Pikkujouluhuumasta hieman voi kommentoida. Muut työkaverit katsoi neloselta ulkoilma peliä ja minä yksin vaivauduin Mestispelin ääreen.
Tänäänhän näytti yhden erän että SaPKo on eri sarjatason joukkue kuin vieraileva Peliitat, mutta yhden erätauon jälkeen näytti taas ihan saman sarjan joukkueille.
Tässä ollaan taas totuuden äärellä. Itse liveseurantaan jo kommentoin, että toisessa erässä SaPKo näytti olevan jo viettämässä itsenäisyyspäivää, kun työmaalla olivat mutta eivät tekemässä töitä. Toki tuokin on inhimmillistä ja itsekin olen siihen syyllistynyt, että joskus ajatus työmaalla ollessa on jossain muualla. Esim tänään ekan kahvitauon jälkeen oli enemmän firman pikkujoulut mielessä kuin työnteko vaikka työmaalla oltiinkin. SaPKoon palatakseni toisen erän peliin vaikutti paljon ekan erän helpohko 2-0 johto ja luulotauti, että peli on jo ohi. Jälkimmäisessä Avssa saatiin pari maali paikkaa ja se hieman sai virtaa SaPKolle
Onneksi Laamasen tehoilta antoi mahdollisuuden, että kolmanteen erään lähdettiin Piitulaisen riparimaalilla 3-2 johdossa. Kolmannesa erässä nähtiin viime kaudelta kohtuu tylyä johtoasemassa pelaamista ja loppuniitin iski kaikkien yllätykseksi Hämäläinen AVllä tyhjiin.
Olikohan niin että SaPKo ei saanut kolmannen erän alussa tulleen ylivoiman aikana ainuttakaan laukausta, edes yritettyä, vaikka piti kiekkoa pitkään alueella. Odottaako ne, että Joulupukki hakisi kiekon lavasta ja veisi sen maaliin.
Tuota YVtä on tullut jo haukuttua syksyn aikana tarpeeksi ja uskoin, että edellisten pelien pomput olisi sitä hiukan avannut, mutta eipä tuossa parempaa huomista ole näkyvissä. Toki ne edelliset neljä maalia on olleet tärkeitä vaikka ovatkin olleet enemmän tuuria kuin taitoa. Ehkä Lainion ranteelle annan enemmän taitoa kuin tuuria, mutta sitä edelsi huono AVpeli. No kevääseen on edelleen pitkä matka ja ehkä YV jo siihen mennessä paranee.
Hyvä voitto taas. SaPKo on tällä hetkellä kuntopuntarin 1. mitattanu viidellä, kymmenellä, viidellätoista ja kahdellakymmenellä ottelulla.
Täällä on jo ranteita vedetty auki, köyttä rasvattu ja mietitty hautakiven ulkonäköä, mutta eihän kuntopuntari valehtele. Alkukauden kolme peliä mestaruuskrapulassa meni miten meni ja kahdessa tuli se viimehetken tappio mikä on edes auttanut syksyn hieman aneemista peliä. Edelleen syyskauden jälkeen pitää olla mukana playoff junassa jonka jälkeen aletaan miettimään pelinrakenteita kohti playoffeja. Alkukausi ja revanssivkl on esim minun kommentteja pelistä harhauttanut liikaa. Puolustuspeliä on tullut haukuttua, mutta toiseksi vähiten päästettyjä maaleja (vähiten laskettaessa per peli), joten kai viisikkopuolustus on ollut ihan ok tasolla kaikesta antamastani paskasta huolimatta.
Tuosta päästääkin aasinsiltana siihen, että Marva on parantanut peliään kauden edetessä ja alkaa niitä minun ehkä optimistisia odotuksa lunastamaan. Tänään kaitsi hyvin Väinölää ja tuohon puolustukseen, kun Pulli ja Ruuskanen tulee takaisin niin huhhuh. Toki Räsäsen pelityyli vaatiikin puolustajilta helvetin paljon ja laadukasta pelaamista ja pikkuhiljaa sieltä se punainen lanka alkaa löytymään.
Maalivahtipeliä minun ei pitäisi arvioida, koska ymmärrys on siitä heikolla tasolla, mutta maalikon silmiin on vaikuttanut, että Toivosen loukkaannuttua Urpolahti on parantanut peliään, kun on ollut selkeä ykkösmaalivahti eikä tandemissa. Tämä ihan sillä perusteella, kun riparikontrolli on parantunut eli kiekot torjutaan kulmaan, irtokiekot on vähentyneet ja niitä alkukauden hups maaleja ei ole viimeaikoina mennyt taakse. Heitetään tästä tärppi
@Murkula lisäksi myös
@Näkökulma