikeasti selitetty, mut toivottavasti ymmärsit.
Ymmärtääkseni tuo päivämäärä on se, mistä lähtien ne ovat voimassa, tai ainakin omissa luvuissa on päivämäärä helmikuulta, jotka juuri vanhenivat. Itselläni on myös käynyt tuo, että koitan liian kaukaa testata numeroita ja kone ilmoittaa, ettei luvut täsmää.
Hakemuksenhan voi myös aloittaa räväkästi sanomalla 'Haa'. Ja jos ei Jatkiksen mukahauskuuksilla pääse eteenpäin, voi kahtella esimerkkejä kuuklesta.
Luvuissahan muistaakseni lukee se päivä jolloin ne vanhentuvat ja uudet tulee kyllä hyvissä ajoin ennen tuota päivämäärää.
....
Satuin törmäämään uutispätkään Youtubessa, jossa käsiteltin Henri Toivosen kuolemaan johtanutta onnettomuutta 1986. Siitä muistui mieleeni Jyväskylässä sattunut onnettomuus joskus samoihin aikoihin, jossa kuljettaja/kartturi/katsoja menetti henkensä. Olin tuohon aikaan niin pieni, että muistan vain hämärästi TV:ssä pyörineet pätkät, jossa ralliauto pyörii metsässä kamerasta katsottuna tien oikeassa reunassa ja taustalla soi "Maan korvessa kulkevi lapsosen tie". Tämän on täytynyt tapahtua joskus 1982-86 välisenä aikana.
Muistaako joku muu kyseistä onnettomuutta, vai olenko kuvitellut koko tapauksen?