Sekalaisia kysymyksiä HIFK:sta

  • 606 512
  • 2 427
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Mulla on muistikuva, että nykyinen maalitunnus olisi tullut jo kaudelle 1996-1997. Ja oliko vielä niin, että sitä on hieman muutettu sittemmin jossakin vaiheessa?

96-97 oli sen verran katastrofaalinen, että maalibiisi jäi mieleen. Summeri + ma-ma-ma, tosiaan tuli tuolloin, mutta siihen tehtiin viilauksia jo mestaruuskaudelle 1997-98.

Senkin jälkeen jotain muutoksia on ollut (Baxterin aikaan?) jotain kissapedon karjuntaa, mutta väittäisin, että tämänhetkinen tunnus on aika lähelle sama kuin -98. Ja hyvä niin.

Let's Play Hockey tai ranskankielinen "Jouez au hockey" tms. on itselleni se ainoa oikea erätauon jälkeinen jäälletulobiisi. Maalibiisinä toki samaa tasoa kuin "Go IFK"-kasarirallatus.

EDIT: Hidas...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ainakin tuon sivuston mukaan @Schwein muistaa oikein, maalibiisi on vaihtunut jo kaudelle 1996-1997
Tuttu sivusto jostain vuosien takaa, oon tuon joskus nähnyt ja tuosta on hyvä tehdä Spotify-listaa esimerkiksi.
Maalibiisistä sivun loppupuolella eriävä tieto?! Samapa tuo, pääasia etteivät ala vaihtamaan sitä ainakaan kevyin perustein.
Vastustajia raivostuttava mammatusmaalibiisi äänitettiin kaudeksi 1997-98.

Muita löytöjä tuolta sivulta on tämä 2003 sisääntulobiisi
Motörhead - The Game (Official Song) - YouTube

Toimisi mulle edelleenkin ja olisi hyvä Lemmy tribuuttikin.

_
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toimisi mulle edelleenkin ja olisi hyvä Lemmy tribuuttikin.

_

Ja ton alun noi pienet naurut, jolla voisi jäälletulobiisinä alkaa, voisi vielä korostaa omassa IFK-editissä samalla lailla kuin Crazy Trainissa, joka on mun mielestä yksi parhaista tällaisista stadionbiiseistä mm. NFL:ssä ja NBA:ssa juuri sen alun vuoksi.

Jos sielä puolelta jonkin, toki kuluneen mutta hienon, biisin IFK:n matseihin toisi, niin juuri Crazy Trainin, Crazy Train Ozzy Osbourne - YouTube

Ja tosta, sinänsä IFK-biisiksi kerettiläisestä, olen stadionkontekstissa aina digannut: Miami Dolphins Zombie Nation - YouTube
 
Viimeksi muokattu:

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Kuka on edellinen IFK-maalivahti joka on samaan aikaan IFK:ssa pelatessaan ollut myös Suomen A-maajoukkueen maalilla? Sakke 90-luvun alussa?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka on edellinen IFK-maalivahti joka on samaan aikaan IFK:ssa pelatessaan ollut myös Suomen A-maajoukkueen maalilla? Sakke 90-luvun alussa?
Samaa mietiskelin. Ainakin Riksman pelasi silloin ensimmäisellä kunnon HIFK-kaudellaan jonkun jämämaaottelun liigan pleijareiden aikaan. Ja mites Ortio? Oliko vielä HIFK:n mies, kun pelasi kotikisoissa?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Totta, Ortiohan taisi päästä ihan MM-kisoissakin pelaamaan. Niin se muisti pätkii. Niin ja ei unohdeta omaa poikaa, Antti Rantaa, keväältä 14
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Oliko Raanta sitten samoissa kisoissa kuin Ortio? Sorry kun ei toi maajoukkue niin kiinnosta niin menee vuodet sekaisin
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Raanta pelasi niissä kotikisoissa joiden aikana kohistiin törkeän kalliista pääsylipuista. Vuotta en muista, kun ei oikein meikäläistäkään nappaa tuo maajoukkue. Ortio ei ollut samoissa kisoissa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
2012-2013 mm-kisoissa Suomen maalivahtikolmikko oli Raanta, Ortio ja Engren. Kyseiset kisat ovat sekä Raannan että Ortion toistaiseksi ainoa mm-tasolla, joten kyllä ne olivat samat kisat. Ja kyllä, kyseessä olivat ne kotikisat, joissa lippujen hinnoista kohistiin ihan perkeleesti. Väittäisinpä vielä, että ennakkoasetelmissa Ortion piti olla Suomen ykkönen, mutta harjoitusotteluissa ja itse turnauksessa Raanta ajoi sitten nopeasti ohi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kova biisi kyllä, jos en ihan väärin muista niin on soinut jaffalassakin erän starttibiisinä (tai ainakin jossain raossa) ja taisipa soida Bluesinkin pelissä
Ei kiitos tolle biisille. Narrien biisi.

Hmm, mutta onko soinut narreilla ennen vai jälkeen 2003? Jos jälkeen niin sitten on meillä soinut ennen sitä ja turha puhua narrien biisistä, mutta se ja sama. Itse kyllä diggaisin tämän tyylisestä aloituksesta jossa olisi asennetta ja sanoituksessakin jotain pientä logiikkaa. Se Triple H kytkös mielestäni ei ole mikään syy olla soittamatta, periaatteessa jokainen biisi on sävelletty jonnekin muualle kuin IFK:lle, muuten Jake & Co - Go IFK on ainoa vaihtoehto. :)

_
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta täytyy kyllä sanoa, että alkubiisit nykyisellään, brewer sitoo nauhoja -paineistuksineen on erittäin ok. Ja ne junnut, jotka mukana sisääntulossa ja maaliringissä,
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Let`s play hockey, C`mon Canada kertsillä, on yhtä paljon meidän oma biisi kuin Live is life Tapparan tai Final countdown Lukon. Let´s play hockey on tehty muistaakseni nuorten MM-kisoihin Kanadassa vuonna keppi ja kivi. Minulle ainoa oikea, on meille tehty versio jossa kertsissä lauletaan C`mon IFK, let`s play hockey. Tapparakin soitti sitä Kanadalaista biisiä joskus, käsittääkseni The office antoi kritiikkiä asiasta Tampereelle, jolloin Kirveet etsivät omat musiikkinsa. Sitä Suomessa tehtyä C`mon IFK versiota moni vähättelee, vaikka ei ole edes kuullut, mutta "Isot pojat sano". C`mon IFK, let`s play hockey.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Minulle ainoa oikea, on meille tehty versio jossa kertsissä lauletaan C`mon IFK, let`s play hockey. ... Sitä Suomessa tehtyä C`mon IFK versiota moni vähättelee, vaikka ei ole edes kuullut, mutta "Isot pojat sano". C`mon IFK, let`s play hockey.

Muuten hyvä, mutta tuo IFK-versio on tehty juosten kusten. Siinä lauletaan "hand without stick" eikä "hand-me-down stick", joka obviously pilaa koko biisin. Voisivat tehdä siitä uuden IFK-version, sillä tuo on aivan ala-arvoinen ja naurettava versio tuon mokan takia.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Muuten hyvä, mutta tuo IFK-versio on tehty juosten kusten. Siinä lauletaan "hand without stick"
Trevor Gillies?
Muuten hyvä, mutta tuo IFK-versio on tehty juosten kusten. Siinä lauletaan "hand without stick" eikä "hand-me-down stick", joka obviously pilaa koko biisin. Voisivat tehdä siitä uuden IFK-version, sillä tuo on aivan ala-arvoinen ja naurettava versio tuon mokan takia.
Hyvää analyysiä, itselläni kappale kuuluu nuoruuden muistoihin. nimenomaan muistoihin. En ole edes huomannut kyseistä kämmiä. Tänne palstalle, IFK puolelle, kirjoittaa parikin tietämääni, tunnettua rock-ihmistä + sadat joita en tunne. Joskus aikaisemminkin ehdotin että näistä voisi olla helpohkoa tehdä porukka joka tekisi nykypäivän hardrock kappaleen: C`mon IFK, Let´s play hockey.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Minulle ainoa oikea, on meille tehty versio jossa kertsissä lauletaan C`mon IFK, let`s play hockey.

Kuka muuten esitti tuon IFK-version? Itsellä on siitä koneella jostain muinoin netistä löydetty MP3:nen, jossa esittäjäksi on merkitty Terry Ball, mutta ei kai pelaaja/koutsi käynyt studiossa vetämässä viisuakin himaan?
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Kuka muuten esitti tuon IFK-version? Itsellä on siitä koneella jostain muinoin netistä löydetty MP3:nen, jossa esittäjäksi on merkitty Terry Ball, mutta ei kai pelaaja/koutsi käynyt studiossa vetämässä viisuakin himaan?
Juu tuubista löytyisi, missä esittäjäksi on laitettu "Drome". Muuten en ole semmoisesta bändistä kuullutkaan.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Juu tuubista löytyisi, missä esittäjäksi on laitettu "Drome". Muuten en ole semmoisesta bändistä kuullutkaan.

Kiitoksia vastauksesta! Kävin Youtubesta tuon kuuntelemassa tuon Dromen version, joka ei kuitenkaan ole sama, mikä minulla on koneella.
Aiemmin tässä ketjussa mainitun hallibiisisivun alalaidasta huomasin maininnan esittäjästä:

Drome - Let's Play Hockey (2005, lauletaan "Canadan" asemesta "HIFK", biisin toinen HIFK-remix)
Roland Wilson - Let's Play Hockey (lauletaan "Canadan" asemesta "HIFK", biisin ensimmäinen HIFK-remix)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Missä oli J. Lundell eilen, kun miestä ei näkynyt normisti pelin aikana penkin takana??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös