Jos kiekko onkin studion televisiosta kateissa niin sehän ei tarkoita että kiekko on kateissa tuomareilta ja pelaajilta.
Tämä tilanne oli ainakin mun silmin ihan 50-60-tilanne. Joskus nämä vihelletään ja joskus ei, joten mä en ainakaan pysty sanomaan, että tässä nyt olisi kauhean suurta vääryyttä kukaan kärsinyt, koska historiasta löytyy vastaavia tilanteita suuntaan tai toiseen. Mutta jo se, että Zagidulin ei itse reagoinut koko tilanteeseen kovin voimakkaasti, kertoo siitä, ettei hänkään tiennyt, missä kiekko on. Tästä voidaan varmaan vetää johtopäätökset, että ei hän ainakaan tiennyt kiekon olleen hänellä varmasti hallussa.
Säännöt voivat sanoa, mitä tahansa, mutta niin kauan, kun jokaisessa pelissä tulee tapahtumia, joita ei tulkita täysin sääntökirjaan mukaan, turha näistäkään on suuremmin itkeä. Kuuluvat siis peliin. Ja ollaan mekin oltu vastaavissa tilanteissa, missä maali on hyväksytty, vaikka peli olisi myös voitu viheltää poikki jo aiemmin. Että varmaan nämä aika tasan menee ja se missä tilanteissa tällaisia tulee, on ihan sattuman kauppaa.
Sinänsä ymmärrän, että Lukkoa vituttaa, että ottelusarja ratkesi tähän, koska kuten totesin, aika 50-60-tilanne kaikkinensa. Mutta olen 99%:n varma, että jos tämä ei olisi sarjaa ratkaissut, se olisi ratkennut joka tapauksessa HIFK:n seuraavaan maaliin, sen verran kova henki ja tappamisen meininki HIFK:lla oli päällä.