Huono minä kun en löytänyt ehkä oikeaa ketjua eli "palautetta toimitukselle", mutta kun tämä kysymys ei koske vain Jatkoaikaa. Mikä siinä on, että meillä on peleistä ja niiden tapahtumista yhä useampia juttuja, kirjoituksia ja vaikka mitä, mutta kaikki perustuvat samaan. Jos/kun yhdestä mediasta luet jonkun otteluraportin niin miksi lukea mitään muuta. Kaikki toistavat samoja kommentteja.
Minun kysymykseni on, että esim. Jatkoaika on täynnä loistavia toimittajia ja sellaiseksi haluavia, mutta mikä nykyään erottaa toimittajan kirjoituksen ihan normista keskustelukirjoituksesta ?
Taas esimerkki. Nyt löytyi Mestiksen sivuilta tuore ja mielenkiintoinen otsikko jopaa liigaseuraajalle "Sport teurasti Hokin". Vilkaisin jutun läpi ja peli oli päätynyt 11-2. Ei yhtään kommenttia keneltäkään, vaan toimittajan kuvaus pelistä.
Minä skippasin koko jutun, koska etsin sieltä lainauksia. Olisin halunnut kuulla peliin osallistuneita pelaajia, valmentajia jne. enkä niinkään jonkun kirjoittamaa raporttia.
Tämä ei missään nimessä ole kritiikkiä tuon jutun kirjoittaneelle vaan puhdas esimerkki. Vilpitiön kysymys siis on, miksei saada enemmän itse toimijoiden kommentteja vaan "lätkäjournalismi" on lähinnä jonkun kirjoittama sepostus kuinka peli eteni ?