Sanna Marin

  • 952 151
  • 8 472

BaronFIN

Jäsen
Pakkohan tuon on tehdä puhujatyötänsä oman firman kautta kun sitä ei oikein voi tehdä palkollisena verokortille.

Demareiden kritiikki kohdistuu minun mielestäni esim. lääkäreiden tapaan tehdä julkisissa terveyskeskuksessa yhden hengen firman kautta ulkoistettua alihankintana eikä suorassa palkkasuhteessa. Tämä on tietysti ihan oikein verosuunnittelun ja pykälien kannalta, mutta johtaa lopputulokseen missä kymppitonnin kuukausipalkasta maksetaan suhteessa vähemmän veroa kuin keskimääräisestä neljän tonnin kuukausipalkasta. Ja Lääkäriliitto tarjoaa ilmaista lakiteknillistä apua jäsenilleen miten tämän kuvion saa alkuun. Tiedän tämän kun olin 20 vuotta naimisissa lääkärin kanssa.

Harva tk-lääkäri on suorassa virkasuhteessa vaan vetävät firman kautta sen 1000€/päivä ja verojen jälkeen 700€/päivä. Sitten voidaan tehdä viikko töitä ja pitää kolme viikkoa vapaata. Tästä voisi jatkaa vaikka jossain toisessa ketjussa.

Ehkä olen liberaali oikeistolainen (tai peräti sitten kommunisti), mutta julkisessa terveydenhuollossa tuo on sotinut 15 vuotta minun oikeustajuani vastaan eikä yksikään oikeisto/vasemmisto porukka ole tehnyt mitään tuota vastaan, joten se on jäänyt maan tavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Sanna pyytää yksityiselämäänsä rauhaa, kun ei ole enää PM. Julkisuuden henkilö hän kuitenkin kansanedustajana on, joten lienee selvää että seurantaa tapahtuu jatkossakin, ainakin sen yhden tietyn lehden toimesta....

"– Yksityiselämälläni ei ole minkäänlaista yhteiskunnallista merkitystä ja on kohtuutonta, että siitä yhä uutisoidaan. Minä en ole tuonut yksityisiä asioitani esille. Voisitteko jo lopettaa, hän kirjoittaa viestipalvelu Twitterissä."

 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Jompikumpi iltapäivälahti tänään aamusta: tämä on Sannan rakkaustilanne nyt

Jompikumpi iltapäivälehti parin tunnin päästä: Sanna ärähti antakaa minun jo olla

Eikö ne edes itse tajua tekevänsä paskaa sisältöä? Vai onko se niin, jotta tulleet klikkaukset kertovat, jotta ihmisiä kiinnostaa kenen Kanssa se sanna on kaupungilla kävellyt? Mainosmarkat ohi yksityisyyden?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toivottavasti Marin on tajunnut sen että jos koittaa itse elää julkisuuden kautta niin se on sitten se vältämätön paha joka tulee mukana. Varsinkin kun itse ollu tietoisesti rakentamassa julkisuuskuvaa somen kautta ja on pääsyt asemaan jossa on yksi Suomen seuratuimmista ihmisistä. Kun tohon Suomen mittakaavassa megajulkkiksen asemaan on päässyt niin siitä ei kyllä lähdetä ihan helpolla veke.

Mutta jos Marin haluaa oikeasti että hänen yksityiselämänsä jätetään rauhaan, niin hintana silloin on että pitäs varmaan lähteä pois poliitikasta pois tai vähintään kadota Brysseliin. Sometilitkin pitäs varmaan laittaa aika hiljaiseksi ja kommentoida vain poliitisista asioista eikä tyrkyttää vapaa-ajan uutisa. Kyllä noita julkkisia jotka on kadonnut täysin julkisuudesta on sen verran monta että kyllä se Mariniltakin onnistuu jos vain haluaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kyllä noita julkkisia jotka on kadonnut täysin julkisuudesta on sen verran monta että kyllä se Mariniltakin onnistuu jos vain haluaa.

Jep. Täysin ymmärrettävää, että Marin haluaa rauhaan mutta se ei onnistu sormia napsauttamalla. Mediaa ja ihmisiä kiinnostaa vielä pitkään mitä tämä "politiikan rokkistara" tekee vapaa-ajallaan. Halusi hän sitä tai ei. Vanha sanonta "joka leikkiin lähtee....."
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Jompikumpi iltapäivälahti tänään aamusta: tämä on Sannan rakkaustilanne nyt

Jompikumpi iltapäivälehti parin tunnin päästä: Sanna ärähti antakaa minun jo olla

Eikö ne edes itse tajua tekevänsä paskaa sisältöä? Vai onko se niin, jotta tulleet klikkaukset kertovat, jotta ihmisiä kiinnostaa kenen Kanssa se sanna on kaupungilla kävellyt? Mainosmarkat ohi yksityisyyden?
Jos ei ole tarpeeksi lukioita ja mainoksia ei ole pian lehtiäkään. Nytkin olen kuullut paljon kritiikkiä siitä kun jotkut sanomalehdet lopettavat sunnuntaina ilmestyvät papetilehdet kustannussyistä. Digilehti kuitenkin ilmestyy sunnuntaina koska se on edelleen edullismpi tehdä ja jakelukustannukset ovat korkeita sunnuntaina.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei se julkisuus niin toimi, että sieltä kerätään vain itseään hyödyttävät irtopisteet pois ja muuten vaaditaan täyttä mediahiljaisuutta. Julkisuuteen itsensä tyrkyttäminen tuo myös nämä ikävämmät puolet mukanaan ja nyt ei auta Sannan kuin sopeutua.

Tuollainen roskamedian työn lopettamisen vaatiminen vain provosoi näitä kyseisiä toimittajia ja Sanna voi olla varma, että ovat kannoilla jatkossakin. Ehkä se toki voi olla tarkoituskin, tiedä häntä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jep. Täysin ymmärrettävää, että Marin haluaa rauhaan mutta se ei onnistu sormia napsauttamalla. Mediaa ja ihmisiä kiinnostaa vielä pitkään mitä tämä "politiikan rokkistara" tekee vapaa-ajallaan. Halusi hän sitä tai ei.
Tanja Karpela oli vuosia sitten samanlaisessa tilanteessa kuin Marin. Toki hänen suosionsa alkoi jo reilusti ennen hänen poliittista uraansa, mutta toisaalta poliitikon uran päätyttyä vierähti useampi vuosi ennen kuin lehdistö alkoi hiljalleen antaa hänen olla rauhassa. Onkohan Marinilla edessä samanlainen kohtalo?

Hänen "ongelmansa" on se, että hänen suosionsa on edelleen kova sekä puoluekentällä että varsinkin sosiaalisessa mediassa, hänen siirtymisestään takavasemmalle on vierähtänyt vasta muutama hassu kuukausi ja lisäksi hänellä on edessä näkyvä työ puhujana. Karpelan politiikon uran aikoihin sosiaalinen media oli vielä lasten kengissä, joten vaikka hän kiinnosti todella monia ihmisiä, ei häntä jahdattu samalla tavalla kuin Marinia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vanhasen Matti selvisi loppujen lopuksi aika vähällä yksityiselämänsä tapahtumien julkitulosta. Ilkka Kanerva sensijaan ei. Rydmanin osalta viestien julkitulo ei liity rakkausasioihin, vaan viestien sisältämiin epäkorrekteihin sivuhuomautuksiin.
Sanna Marinin osalta ollaan lähimpänä Matti Vanhasen tapausta.
Tosin en ainakaan vielä usko kenenkään suunnittelevan paljastuskirjaa "Pääministerin sulhanen". Enkä usko Marinin viestittelyssään käsitelleen politiikkaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
SDP:n puheenjohtajan rakkauselämä julkisella paikalla, totta helvetissä viihdelehti siitä uutisoi. Erikoinen avautuminen Marinilta. Uskomatonta että hän kompastuu samassa asiassa taas, eli ei onnistu hoitamaan yksityisasioitaan yksityisesti. Jos haluaa pusutella kallioilla niin se kannattaa tehdä vaikka mökillä, vähän kuten tanssivideoita ei kannata laittaa someen.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Minä en ole tuonut yksityisiä asioitani esille. "

Tämähän on aika paksu vale. Valtaosa Marinin ig-seuraajistakin on päätynyt seuraajaksi juuri euissikuvien yms. myötä.

Toki lähiaikoina Marin on vähentänyt julkista aktiivisuuttaan ilahduttavasti ja minäkin pidän seiskan juttuja turhana tirkistelyroskana. Silti on joko kaikkivoipaisuusharhaista tai naiivia kuvitella, että voi hypätä influencer-tyyppiseen julkisuuteen nimenomaan poliittisten asioiden ulkopuolella ja kytkeä julkisuuden päälle ja pois omien halujensa mukaan. Tai sitten tietoinen viestintästrategia jolla niin ikään pysyy julkisuudessa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikös se juuri tuolla persu-ketjussa käyty läpi, että vapaan median pitää pysyä vapaana mediana? Nyt kuitenkin SDP:n puheenjohtaja ja kansanedustaja pyytää sitä vapaata mediaa olemaan kirjoittamatta itsestään. Ei kai vain yritä manipuloida sitä vapaata mediaa?. Oli se rakkauselämä yhteiskunnallisesti tärkeää tai ei, niin vapaa media saa siitä halutessaan uutisoida. Ihan samalla lailla kuin 15 vuotta sitten kirjoitetuista keskustelupalstaviesteistä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jompikumpi iltapäivälahti tänään aamusta: tämä on Sannan rakkaustilanne nyt

Jompikumpi iltapäivälehti parin tunnin päästä: Sanna ärähti antakaa minun jo olla
Tuohan on normi-settiä mediassa.

Seuraava askel on että huomenna media kysyy että miksi Marinin rakkauskuviot on ylipäänsä uutinen ihan kuin se ei olisi ollut se sama media - usein jopa sama lehti - joka ne Marinin rakkausjutut julkaisi edellispäivinä.

Jos kolumnisti saa tänään ajatuksen kirjoittaa moisen kolumnin niin sen sijaan että kysyy sitä lukijoilta, niin ehkä olisi järkevämpi kävellä parikymmentä metriä siellä Alma Median avokonttorissa ja kysyä sitä uutispääliköltä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tai sitten tietoinen viestintästrategia jolla niin ikään pysyy julkisuudessa.
Tottakai tämä on tietoista. Sanna saa sympatiaa kannattajiltaan syyttämällä mediaa. Kuulostaa tutulta toimintatavalta. Eikä siinä. Ei se väärin ole toimittu. Tuskinpa Sannalle kuitenkaan tuli yllätyksenä kun haki demareiden puheenjohtajaksi, että pääministerinä joutuu julkisuuteen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Seuraava askel on että huomenna media kysyy että miksi Marinin rakkauskuviot on ylipäänsä uutinen ihan kuin se ei olisi ollut se sama media - usein jopa sama lehti - joka ne Marinin rakkausjutut julkaisi edellispäivinä.
Sitten pyydetään lukijoita kommentoimaan, että mitä mieltä ovat Marinin rakkauselämästä ja siitä, että Marin haluaa pitää sen pois julkisuudesta. Sen jälkeen tehdään juttu siitä, miten lukijat ovat kommentoineet, ja sitä juttua voi tietysti lukijat kommentoida, jolloin saadaan jatkojuttu.

Nyt on näköjään laajalti vallalla ajatus, että poliitikon vuosia vanhoja yksityisviestejä sopii julkaista vaikka katkeroituneen ex-puolison kautta. Pitääköhän Marin tätä huolestuttavana?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harva tk-lääkäri on suorassa virkasuhteessa vaan vetävät firman kautta sen 1000€/päivä ja verojen jälkeen 700€/päivä. Sitten voidaan tehdä viikko töitä ja pitää kolme viikkoa vapaata. Tästä voisi jatkaa vaikka jossain toisessa ketjussa.

Ehkä olen liberaali oikeistolainen (tai peräti sitten kommunisti), mutta julkisessa terveydenhuollossa tuo on sotinut 15 vuotta minun oikeustajuani vastaan eikä yksikään oikeisto/vasemmisto porukka ole tehnyt mitään tuota vastaan, joten se on jäänyt maan tavaksi.
Tämä ei ole ihan niin yksinkertainen asia kuin annat tässä ymmärtää. Tuo firman kautta laskutus mahdollistaa myös sen, että niitä lääkäreitä saadaan keikkatöihin esim maakuntiin ja harvaan asutuille seuduille, tilanteissa joissa iskee akuutti lääkäripula jo ennestään ohkaisiin resursseihin.
Nykypäivänä lääkärit kiertävät eri lääkäriasemilla pitämässä vastaanottoja ja tämän mahdollistaminen ostopalveluina työnantajille on ihan ymmärrettävää.
Toki on varmasti niitäkin jotka tekevät firman kautta sitä, vaikka ovat käytännössä jatkuvassa työsuhteessa samaan lääkäriaseman kanssa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sanotaan nyt sekin, että pidän tuota vähän hölmönä ulostulona Marinilta. Perseestähän tuollainen salakuvaaminen on, en minä sillä. Mutta yksityiselämäänsä on kyllä tuonut julki esimerkiksi Veitolan ohjelmien kautta. Eli siinä mielessä on nyt vähän "rusinat pullasta" -touhua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös