Oma sairaanhoitajan peruspalkkani on noin 2400 euroa kuussa. Korkeakoulun läpikäyneelle se ei todellakaan oo mikään hyvä palkka..
Itse lähihoitajana saan välillä enemmän kuussa rahaa kuin pelkällä Peruspalkalla vetävä sairaanhoitaja (arkipäivää ja aamuvuoroa tekevä). Toisaalta, jos tekee kaikkia vuoroja, niin lisät tietysti kuuluu asiaan.
Itse en sairaanhoitajaksi jaksaisi opiskella, vaikka siinä tietysti avautuu paljon uusia monipuolisia työmahdollisuuksia, mutta palkka ei kuitenkaan välttämättä nouse merkittävästi. Toki voisin nytkin tehdä aika erilaisia töitä kuin mitä nyt teen.
Ehkä myös Koulutuksessa olisi parannettavaa, koska se sisältää aikamoista sontaa, kuten nyt koulut yleensä Sisältää.
Toki suurimman osan oppii sitten käytännössä töissä tai sitten harkoissa. Itsekin olen ohjannut monia opiskelijoita, niin lähihoitajia kuin sairaanhoitajia.
Kun ei ole ihan siellä ytimessä töissä, niin osa Koronan tuomista jutuista tuntuu hieman huvittavilta. Jos joku on ripuloinut jatkuvasti, niin koronan jälkeen siitä napsahti heti testi, koska ripuli. Tavallaan ymmärrän, mutta tavallaan en. Ja toinen on muistisairaiden huone-eristys, joka ei toimi ollenkaan edes ajatuksen tasalla, vaikka ovessa lukee pienen nisäkkään kokoisilla kirjaimilla, että älä poistu huoneestasi.
Olisi hauska nähdä miten tämä toimii, jos joku sairastuisi, kun lukita ei voi. Tässä talossa kun muistisairaat ovat usein aika tuoreita tapauksia ja kotona asuvia.