Jos viitsit myös keleta viestiketjua taaksepäin voit lukea että nimenomaan sanoin että siinä on menty kyllä metsään/laittomuuksien puolelle minun mielestä jos ympäri hallia on Jokerikannattajia poistettu. Se viestini on joku parin viikon takainen ja on kyllä löydettävissä ketjusta.
Sensijaan sen porukan joka on ollut fanikatsomossa poistaminen on ollut täysin perusteltua jo sen perusteella että
- kyseisten henkilöiden oma turvallisuus on täytynyt taata
- on ollut erittäin iso epäilys kun näiltä savuttaneilta veijareilta on löytynyt pommeja että myös lisää pommeja saattaisi löytyä jolloin tapahtuman turvallisuuden ja jatkuvuuden kannalta on ollut varsin perusteltua että Jokerifanikatsomosta poistettiin fanit heidän tarkastamiseksi.
- Ympäri hallia ei kaikkia faneja poistettu. Mm. tapahtuman aikaan pubissa olleita jokerifaneja kun oli tullut JV:t poistamaan oma tuttavani/kaverini (jyväskyläläinen JYP fani) oli alkanut puolustamaan ko.faneja ja sanonut että nämä ovat olleet tässä hänen vieressä koko ajan oluella ja ette te voi heitä täysin tapahtumaan syyttöminä laittaa ulos. Kyseiset fanit jäivät halliin sisälle.
Täytyy tosin sivukommenttina todeta että ihan hyvin ei ole mennyt ko.organisaation turvallisuuspäällikölläkään jos on ihmisille selitellyt että ei nyt mene pykälien mukaan mutta pitää poistaa koska ylempää käsketään. Tunnut tietävän JV:n toimintaa koskevista asioista sen verran hyvin että tiedät myös minkä takia tässä on ns.kustu järjestyksenvalvojien kintuille ja haitattu heidän työn tekemistä.
Olen pahoillani, olen varmaan missannut sen vanhemman viestisi tämän kaiken vuodatuksen seasta.
Itse todistin vierestä, kun savuhässäkän aikana poissa katomosta ollut, tapahtumista hallin turvallisuuspäällikön kanssa neuvotellut EPry:n hallituksen edustaja postettiin hallista pukeutumisen perusteella, joskin pahoitellen.
Ei mennyt putkeen oikeasti. En puolustele millään muotoa laittomuuksia tai niihin syyllistyneitä, mutta monen tavallisen ja viattoman Jokerikannattajan puolesta mua kyllä vituttaa ihan rajattomasti. Puhumattakaan noista ry-aktiiveista, jotka saavat kaiken saastan niskaansa joka suunnasta vaikka mitä tekevät ja yrittävät. Tunnen näistä ry-ihmisistä valtaosan henkilökohtaisesti ja voin sanoa, että heillä ei ole motiiveja, intressejä tai haluja, eikä edes keinoja salailla tai puolustella hölmöilyja tai hölmöilijöitä. He keräävät vaan kaiken paskan niskaansa ja kun liigalle tai seuroille tarjotaan ry:n puolesta keinoja ja ideoita saada asioita järjestykseen, vastaukset ovat "katsellaan" -tasoa. Sen jälkeen täällä janariajassa vielä huudellaan heitä itsekkäiksi ja hömöilijöiden suojelijoiksi. Käykääpä tuomitsijat tapaamassa noita ihmisiä, jotka pyyteettömästi painivat tämän kaiken ympäriltä satavan paskan kanssa ja silti edelleen omalla ajallaan pitävät aktiivisesti yllä faniyhdistystoimintaa ja pyrkivät vielä parantamaan asioita. Saattaa avata silmiä, oikeasti. Eli tulkaa hetkeksi pois intternetistä ja kohdatkaa niitä asioita ja ihmisiä myös IRL. Ellei sitten elämäntarkoitus ole vaan porata janariajassa kaikesta Jokereihin liittyvästä.
Ja tohon sun viestin boldaamaani kohtaan vielä. Joo, kyllä tiedän erinäisistä asioista aika paljon. Valitettavasti vaan vähemmästä kuin törkeästä rikoksesta ilmoittaminen ei ole rikos suomessa, joten vaitiolo ei ole sanktioitua, vaikka yleinen moraalikäsitys muuta edellyttäisikin. Joskaan mitä olen ihmisiltä kuullut, ei sitä savun laittajaa oikeasti myöskään oltu nähty.
Hassu tilanne kävi myös kun tulimme itse halliin sisälle vasta savuhässäkän jälkeen. Vieressäni sisälle tullut, koko ottelua edeltävän ajan kaupungilla pubissa istunut Jokerikannattaja osoitettiin JV:n toimesta poliisille heti sisääntulon jälkeen "toi on yksi niistä" ja poliisi otti hetkellisesti kiinni tämän henkilön epäiltynä savun laittamisesta. Vaadin poliisilta, että tämä ottaa henkilön osoittaneen JV:n tiedot ylös, jos JV kerran vakavissaan väittää tunnistaneensa tekijän, joka on elämänsä ensimmäistä kertaa sisällä ko. hallissa n. 30min savun laittamisen jälkeen. Edellä mainittu syytös huomioiden vielä syytöksen esittäneen henkilön aseman (järjestyksenvalvoja) voitaisiin tulkita kuitenkin kunnianloukkaukseksi. Vastaukseksi saan poliisimieheltä vittuilua. Pitkän neuvottelun jälkeen tämä täysin syytön henkilö lopulta vapautetaan, mutta syytöksen esittänyttä järjestyksenvalvojaa ei tunnu tietävän edes paikalla olleet järjestyksenvalvonnan esimiehet. Se siitä toiminnan läpinäkyyvyydestä.