Sekalaisia kysymyksiä Mestiksestä

  • 349 468
  • 1 295

saiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes, Ilves
Eipä oo näkyny, toinen mitä vähä oottelin on se Mestis Weekly. Hyvä ohjelma joka kehitty joka jaksossa. Nyt kun saatiin vähän enemmän näkyvyyttä Ylen kautta niin toittovasti ei haudata tätä ohjelmaa, vaan käytetään esim erätaukojen tyhjissä tiloissa, tai sitte vaan juutupeen niinku viime kaudella. Haastatteluilla ja maalikoosteilla tehään vieraittenki pelaajat tutummaks ja saadaan vähä lisää puhetta tästä sarjasta.
 

Accompagnato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, sympatiat Pelsuille ja HPK:lle
En oikein tiedä mihin ketjuun tämä kuuluisi. Laitan nyt tänne josko minua tyhmää joku sivistäisi. Tämän illan Jokipojat - RoKi pelissä on Paavo Hölsälle annettu rangaistus ajassa 00:38. Syy: kiekon käteen sulkeminen. Missä tilanteessa tuo tulee/tuli?
 

Vanhaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tässä sääntökirjan tulkinta asiasta:

SÄÄNTÖ 126 – KIEKON SULKEMINEN KÄTEEN

MÄÄRITELMÄ: Vaikka kenttäpelaaja voi lyödä kiekkoa hanskalla tai ottaa kiekon kiinni ja laskea sen välittömästi jäälle, hän ei saa sulkea kiekkoa (ts. pitää sitä hanskassaan) ja pitää suljettuna kauemmin kuin tarpeen kiekon laskemiseksi jäälle tai luistella kiekko hanskassaan.
i. Kenttäpelaajalle, joka ottaa kiekon kiinni ja pitää sitä kädessään joko paikoillaan ollen tai luistellen joko välttääkseen taklauksen tai saadakseen sen kunnolla haltuunsa, tuomitaan pieni rangaistus kiekon sulkemisesta käteen.
ii. Kenttäpelaajalle, joka nostaa pelitilanteessa kiekon hanskallaan tai kädellään jäästä oman maalialueensa ulkopuolella, tuomitaan pieni rangaistus.
iii. Kenttäpelaajalle, joka sulkee kiekon hanskallaan oman maalialueensa ulkopuolella, tuomitaan pieni rangaistus.
iv. Jos kenttäpelaaja nostaa kiekon jäästä hanskaansa, sulkee tai peittää kiekon hanskallaan oman maalinsa kolmiulotteisen maalialueen sisällä, kun maalivahti on jäällä, tuomitaan rangaistuslaukaus vastustajan hyväksi.
 

Accompagnato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, sympatiat Pelsuille ja HPK:lle
Tässä käsittääkseni jäähyn sai maalivahti. Nuo mainitut koskevat kenttäpelaajilla.

Juu. Tuo kenttäpelaajahomma on kyllä tiedossa. Sen verran on siis kertynyt tyhmänkin pakkiin asiaa. Nyt kysymyksessä oli tosiaan maalivahti. En huomannut laittaa tuohon aiempaan. Muistelen, että joskus muinoin maalivahti ei saanut sulkea kiekkoa kuin maalialueella tms. Olisko siis niin (kuten Eesau_65 veikkasi) ettei kiekkoa saa sulkea maaliviivan takana, siis tolppien ulkopuolella? Toisaalta muista joskus nähneeni kun vahti sulkee kiekon maaliverkkoa vasten, siis verkon ulkopuolella.
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Jeps, nuo pongasin juuri.
SÄÄNTÖ 221 – KIEKON SULKEMINEN MAALIALUEEN ULKOPUOLELLA / MAALIVAHTI
MÄÄRITELMÄ: Jos maalivahdin vartalo on maalialueen ulkopuolella, maalivahdin ei sallita
tietyissä tilanteissa sulkea kiekkoa pelikatkon aikaansaamiseksi.
i. Maalivahdille, jonka vartalo on kokonaan maalialueen ulkopuolella, ja kun kiekko on
päätyviivan takana tai kun kiekko on päätyalueen aloitusympyröiden uloimman
ryhmitysviivan ulkopuolella (keskialueen suuntaan), pudottautuu kiekon päälle tai haalii
kiekon vartaloonsa, pitää tai laittaa kiekon mitä tahansa maalin osaa tai laitaa vasten,
tuomitaan pieni rangaistus, painesti vastustaja maalivahtia tai ei.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Paljonko SaPKon budjetti olikaan mestaruuskaudella? Onko jollain talousniilolla tiedossa, mikä on pienin budjetti, jolla Mestis on pystytty voittamaan?
 
Syksyn tietojen mukaan budjetti oli tälle kaudelle 590000€ ja pelaajabudjetti 120000€. Näin kauden lopussa tietoja ei ole, mutta tulopuoli on ainakin ollut parempi kuin budjetoitu, koska katsojamäärä ylitti selvästi budjetoidun ja lisäksi tuli noita palkkiorahoja 120000€ runkosarjan ja mestaruuden voitosta.

Savonmaa
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Näin kauden lopussa tietoja ei ole, mutta tulopuoli on ainakin ollut parempi kuin budjetoitu, koska katsojamäärä ylitti selvästi budjetoidun ja lisäksi tuli noita palkkiorahoja 120000€ runkosarjan ja mestaruuden voitosta.

Mistä tuo 120k€ koostuu? Olin itse uskossa että olisi 40k€ runkosarja ja 40k€ pytty. Tämä oli ihan jostain muodostunut käsitys vaan ja tietoa minulla ei ole.
Niin tai näin niin nämä rahat olivat melko varmasti yli 10% liikevaihdosta. Taidan mennä mielenkiinnosta yhtiökokoukseen kun sen aika on. (kokonaisen kahden osakkeen myötä kutsu aina tulee)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Paljonko SaPKon budjetti olikaan mestaruuskaudella? Onko jollain talousniilolla tiedossa, mikä on pienin budjetti, jolla Mestis on pystytty voittamaan?

Ekalla Mestis-kaudella oli ainakin aika pienet budjetit. Mestaruuden voittaneilla Jukureilla vähän päälle 2 miljoonaa mummon markkaa, eli about 350-400 tuhatta euroa. Veikkaisin, että tuolloin oli pienimmät budjetit ja sitten alkoi pikkuhiljaa kasvaa. Haastajana sitten Hokki vuosimallia 2006-2007 (en löytänyt tähän hätään budjettia). Muut ei mahdollisia (esim. Jokipojilla oli 800.000 euron budjetti mestaruuskaudella 2009-2010).
 
Mistä tuo 120k€ koostuu? Olin itse uskossa että olisi 40k€ runkosarja ja 40k€ pytty. Tämä oli ihan jostain muodostunut käsitys vaan ja tietoa minulla ei ole.
Niin tai näin niin nämä rahat olivat melko varmasti yli 10% liikevaihdosta. Taidan mennä mielenkiinnosta yhtiökokoukseen kun sen aika on. (kokonaisen kahden osakkeen myötä kutsu aina tulee)
Ihan laitoin ulkomuistista, kun en löytänyt faktatietoa. Jos olen väärässä, pitäisköhän laittaa omista ;).

Edit. Joo, nyt löyty jo virallista tietoa, yllättäen olin jälleen väärässä. Voittosumma yhteensä 80k€.
 
Viimeksi muokattu:

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Kausi on päättynyt, mutta ennen TUTO:n viimeistä peliä Elomo sanoi ennakossa, että muut (1,2 ja 3) pääsivät harjoittelemaan enemmän ja että TUTO vain iltaisin. Työt ja opiskelut ja muut olisivat olleet syynä. Oliko muilla siis täyspalkkaisia enemmän vai mikä tällaisen taustana olisi? Oliko tämä vain heitto tai puolustuspuhe? En siis itse oikein tuohon usko ja syy neljänteen sijaan on mielestäni ihan muualla. Jos jotkut tietää oman seuransa tilanteesta, niin olisi mukava tietää.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Mikähän idea liitolla on taustalla siinä, että mestiskausi käynnistyy vasta 29. päivä kun liigaakin pelailtu viikkoja ja Suomisarjakin aloittaa jo huomenna lauantaina?
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Syynä tähän on Suomen cup.

No joo. Vuosia ja taas vuosia seurat pyysi liitolta, että Mestiksen voisi aloittaa myöhemmin, jopa vaikka lokakuun ensimmäisellä viikolla. Koskaan tämä ei onnistunut, ei koskaan. Sitten liitto päätti keksiä Suomen Cupin uudestaan ja kappas, kausi käynnistyy 29. syyskuuta. Nyt se sitten onnistui, kun lähtökohta oli saada liiton jotain keksimää läpi.

Yllätyitkö? Minä en.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Neljännesvälieristä finaaliin pariin viikkoon tiivistys, nyt kumminkin pelataan harjotuspelejä keskellä viikkoa, siinä missä voisi jo sarjaakin tahkota.

Ehkä tuossa on mietitty sitä, jos joku suomisarja tai 2. div joukkue tekee ihmeen niin heidän on helpompi viikon varoitusajalla saada pelaajille vapaapäivä perjantaiksi, jotta sen takia ei nähdä vajaita kokoonpanoja tai jopa luovutuksia, kun työasioiden takia ei a¨saada pelaajia kentälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös