Terveiset menevät varmaan sinne mummontaluttelijoilla ja vaipanvaihtajille ja muulle paskasakille. Me tehyläiset mennään lääkärien kanssa tonne toiseen pöytään juttelemaan rahasta. Hörppikää te vaikka sillä aikaa automaattikahvia.
Kyllähän siellä on vanhustenkin puolella Tehyläisiä tekemässä nimenomaan sitä samaa hommaa. Eikös siitä ole juuri ollut näiden muiden liittojen suulla puhetta, että hommat menevät todella ristiin.
Jussih:lle: Kyllä olen sitä mieltä, että terveydenhoito ja siellä erityisesti sairaanhoitajat, tarvitsevat lisää resursseja enemmän kuin esimerkiksi siivoojat ja lastenhoitajat. Tämä ei tarkoita sitä, etten arvostaisi esimerkiksi lastenhoitajia, joita arvostan äärettömän paljon. Silti olen sitä mieltä, että näistä kipeästi lisäresursseja kaipaavista aloista nimenomaan terveydenhuolto ja sairaanhoitajat tarvitsevat kipeimmin lisäresursseja. Tiedän, että esimerkiksi lastenhoidossa tilanne on hankala ja sielläkin tarvittaisiin lisää henkilökuntaa.
Silti olen sitä mieltä, että vähistä resursseista lisärahaa tulisi ohjata nimenomaan sairaanhoitajien suuntaan. Sairaan lapsen hoito on "tärkeämpää" kuin terveen lapsen hoito. Se on siis asia, joka pitäisi hoitaa ensin kuntoon. Kuten varmasti ymmärrät, en ota kantaa korkean palkankorotuksen puolesta, vaan lisäresurssien, siinä on eroa. Enkä edelleenkään ole puna-vihreä tai jotain sinnepäin. Pidän Kokoomuksen avausta hyvänä ja erittäin tarpeellisena ja opposition toimintaa sen sijaan vähintäin epäilyttävänä. Se ei kuitenkaan kai tarkoita sitä, etten voisi kommentoida täällä käytävää keskustelua. Etenkin, kun siinä on mielestäni aivan tarkoituksella annettu hyvin erikoinen ja halveksuva kuva sairaanhoitajista.