Sanna Marinin hallitus

  • 2 589 446
  • 21 526

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mikä ihme on, kun Marinin pitää pyöriä jonkun Tuure Boeliuksen ja muiden B-luokan julkkisten kanssa? Tämä alkaa olla jo uskottavuuskysymys. Juhlisi edes vähän paremmassa seurassa.
Jostain se luokkanousu on tamperelaisen Stadin yössä aloitettava. Vitosdivaria näyttää vielä pelaavan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitä seuraavaksi, jää kiinni kun ostanut siideriä 17v pissiksille.
Ai jumalauta, tää ois nättiä. Sanna kurvaa Toyota Corollalla vähän käsijarrua käyttäen johonkin parkkipaikalle ja antaa pissikselle muovipussin joka on täynnä siideriä ja pari askia röökiä. Hörkkö kyttää pitkän putken kanssa puussa ja nappaa pari hyvää kuvaa. Lisäksi Sanna täyttää takakontin sisällön ja siellä on pari koria kaljaa illan bileitä varten.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onhan tuo Marinin touhu hölmöä, jopa noloa. Hyvin vedetään pääministerin instituutiota alas vessan pöntöstä. Pääministeri bilettää teinistarojen kanssa eikä ensimmäistä kertaa. Mitä hän sillä hakee, heidän hyväksyntäänsä vai? Onko Marinilla ikäkriisi? Pitäisikö vähän osata priorisoida asioita ja malttaa virkakauden loppuun. Mitä seuraavaksi, jää kiinni kun ostanut siideriä 17v pissiksille. Get over it!
OK BOOMER.
 

12961

Jäsen
Pääministeri bilettää teinistarojen kanssa eikä ensimmäistä kertaa. Mitä hän sillä hakee, heidän hyväksyntäänsä vai?

Vai kosiskellaanko epätoivoisesti nuoria äänestäjiä demareille?

Ihan saa minun puolestani bailata kenen kanssa huvittaa, mutta kyllähän tuo seura silti ihmetyttää. Luulisi poliitikon olevan valinnoissaan opportunistisempi ja pääministerillä suht hyvä mahdollisuus valita seuransa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis. Pääministerinä kuulet, olet altistunut koronalle. Tämän jälkeen lähdet bilettämään yökerhoon ja jätät virkapuhelimen kotiin.

Tuo on jo melkoisen tyhmää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle on se ja sama onko Marin ollut bilettämässä ”korona-altistuneena” vai ei. Hänellä on rokotus ja niin on kaikilla muillakin siellä baarissa. Päästelköön höyryjä, jos se auttaa häntä suoriutumaan tehtävässään.
Kuten tuossa edellä jo viittasin ja pari muutakin on maininnut, kyse on esimerkistä ja uskottavuudesta välillisesti. Esimerkistä niille, jotka eivät osaa tai halua itse ajatella käytöksensä seurauksia tässä heikentyneessä tilanteessa, ja uskottavuudesta niille, jotka odottavat pääministeriltä tietynlaista arvokkuutta ja näin itsenäisyysjuhlallisuuksien alla myös perinteitäkin. Välittömästi kyse on tavoitettavissa olemisesta. Molemmissa tapauksissa pääministeri osoitti harkitsemattomuuttta ja tyhmyyttäkin.

Sinä ja minä kykenemme päättelemään itse, kuinka suuri riski todellisuudessa on kuolla koronaan 36-vuotiaana tai vaikuttaako vapaaillanvietto kaveriporukalla perusjuuriaan myöden Marinin kykyyn hoitaa pm:n velvollisuuksia, mutta on tyhmyyttä tässä tilanteessa antaa polttoainetta lööpeille, varsinkin kun kerta ei ollut ensimmäinen. Ylen Politiikka-Suomi saa ensimmäisen jakson osalta kovaa vauhtia täydennystä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kritiikki on ansaittua sen osalta, että ohjeistusta ei ole noudatettu.

Kyllä, mutta edes tuo ei mielestäni ole suurin ongelma. Ainakin minä toivoisin pääministeriltä sen verran jo vaikka sitten häikäilemätöntä oveluutta ja herkkyyttä nyansseille, että hän tajuaisi vetää omat johtopäätöksensä tilanteessa eikä varsinkaan alkaa jälkikäteen selitellä, kuinka ei tajunnut kyseenalaistaa rikkinäisenä puhelimena saamiaan ohjeita.

Esim. aamiaisgatea voi pitää turhana ja se on ihan ok, mutta kun tämä nähdään Marin-kohujen jatkumona, aiheellisten tai aiheettomien, alkaa nousta kiusallisia huomioita Marinin kyvystä toimia pääministerinä. Myös ateriaedun suhteen selitys oli ettei osattu kyseenalaistaa ohjetta, vaan tyytyväisenä ruokittiin perhekin valtion piikkiin. Jopa Antti Rinne jota en varsinaisesti pidä poliittisen historiamme välkyimpänä kaverina, oli tajunnut sen verran että ateriaetua "ei ollut tarvetta käyttää". Tuossakaan tapauksessa Marinin valtaisa esikunta ei ollut tilanteen tasalla, ja jälleen kerran pääministerin omankin kuvailun mukaan homma on mennyt niin että esikunnalta on tullut väärää tietoa jota Sanna ei ole osannut kyseenalaistaa.

Toinen leimallinen piirre on muiden syyttäminen ja heittäminen bussin alle. "Hänhän erosi itse" jne. Nyt poikkeuksellisesti Marin otti murusen verran vastuuta: Hän myönsi että hänen olisi pitänyt harkita paremmin ja kyseenalaistaa saamansa tiedot. Siis virheelliset tiedot jotka joku muu hänelle syötti. Turha sitä on mainita, että oikea tieto ei tavoittanut häntä vain siitä syystä ettei hänellä kertomansa mukaan ollut valtioneuvoston puhelinta matkassa.

Marin on profiloitunut varsin omaehtoisesti kriisipääministerinä, joka on johtanut Suomea jo voitokkaaksikin julistetussa taistelussa koronaa vastaan. Hänen poissaolonsa milloin mistäkin tilaisuuksista, usein sopivasti kun olisi käsitelty ikäviä asiakysymyksiä, on julkisuudessa noteerattu toistuvasti ja vastustajat ovat näistä piikitelleet. Kannattajat taas ovat puolustaneet pääministeriä ymmärrettävästi siitä, että hän ottaa koronan vakavasti ja näyttää esimerkkiä omaehtoisilla karanteeneillaan. Pitäähän Sanna Marinin nyt luoja sentään tajuta, että voi tämmöisessä tilanteessa uuden variantin ja rajoitusten kiristämisen myötä olla hippasen huono aika altistuksesta tietoisena lähteä yökerhoon. Ja tajuta nimenomaan itse, ilman että ilmeisen pätemättömät avustajansa sitä hänen puolestaan ajattelevat.

Case Kanerva on mielestäni edelleen hyvä vertailukohta.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Mikä ihme on, kun Marinin pitää pyöriä jonkun Tuure Boeliuksen ja muiden B-luokan julkkisten kanssa? Tämä alkaa olla jo uskottavuuskysymys. Juhlisi edes vähän paremmassa seurassa.
Tälle olen itsekin naureskellut. Luonnollisesti Marin saa vetää perseet olalle vaikka nacci tranbergin kanssa, mutta onhan tollasten seiska-tason julkkisten kanssa pyöriminen pääministerin statuksella aika outoa. Ottais nyt kuppia edes oikeasti menestyvien henkilöiden seurassa. Voi tietysti olla että esim liike-elämässä menestyneitä ei vasemmistodemarin seura kiinnosta, edes pääministerin tittelillä varustetun.

Yllä olevaa ei sitten tarvitse tiukkapipoisimpien ottaa tosissaan…
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä ei toki pidä paikkaansa. Stadissa on ollut hyvät jonot pikatesteihin baareihin pääsemiseksi.

Ja tämä tekee tästä Marinin tempauksesta itselleni hyväksymättömän.

Ottamatta kantaa siihen, miksi edelleen on rokottamattomia, olen sitä mieltä että Marin on ottanut tietoisen "hälläväliä" riskin tässä tapauksessa.

Hän on aivan varmasti tietoinen että baareihin pääsee myös negatiivisella testillä ilman rokotusta, ts. samassa tilassa on ihmisiä joilla ei rokotuksen antamaa suojaa ole. Täten jos Marin on altistunut ja menee tilaan jossa on myös rokottamattomia (negatiivisella todistuksella), aiheuttaa hän turhan riskin sille että joku näistä rokottamattomista saa tartunnan. Ja myös ottaa riskin siinä, että hän levittää tartuntaa eteenpäin.

Fiddu että sapettaa, ihmiset ovat joutuneet tekemään suunnattomia uhrauksia tämän paskataudin takia ja joutuneet kärsimään tästä hyvin paljon, ja sitten hallituksen keulakuva päättää näyttää koko kansalle miten vähän häntä koko asia kiinnostaa ja mitkä ovat hänen arvonsa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tälle olen itsekin naureskellut. Luonnollisesti Marin saa vetää perseet olalle vaikka nacci tranbergin kanssa, mutta onhan tollasten seiska-tason julkkisten kanssa pyöriminen pääministerin statuksella aika outoa. Ottais nyt kuppia edes oikeasti menestyvien henkilöiden seurassa. Voi tietysti olla että esim liike-elämässä menestyneitä ei vasemmistodemarin seura kiinnosta, edes pääministerin tittelillä varustetun.

Yllä olevaa ei sitten tarvitse tiukkapipoisimpien ottaa tosissaan…
Toinen vaihtoehto olisi vetää ihan kunnolla nyt överiksi. Viikon mökkireissu kavereiden kanssa ja puhelin kotiin. Tai sitten vetäisi vaikka piriä Andy McCoyn kanssa. Todennäköisesti nämäkin saataisiin jotenkin seliteltyä siten että eihän tässä nyt mitään hei.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Sanna tekee kyllä ihan omatoimisesti asemastaan vaikeaa. Ei helvetti pääministeri voi olla tavoittamattomissa, ei koskaan, ikinä, milloinkaan. Mulle on aivan sama käykö Sanna ryyppäämässä b-luokan julkkisten kanssa, mutta hänet pitää saada puhelimeen minuutin sisällä.

Mun mielestä tämän pitäisi olla peruste erota, mutta tuskin näin käy.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit

Salama44

Jäsen
Marinilla on turvamiehet aina taustalla. Käy hän sitten lenkillä, kaupassa tai ravintolassa. Kyllä tieto pitäisi mennä hänelle ja varmaan meneekin jos joku kuten korona tms. henkeä tai terveyttä uhkaa tai hänet pitää jonkun muun tärkeän asian vuoksi tavoittaa.

Tottakai puhelin täytyy pitää mukana, mutta kännykkä voi pimetä myös siksi että sähkö katkeaa ja tukiasema pimenee. Se ei ole 100 % tavoittamisen väline. Marinin koronatesti oli negatiivinen joten mikään ei olisi muuttunut vaikka hänet olisi tavoitettu sieltä heti.

Ravintollassa käyntiä ei taas voi normaaloloissa kieltää keneltäkään kansalaiselta sen enempää kuin kaupassa käyntiäkään. Tottakai tämä on oppositiolle herkullinen soppa ettei pääministeri pysy koko ajan neljän seinän sisällä monta kännykkää kuulo- ja näköetäisyydellä.

Mitenkähän hän sen lenkin tekee? Pitääkö puhelin olla taskussa ja handfree kuulokkeet koko ajan korvissa? Entä yöllä saako hän nukkua koko yön rauhassa vai onko kännykkä koko ajan yöpöydällä ja henkilökohtaisesti siihen on noustava vastaamaan aina kun se soi? Luulen kyllä että avustajat tsekkaavat ne puhelut ensin.

Keskustella näistä pitää, mutta meteli laantuu tästäkin alkuhälinän jälkeen.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mulle on aivan sama käykö Sanna ryyppäämässä b-luokan julkkisten kanssa, mutta hänet pitää saada puhelimeen minuutin sisällä.

Mun mielestä tämän pitäisi olla peruste erota, mutta tuskin näin käy.

Tuskin kukaan pääministeri on aina ollut tavoitettavissa minuutin varoajalla. Esim. Alex Stubb osallistui pääministerinä toimiessaan marathon- ja triathlon-kilpailuihin eikä varmasti pitänyt virkapuhelintaan tuolloin taskussa. Mokahan se Marinilta on ollut, että virkapuhelin on jäänyt kotiin, mutta tuskin se kovin ainutlaatuinen virhe on.
 

Barney

Jäsen
Täten jos Marin on altistunut ja menee tilaan jossa on myös rokottamattomia (negatiivisella todistuksella), aiheuttaa hän turhan riskin sille että joku näistä rokottamattomista saa tartunnan.
No tämä on tässä keississä kyllä pienin murhe.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tuskin kukaan pääministeri on aina ollut tavoitettavissa minuutin varoajalla. Esim. Alex Stubb osallistui pääministerinä toimiessaan marathon- ja triathlon-kilpailuihin eikä varmasti pitänyt virkapuhelintaan tuolloin taskussa. Mokahan se Marinilta on ollut, että virkapuhelin on jäänyt kotiin, mutta tuskin se kovin ainutlaatuinen virhe on.

Hmm, minä väitän, että tilanteen vaatiessa Stubb oltaisiin saatu kesken maratonin nopeasti puhelimen äärelle. Heitin tuon minuutin hatusta, yhtä lailla aikamäärä voisi olla 10 minuuttia, mutta ymmärrät pointin kuitenkin.

Pääministeri on pääministeri 24/7, ja hänen on oltava tavoitettavissa jatkuvasti.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Mokahan se Marinilta on ollut, että virkapuhelin on jäänyt kotiin, mutta tuskin se kovin ainutlaatuinen virhe on.
Kun kerran jossain pääministerin tai sudenpentujen käsikirjassa sellainen klausuuli on, että se yksikin luuri pitää olla mukana, niin mitäpä tuota kieltämään etteikö olisi ollut virhe jättää kotiin. Tavoitettavissahan tuo on kuitenkin ollut koko ajan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ravintollassa käyntiä ei taas voi normaaloloissa kieltää keneltäkään kansalaiselta sen enempää kuin kaupassa käyntiäkään.

Tämä on se millä yökerhoissa käymistä puolustellaan: PM saa käydä vapaa-ajallaan baareissa ja yökerhoissa. Tämä selvä juttu.

Kuinka järkevää tämä sitten on hänen julkisuuskuvansa (hieman jo ryvettynyt aiemmin) kannalta ja varsinkin tälläisenä aikana (koronatartunnat kasvussa, itsenäisyyspäivä juhlallisuudet) niin sitä voi jokainen miettiä. PM ei ole tavallinen pulliainen vaan hänellä on valtaa ja vastuuta Suomessa todella paljon. Päivänselvää, että siellä on aina joku Seiskan paparazzi pusikossa, kun saa vinkin, että sieltä ollaan lähdetty taas vähän porukalla yötä katsomaan.... Marin on joko ylimielinen tai hölmö, jos ei tätä tiedosta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Iltalehden jutusta elokuulta: "Marinin on oltava aina tavoitettavissa. Vaikka puhelin soisi hääpäivänä, on lähdettävä töihin."

Sanna Marin: "Hold my beer!"


Pidän tästä kohdasta erityisesti:

"Jos Emma haluaa jotain, niin hän pyytää minulta eikä isältä."

Eiköhän tämä ole tullut jo kaikille selväksi, että pääministerille sopii kaikki kaksoismurhaajia myöten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös