Sekalaisia kysymyksiä NHL-kiekosta

  • 1 063 631
  • 3 800

Mikä palkinto annetaan sen mukaan, kuka on kauden paras pelaaja

  • Hart memorial trophy

  • Ted Lindsay Award

  • Rocket Richard Trophy

  • Art Ross Trophy


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Itseäni kiinnostaa, miksi täällä avataan aina otteluseurantaketju jotain kuusi tuntia ennen pelien alkua? Eikö voisi ottaa SM-liigasta mallia, eli kun ensimmäiset pelit alkaa, ketjua pystyyn.

Kun ei ole erillisiä otteluketjuja SM-liiga tyyliin, niin mielestäni on mukava jutella tulevista matseista hieman ennakkoon.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itseäni kiinnostaa, miksi täällä avataan aina otteluseurantaketju jotain kuusi tuntia ennen pelien alkua? Eikö voisi ottaa SM-liigasta mallia, eli kun ensimmäiset pelit alkaa, ketjua pystyyn.

Onko tästä sitten jollekin jotain haittaa, että ketju avataan näin aikaisin...?

Itsekin diggailen lukea koostetusti porukoitten fiiliksiä yön odotuksista. Välillä tippuu myös hyviä stream-ehdotuksia...
 

Pengu

Jäsen
Onko tästä sitten jollekin jotain haittaa, että ketju avataan näin aikaisin...?

Itsekin diggailen lukea koostetusti porukoitten fiiliksiä yön odotuksista. Välillä tippuu myös hyviä stream-ehdotuksia...

Samaa mieltä kanssasi, minusta myös hienoa jo etukäteen katsella vähän muiden fiiliksiä ja odotuksia. Moni ei varmaankaan jaksa NHL:n sivuilta katsella mitä pelejä on tarjolla joten helppo sen tuosta vilkaista hyvissä ajoin ja vielä moni suosittelee jotain peliä minkä itse aikoo katsoa.
 

Ralph

Jäsen
Kun ei ole erillisiä otteluketjuja SM-liiga tyyliin, niin mielestäni on mukava jutella tulevista matseista hieman ennakkoon.

Mukavaa jutella siitä, kuinka jokainen vuorotellen kertoo mitkä pelit aikoo katsoa ja samalla kertoo kuinka hienoa on, että NHL alkoi.

Jos siellä oikeasti on hyviä ennakoita, eikä näitä yllämainittuja tai kokoonpanoveikkauksia, niin ymmärtäisin. Vai onko mielestänne tämänpäiväisessä otteluseurantaketjussa paljonkin hyviä ennakoita?
 

CptCannon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, AC Oulu
Parhaimmat ennakot löydät joukkueiden omien topicien viimeisimmältä sivulta. Samahan noi matsitopicit on lyödä tulille jo hyvissä ajoin, kyllä sieltä ihan kivaakin infoa joskus löytyy ennen matsia. Eikä tarvitse sitten matsien alkaessa (monesti alkaa puolikin tusinaa itärannikon peliä yhtäaikaa klo 22) että kenen aloittamassa topicissa jatketaan jauhamista jos topiceja sattuu sitten ilmestymään matsien alkaessa useampikin.

En kyllä taas tajua miksi tästäkin nyt piti valittaa ja vikistä?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mukavaa jutella siitä, kuinka jokainen vuorotellen kertoo mitkä pelit aikoo katsoa ja samalla kertoo kuinka hienoa on, että NHL alkoi.

Jos siellä oikeasti on hyviä ennakoita, eikä näitä yllämainittuja tai kokoonpanoveikkauksia, niin ymmärtäisin. Vai onko mielestänne tämänpäiväisessä otteluseurantaketjussa paljonkin hyviä ennakoita?

No älä lue niitä. Tai tuota itse sitä sisältöä sinne täällä vinkumisen sijaan.

Mä ainakin tykkään että ketju avataan ajoissa, siitä on hyvä tsekata vielä yön pelit ja miettiä mitkä katsoisi. Ja on siellä joskus sitä asiaakin ollut.

Nythän on selkeää alkukiimaa, joka ketjussa paljon tekstiä ja ketjut avataan aikaisin. Viime ja toissa kaudelta muistan öitä kun sai käytännössä yksin jutella siellä, jos nyt ketju edes oli avattu.
 

Pica

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tanner Jeannot
Minä tykkään aikaisin aloitettavista otteluseurantaketjuista kun jatkoajan NHL-puolella tulee pitkin päivää oltua muutenkin. Siitä näkee illan pelit ja ajoittain pieniä tiedonmuruja esim. loukkaantumisista, farminostoista ja maalivahdeista jotka voi auttaa vaikka pitkävedossa. Kun uusia viestiketjuja ei tule muutenkaan liikaa niin en näe syytä rajoittaa tai myöhäistää tuota.

Ja onhan se peliketju hyvä barometri fanien mielialasta. Tämäniltaisessa ketjussa ennen pelien alkua ei Flyersin kannattajia paljon naurata, ymmärrettävistä syistä. Alkaa pian olla pakkovoiton paikka.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Sama. Pakkoko niitä lukea on jos niin riepoo? Kieltämättä jonkinmoisia ennakkotunnelmia ja -aavisteluja toivoisi sen "aion katsoa nämä ja nämä ottelut"-kuittauksen lisäksi, mutta samapa tuo. Sinne voi itse kukin tuottaa vuorollaan juuri niin laadukasta sisältöä kuin ehtii, jaksaa ja kykenee.
 

Ralph

Jäsen
Sama. Pakkoko niitä lukea on jos niin riepoo? Kieltämättä jonkinmoisia ennakkotunnelmia ja -aavisteluja toivoisi sen "aion katsoa nämä ja nämä ottelut"-kuittauksen lisäksi, mutta samapa tuo. Sinne voi itse kukin tuottaa vuorollaan juuri niin laadukasta sisältöä kuin ehtii, jaksaa ja kykenee.

Luen, koska kuvittelen, että ketju avataan hyvissä ajoin, koska ihmisillä on oikeaa asiaa. Katson, että siellä on tullut pari viestiä, sisältäisikö jonkun hyvän ennakon, jossa kerrotaan jotain loukkaantumisista, kokoonpanosta ja jostain järkevästä. Sitten siellä on tälläinen viesti.

Oma veikkaus Bryz penkille jo 1erässä.

in #49 Michael Leighton we trust!

Onko tämä sitä mukavaa keskustelua? Onko?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko tämä sitä mukavaa keskustelua? Onko?

Keskustelupalsta on tarkoitettu keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon. Tuo lainaamasi kohta on selkeästi nimimerkin #25 Primeau mielipide. Jos sinua ei kiinnosta näitä lukea, niin eihän se tarkoita sitä etteikö muita lukijoita ehkä kiinnostaisi.

Mitä nyt liigapuolella välillä vilkuillut ottelupuolen ketjuja, niin siellä on mielipiteiden vaihto ollut luokkaa "Peltonen on homo - no eipäs oo - vittu onhan..." Että siihen nähden tuossa lainauksessa oli paljon asiaakin.

Ja ihan niinkuin tuossa muut jo mainitsivatkin, pakkoko sinun on sitten lukea tätä ketjua, jos kerran niin paljon ahdistaa?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minusta ainakin otteluketjut ovat pysyneet hyvinä, siisteinä ja viihdyttävinä. Mukavaa luettavaa siellä on mihin voi käyttää aikaa jos aikaa valvoa jonkun änäri matsin joka alkaa yöllä. Ja kyllä siellä välillä tulee sitten ihan asiaakin/faktaa.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Onko tämä sitä mukavaa keskustelua? Onko?
Olisiko toveri Ralphin sitten hyvä etsiä mukavaa keskustelua ja hyviä otteluennakoita muualta? Tai mahdollisesti alkaa ohjeistamaan meitä muita, hieman heikompia yksilöitä, mitkä asiat olisi aiheellista käydä läpi sekä minkä verran esimerkiksi omia mielipiteitä on soveliasta esittää?

Ja jos kovasti ahdistaa niin ainahan on mahdollisuuksia vaikkapa raportoida näitä turhanpäiväisiä viestejä eteenpäin (sääntö 4 §).
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Onko tämä sitä mukavaa keskustelua? Onko?

Nyt en kyllä ymmärrä millä hauiksella osoittelet muiden tekstejä ja kritisoit ketjuja väärään aikaan ja väärin analyysein perustetuksi. Ainakin kun katsoo Ralphin omaa tuotantoa niin ei pitäisi kauheasti henkkeleissä varaa paukutteluun. Jos tuosta alla olevasta "otteluennakosta" jättää turhat tulos- ja pisteveikkaukset pois niin mitä jää jäljelle?

TPS, tai ainakin itse laitoin TPS:lle pitkävetoon. Kevin Shattenkirk on todella kova kaveri ja paukuttaa tänään kolme pinnaa. SaiPa hakkaa aikansa päätään Atte Engreniin ja lopulta TPS:n vaikkapa Ville Vahalahti heittää tyhjiin eli 2-4 TPS:lle.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Enpä olisi arvannut, että tuollaisestakin voi joku harmistuttaa mielensä, mutta kaippa siitä sitten voi. Itse olen syyllistynyt tuohon, että tulee kerrottua ketjussa, että mitkä matsit sitä tuleekaan yöllä katsottua, mutta toisaalta se onkin mielestäni ihan mukavaa kuulostella muiltakin, että mitä matseja he ovat katsomassa ja miksi ovat katsomassa sekä muut mahdolliset huomiot peleistä.. Onhan se ennakoltakin ajateltuna jo mukavampi tietää, että ei todennäköisesti joudu yksin sepustamaan esimerkiksi Islandersin matsista vaan että sitä seuraa joku muukin.
 

Ralph

Jäsen
Nyt en kyllä ymmärrä millä hauiksella osoittelet muiden tekstejä ja kritisoit ketjuja väärään aikaan ja väärin analyysein perustetuksi. Ainakin kun katsoo Ralphin omaa tuotantoa niin ei pitäisi kauheasti henkkeleissä varaa paukutteluun. Jos tuosta alla olevasta "otteluennakosta" jättää turhat tulos- ja pisteveikkaukset pois niin mitä jää jäljelle?

Ti 13.11.2012 HPK - Lukko - Jatkoajan keskustelupalsta
To 1.11.2012 HPK - Jokerit - Jatkoajan keskustelupalsta
La 27.10.2012 HPK - HIFK - Jatkoajan keskustelupalsta
Ti 25.9.2012 HPK - Pelicans - Jatkoajan keskustelupalsta

Olen ainakin joskus yrittänyt. Mutta otteluseurantaketju ja otteluketju on mielestäni kaksi eri asiaa. Toisessa keskustellaan pelistä kun peli on käynnissä, toisessa keskustellaan ottelusta sitä ennen ja sen jälkeen.

Tiedän, ettei minusta ole mihinkään. Mutta tiedän myös, että minua harmittaa kuinka jotkut haluavat nimensä kirjoihin pääsemällä avaamaan otteluseurantaketjun jo kuutta tuntia ennen otteluita. Minun unelmamaailmassani otteluseurantaketjussa seurataan ottelua, sen nimen mukaisesti. Mutta ehkä ole tässäkin suhteessa väärässä, pahoittelen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tiedän, ettei minusta ole mihinkään.

No mutta sait silti tähänkin ketjuun tungettua useamman täysin turhan viestin. Onnittelut.

Valitettavaa tietysti etteivät kaikki ole tasoisia analyyttisiä moniosaavia asiakirjoittajia, joudut täällä palstalla lukemaan vähän heikompaakin materiaalia välillä.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen ainakin joskus yrittänyt. Mutta otteluseurantaketju ja otteluketju on mielestäni kaksi eri asiaa. Toisessa keskustellaan pelistä kun peli on käynnissä, toisessa keskustellaan ottelusta sitä ennen ja sen jälkeen.

Ymmärrän kyllä, että jotkut hämmentyvät näistä otteluketju+otteluseurantaketju-hybridihirviöistä, onhan se hirveän vaikeaselkoista, kun ei tiedä milloin viesti on lähetetty pelin aikana, ja milloin ennen tai jälkeen pelin.

Itsekin yritin nyt.
 

Ralph

Jäsen
No mutta sait silti tähänkin ketjuun tungettua useamman täysin turhan viestin. Onnittelut.

Se on meikäläisen rooli. Koitan kerättyä mahdollisimman nopeasti mahdollisimman laadutonta tekstiä, jonka myötä olen jokaisen vastakirjoittajan ingnorelistalla, jonka jälkeen voin huoletta vaikka kertoa puhelinnumeroni allekirjoituksessa.

Sitten oikea kysymys, mikä luokitellaan taklaukseksi eli merkitään tilastoihin? Muistan esimerkiksi Coloradon avausottelusta tälläisen tilanteen:

NHL VideoCenter

Kyseisessä tilanteessa Zanon vain painaa Powen laitaan, mutta pääsee sillä oikein highlighteihin. Mielestäni tuo ei ole mikään taklaus, vaan vastustajan sitominen laitaavasten.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tiedän, ettei minusta ole mihinkään.

Tähän on pakko puuttua.

Jottei menisi liian negatiiviseksi tässä ketjussa, niin pakko sanoa, että tuo ennakko-viestisi otteluketjuun on ehdottomasti paras sellainen pitkään aikaan. Siis oikeasti. Eli ei tuo lainaamani lause ihan täysin paikkaansa pidä... :)

Onhan sekin tietysti totta, että tuollaisia viestejä saisi olla enemmänkin (lue= useammista peleistä), mutta ainakin itse olen liian laiska väsäämään vastaavanlaisia pläjäyksiä. On niitä silti kiva lukea.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Olen ainakin joskus yrittänyt. Mutta otteluseurantaketju ja otteluketju on mielestäni kaksi eri asiaa. Toisessa keskustellaan pelistä kun peli on käynnissä, toisessa keskustellaan ottelusta sitä ennen ja sen jälkeen.


Haiskahtaa siltä, että käyttäjä Ralph on alustellut HELVETIN HIENOA ketjun avausta ja nyt onkin mieli maassa kun joku avasi jo ketjun (ennen aikojaan vielä). Tälläkin kaudella omasta mielestäni otteluketjut ovat olleet a) hyvin alustettuja b) selkeästi luettavia jopa jälkikäteen.

Omasta mielestäni täällä NHL puolella ketjut ja viestit ovat toimineet todella hyvin ja vaikka palautetta pitääkin antaa, niin oliko tässä nyt ongelmana liian aikaisin avattu ketju vai yksi ns. turha viesti. Mielummin ketju ajoissa auki ja jokainen osaa skipata "liian aikaisin tulleet viestit" kuin, että odotellaan pelko perseessä, joko uskaltaa avata ketjun vai sanookohan koodinimi "Ralph" -liian aikaisin avattu! ei jatkoon!.

Anyway omasta mielestä väärä topicci tähän aiheeseen liittyen. Parempi topic lienee jokin Kysymyksiä moderaattoreille jne. mitä vapaan keskustelun stickystä löytyy.
toivoo nimimerkillä "Omakin tuotanto paskaa tällä(kin) osiolla, mutta tykkään lukea"
 

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen ainakin joskus yrittänyt. Mutta otteluseurantaketju ja otteluketju on mielestäni kaksi eri asiaa. Toisessa keskustellaan pelistä kun peli on käynnissä, toisessa keskustellaan ottelusta sitä ennen ja sen jälkeen.

Tiedän, ettei minusta ole mihinkään. Mutta tiedän myös, että minua harmittaa kuinka jotkut haluavat nimensä kirjoihin pääsemällä avaamaan otteluseurantaketjun jo kuutta tuntia ennen otteluita. Minun unelmamaailmassani otteluseurantaketjussa seurataan ottelua, sen nimen mukaisesti. Mutta ehkä ole tässäkin suhteessa väärässä, pahoittelen.

NHL-osioon jos avaisi jokaiselle ottelulle oman ketjun, niitä olisi todella paljon. Täydellä kierroksella 15 ketjua. Tähän kun lisätään vielä se, että seuraajia on, mutu-tuntumalla, huomattavasti vähemmän kuin SM-liigan puolella niin olisi paljon ketjuja ja vähän sisältöä. Minun mielestä tämä nykyinen "kierrosketju" on ihan hyvä, eli kaikki tavara samaan ketjuun yhdeltä kierrokselta. Eilisen yön kierroksen puuhun tuli 6 sivua tekstiä, joista viimeiseen kahteen otteluun tuli 8 postausta. Mielestäni ei ole järkevää avata uutta puuta neljän postauksen takia.

Nuo "minä katson ottelun x"-kirjoitukset ovat lähes aina niiden ensimmäisten joukossa, jolloin ne eivät aiheuta huomattavaa haittaa puun seuraamiselle. Suurin osa noista on aika tyhjänpäiväisiä, mutta saa niistä kait joskus jotain keskustelua aikaiseksi. On siellä SM-liigan otteluseurantaketjussakin pirun monta "NASU-EINARIA!!!!!!"-tekstiä joista ei edes ilmene missä ottelussa tapahtui jotain fantsua.

Ihmisiä ärsyttää eri asiat, mutta tää on miun mielestä vähän tyhjänpäivästä narinaa.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Sitten oikea kysymys, mikä luokitellaan taklaukseksi eli merkitään tilastoihin?

Nimimerkki NIN kirjoitti Yleisesti NHL:stä-ketjussa näin (viestissä #2157)
NIN kirjoitti:
Toinen mikä oli itselle uutta tietoa, oli se että NHL tilastoi taklauksiksi vain ne taklaukset, joissa taklattava menettää kiekon. Mikä on kyllä aivan perseestä. Että jos vaikka tulet puolen kentän vauhdilla ja rysäytät kaverin seinään, pleksit paukkuu, yleisö kohisee, mutta äijällä pysyy kiekko, niin et taklannut. Ei ihme, että NHL-matsien taklaustilastot ovat aina päin helvettiä.

Tuossahan voidaan sanoa että Powe menettää kiekon hetkeksi ainakin näennäisesti, joten tällä perusteella tilastoitavan taklauksen rajat täyttyvät.

E: Ketjussa keskutellaan aiheesta myös muutamassa myöhemmin kirjoitetussa viestissä, joten siitä jokainen arvailemaan mitkä ovat tilastoinnin oikeat perusteet.
 
Viimeksi muokattu:

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
NHL.com sivuilta selailin viime yön otteluiden tilastoja ja osui silmään tämmöinen rangaistus: 03:54 Teemu Hartikainen : Face-off violation

Mitä tuo tarkoittaa? En muista koskaan aikaisemmin nähneeni tuommoista rangaistuksen syytä. Oon aina kuvitellu että jos aloituksessa rikkoo, niin siitä vaihdetaan aloittaja.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
NHL.com sivuilta selailin viime yön otteluiden tilastoja ja osui silmään tämmöinen rangaistus: 03:54 Teemu Hartikainen : Face-off violation

Mitä tuo tarkoittaa? En muista koskaan aikaisemmin nähneeni tuommoista rangaistuksen syytä. Oon aina kuvitellu että jos aloituksessa rikkoo, niin siitä vaihdetaan aloittaja.

Sehän lienevi uutta tälle kaudelle.

76.6 Violations –
When a least two face-off violations have been committed by the same team during the same face-off, this team shall be penalized with a bench minor penalty to the offending team. This penalty shall be announced as a “Bench Minor Penalty for Delay of Game – Face-off Violation.”
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös